Ga naar inhoud

Samsung DDR wil niet op CAS 2!


Aanbevolen berichten

ik heb nu een soltek SL75drv5 mobo gekocht, en ben bezig met de laatste verfijnde afstellingen. nu zijn er nog een paar dingen die niet helemaal gaan zoals ik het wil.. - er zit 256 mb pc2700 DDr samsung geheugen in, nu wil het wel op 166 mhz draaien, maar niet op CAS 2. vaak lees ik dat samsung wel op cas 2 kan draaien, maar zet ik hem op 166 mhz en cas 2, dan boot de computer niet. zet ik het mem op 166 mhz en cas 2,5 dan boot de computer wel. op 133 mhz en cas 2 doet ie het ook wel. moet ik nu het voltage voor de geheugen slot verhogen, of doe ik iets anders verkeerd.
Link naar reactie
  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb een MSI KT3-Ultra ook met Samsung pc2700 RAM (256MB). Het draait gewoon op 166FSB (doordat me CPU ook op een FSB draait van 166 dus nie HCLK+33, maar dat komt toch op hetzelfde neer) met Cas2, geen problemen, alhoewel ik wel op 1.8v draai ipv 1.5 wat standaard is voor RAM. Ik denk dus eerder dat dit een mobo probleem is, probeer anders ook de Vmem op 1.8 te zetten, het zou eigenlijk ook zonder moeten werken, maarja....
Link naar reactie
[quote:2dc62eb432="SevEN2507"]Ik heb een MSI KT3-Ultra ook met Samsung pc2700 RAM (256MB). Het draait gewoon op 166FSB (doordat me CPU ook op een FSB draait van 166 dus nie HCLK+33, maar dat komt toch op hetzelfde neer) met Cas2, geen problemen, alhoewel ik wel op 1.8v draai ipv 1.5 wat standaard is voor RAM. Ik denk dus eerder dat dit een mobo probleem is, probeer anders ook de Vmem op 1.8 te zetten, het zou eigenlijk ook zonder moeten werken, maarja....[/quote:2dc62eb432] mijn cpu draait op een FSB van 133 mhz, zet ik em op 166, dan lockt ie al op bij de het booten. maar een hoger voltage moet dus volgens jou geen problemen opleveren? en een mobo probleem is het zeker niet, als het op jouw mobo draait, dan doet ie het zeker op die van mij! :wink:
Link naar reactie
Het is overigens niet gegarandeerd dat samsung geheugen op CL2 wil draaien... maar 9 van de 10keer wil samsung wel op CL2 draaien hoor ;) Als je net een zwak chippie ertussen hebt zitten, dan kun je het vergeten :( Als je BTW geheugen had willen hebben dat met zekerheid op CL2 zou moeten draaien, dan had je Corsair moeten nemen.
Link naar reactie
ow, en ik maar denken dat samsung ook gegarandeerd op CAS 2 kan draaien :wink: nou jah, hij draait er wel goed op iig, maar een vriend van mij die ook samsung heeft en hem op CAS 2 wil draaien krijgt aardige foutmeldingen bij het starten van windows, zou dit dan aan de latency liggen, dus dat hij een brak chippie heeft??? bij het opstarten van windows loopt ie in een keer vast, krijgt ie een blauw scherm met een foutmelding, en kan ie alleen maar resetten...
Link naar reactie
En dat Corsair geheugen, wil dat gegarandeerd goed draaien op dit Soltec mobo? Samsung draaid dus wel goed, maar wel op CAS2. Soms vraag ik mij af of PC2100 toch niet sneller is dan PC2700. PC2100 kan namelijk 2-2-2 timings aan. [quote:4042cd75a2]maar een vriend van mij die ook samsung heeft en hem op CAS 2 wil draaien krijgt aardige foutmeldingen bij het starten van windows, zou dit dan aan de latency liggen, dus dat hij een brak chippie heeft??? [/quote:4042cd75a2] Draaid het wel goed met CAS 2,5 settings?
Link naar reactie
[quote:38182ef50c="matel"]En dat Corsair geheugen, wil dat gegarandeerd goed draaien op dit Soltec mobo? Samsung draaid dus wel goed, maar wel op CAS2. Soms vraag ik mij af of PC2100 toch niet sneller is dan PC2700. PC2100 kan namelijk 2-2-2 timings aan.[/quote:38182ef50c] Ja ok, maar PC2700 CL2 is in verhouding natuurlijk sneller dan PC2100 CL2 ;)
Link naar reactie
[quote:300cbc110a="matel"]OK, ik ga voor Samsung. Nou hopen dat de FSB minstens op 140MHz komt. Zoniet dan idd gaan voor CAS 2,5 maar een hogere FSB.[/quote:300cbc110a] hij draait wel op een FSB van 140. perfect zelfs, en dat op mijn XP 1800. met je XP 2000 moet je wel een hogere FSB aankunnen.... en zoals je zegt draait ie daar niet op, dan maar op cas 2,5. zorg iig wel voor een goeie voeding, want ik heb ook een beetje het idee, dat ik met mn voeding het niet helemaal aankan... maar dat kan ik ook helemaal mis hebben hoor :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...