Ga naar inhoud

Samsung DDR wil niet op CAS 2!


Aanbevolen berichten

[quote:c89f1d8764="matel"] Even opgezocht voor degene die willen weten wat ECC precies is. De meeste geheugenmodules zijn zonder ECC. Als ze wel ECC hebben, staat dat er bij. Dit Samsung DDR333 geheugen is zonder ECC en kan niets met het probleem te maken hebben. Volgens mij start het moederbord dan niet eens als je ECC geheugen gebruikt.[/quote:c89f1d8764] oke bedankt, dan is dat het dus niet. Morgen ga ik naar de winkel waar ik het geheugen heb gekocht en dan gaan ze het voor mij testen. Morgen weet ik dus meer.
Link naar reactie
  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:d6c063e295="matel"]Diniz, zou je je bevindingen even willen posten? Ik denk overigens dat het wel aan het geheugen ligt, maar weet het natuurlijk niet zeker.[/quote:d6c063e295] Ben nu weer vanaf het "nulpunt" begonnen, alles voorzichtig opgeschroefd en de voltages ook weer lager gezet... Ik denk dat het in mijn geval toch een probleem met de voeding is... Ik draai nu het geheugen op 166 mhz, cas2, dram burst length 8 alleen moet die system performance setting op de laagste stand draaien: normal ipv fast, faster of fastest... fsb heb ik eerst op de standaard waarde gehouden, mijn xp1800+ dus @ 1533 mhz... Dit zijn mijn voltages dus zeg maar wat je er van vindt... vcore 1,83v (1,85 ingesteld) memory voltage 2,42v (2,5 ingesteld, 2,6 en 2,7 kunnen ook) 3.3v 3,27 +5v 4,86~4,84 -5v 5,36 +12v 12,48 - 12v -12,11 5vsb 4,91
Link naar reactie
Zou opzich niks mee loos moeten zijn. Alleen zou ik wel je Vdimm standaard op 2.7V houden als je hogere timingen wilt draaien. Geheugen vreet niet zo heel veel stroom, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Gebruik 1 module, of 2? Soms wil een mobo niet op hogere settings draaien als je meerdere modules gebruikt. Wat je dan nog proberen kan is 1 module van slot 2 naar 3 verplaatsen, hierdoor wordt de load op de memcontroller beter gespreid. Dat wil nog wel eens helpen ieg.
Link naar reactie
[quote:b3816f58c3="SevEN2507"][quote:b3816f58c3="diniz"]Ik bedoel de cpu clock frequency... Ik kan helaas de multiplier (nog) niet veranderen...[/quote:b3816f58c3] Daar heb ik het ook over...[/quote:b3816f58c3] Ik draai nu op 134 mhz, dan draait ie stabiel: [url]http://service.madonion.com/compare?2k1=4253485[/url] Dus ik moet meer voltage op mijn agp zetten zodat ik de fsb hoger kan schroeven... Dat kan wel kloppen, want ik heb hem ook al stabiel gekregen op 1667 mhz met hogere voltages... Ga ik vanavond ff proberen moet nu (helaas) weg... Je hoort het nog wel.
Link naar reactie
nog even terug naar het geheugen. Ik heb mijn chip laten testen in de winkel en daar is niks mis mee. Nou heb ik hem toch omgeruild voor een samsung echter ook daar dezelfde problemen mee. Hij draait gewoon niet om 166 MHz, ook niet als ik alles op standaard zet. Het moederbord herkent de chip wel als PC2700. Moet ik dan echt de komplete HD formateren en opnieuw installeren? Hij draait prima op 133 MHz met de instellingen op turbo.
Link naar reactie
Het is mij nu gelukt om stabiel op pc2700 te draaien... Ik ben gewoon weer vanaf het nulpunt begonnen... Alle voltages behalve die van de cpu teruggeschroefd en alle bios settings op zijn "laagst" gezet... Ik heb niet de hele hd geformateerd alleen de partitie waarop ik win2k had geïnstalleerd... Heb windows dus opnieuw geïnstalleerd met de drivers voor het moederbord (jij hebt ook die VIA chipset) en de detonators 30.82 voor mijn geforce... Ik ben steeds 1 setting per x gaan verhogen en dan heb ik steeds getest met 3dmark, een tijdje gegamed en als hij dan niet vast liep steeds hoger... Nu wil hij dus wel op 166mhz draaien en ook cas 2... De system performance wel op zijn laagst: normal... Jou hoogste setting zou dus turbo wezen... Nu al haal ik met mijn ti 4200 boven de 10000 3dmarks zonder dat ik de cpu frequency heb opgeschroeft... Als ik die nu hooger zet reset hij in 3dmark, maar ik hoop dat het te verhelpen als ik de Vdimm en/of Vagp omhoog gooi... Het systeem loopt nu al perfect en denk hem nog wel sneller te krijgen. Ik denk dat ik wat te enthousiast te werk ben gegaan en misschien iets overhet hoofd heb gezien... Dit was eigenlijk ook nog mijn enige oplossing want ik dacht zelf dat het niet aan het geheugen kon liggen en volgens BA lag het ook niet aan de voeding... Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel... P.S Shit, volgens mij heb ik nog nooit zo'n lang verhaal gepost... :wink:
Link naar reactie
[quote:348db4cfea="diniz"]... Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel... [/quote:348db4cfea] Op dit moment nog niet aangezien ik vanaf nul begonnen ben. Ik heb eerst alles op auto detect laten staan en aan de voltages heb ik nog helemaal niet gezeten. Bij die zaak waar ik de geheugen module heb gekocht zeiden ze dat het inderdaad beter was als ik w2k opnieuw zou installeren, ik denk dat ik dat maar ga proberen. :( Eigenlijk geen zin in om alle programma's opnieuw te installeren.
Link naar reactie
Das idd vaak een hoop werk, maar ja als je daar een supersnel systeem voor terug krijgt... Btw dan kun je direct ook een image maken voor als je ooit nog problemen tegen komt... Het gaat je zeker lukken want veel medestudenten hebben ook een 8k3a op 166MHz lopen en ook op dit forum hebben er een aantal een 8k3a waar ze veel performance uit pushen... :D
Link naar reactie
Denk het ook wel. Ik was net wat op de website van epox aan het kijken en daar komt verschillende keren naar voren dat er problemen zijn met AGP en windows 2k en Athlon. Iets met 'Page Size Extension' . Dat zou je kunnen aanpassen in het windows register, maar ik denk dat ik maar XP ga installeren na het formatteren van de partitie C:\. bedankt voor de herinnering om een image te maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...