Ga naar inhoud

Samsung DDR wil niet op CAS 2!


Aanbevolen berichten

Misschien slecht dat ik het niet weet maar 2-5-2 ipv 3-6-3 zegt me zo niets en die setting heb ik ook niet gezien. CMD staat op 2T. In je FAQ staat over CMD: Dit is de tijd die de geheugencontroller nodig heeft om de juiste bank uit te zoeken, en daarna wordt de activatieprocedure gestart. Ik kan hier dus uit concluderen dat 1T ietsjes sneller is??? Dit kan ik ook nog veranderen maar ben ik ook helaas nog niet in thuis: Dram Queue Depth, 1 level; 2 level; 3 level; 4 level; En DDSkew Level waardes tussen 00 & 0C. Nu ik de voltages van het memory en Agp slot verhoogt heb wil hij maximaal stabiel draaien op 143MHz... Ik haal dan een 3dmark score van 10606 punten. De Xp 1800+ draait @ 1657Mhz... Das toch 10Mhz minder als een Xp 2000+. :D De cpu temp is 48 graden naar 3dmark, heb nog geen stressed temp maar is ook niet echt nodig en de casetemp is 35 graden. Ik ga haast mijn volcano 7 nog waarderen. :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Aangezien jij hetzelfde mobo als ik heb zal ik ff zeggen hoe ik heb het staan. MSI KT3-Ultra MSI GeForce 4 ti4600 Samsung 256MB pc2700 Vcore=1.850 Vdimm=2.8 Vagp=1.7 1800+@2000+, 1533@1666, 11.5x133@10x166 2-5-2-1T 8QW Geheugen staat op HCLK Dat zou dan dus voor jou eigenijk ook wel moeten lukken, tog?? :wink: Zo ziet het er in de BIOS uit: BIOS>Advanced Chipset Features>DRAM Timing Control> Configure SDRAM Timing by=User SDRAM Frequency=HCLK (kan niet anders bij een FSB van 166) SDRAM CAS# Latency=2 Row Precharge Time=2T RAS Pulse Width=5T RAS to CAS delay=2T SDRAM Burst Length=8QW SDRAM 1T Command=Enabled Fast Command=Normal BIOS>Frequency/Voltage Control> Spread Spectrum=Disabled CPU FSB Clock=166 MHz CPU Ratio=10 (moet je 1800+ natuurlijk wel unlocked zijn ;)) CPU Vcore (V)=1.850 DDR Voltage (V)=2.8 AGP Voltage (V)=1.7
Link naar reactie
Ik heb toch echt een Soltek SL-75DRV5... In grote lijnen heb ik natuurlijk wel de zelfde settings als jou. Helaas moet ik nu de multiplier met rust laten, mijn cpu is nog niet geunlocked... Waarschijnlijk heb ik via een medestudent iemand gevonden die het voor me wil doen, het is mezelf te veel gepriegelwerk. Wat haal je trouwens voor 3dmark score met die ti4600???
Link naar reactie
[quote:e46c866896="turbulence"][quote:e46c866896="matel"]OK, ik ga voor Samsung. Nou hopen dat de FSB minstens op 140MHz komt. Zoniet dan idd gaan voor CAS 2,5 maar een hogere FSB.[/quote:e46c866896] hij draait wel op een FSB van 140. perfect zelfs, en dat op mijn XP 1800. met je XP 2000 moet je wel een hogere FSB aankunnen.... en zoals je zegt draait ie daar niet op, dan maar op cas 2,5. zorg iig wel voor een goeie voeding, want ik heb ook een beetje het idee, dat ik met mn voeding het niet helemaal aankan... maar dat kan ik ook helemaal mis hebben hoor :wink:[/quote:e46c866896] Das natuurlijk onzin dat je met een XP2000+ een hogere FSB haalt dan met een XP1800+. Aangenomen dat het hier om gewoon gelockte procs gaat ben je dus je proc aan het OC'en bij het verhogen van de FSB en een 1800+ kan meestal een hogere FSB hebben dan een 2000+ omdat ze meestal ongeveer even ver OC'en, terwijl je de FSB bij een 1800+ verder moet opschroeven dan bij een 2000+ om dezelfde kloksnelheid te halen. 18x10 is immers minder dan 20x10. Samsung draait bijna altijd wel op CAS2 op 166mhz maar als jij je FSB naar 145mhz zet en je de FSB/Ram verhouding op 4:5 heb staan wat ongetwijfeld het geval is dan zou dat Samsung dus 145/4 X 5 = 181mhz op CAS2 moeten lopen op default voltage en dat trekt het natuurlijk niet.
Link naar reactie
Mijn Samsung geheugen draait ook op CAS2, maar bij de snelste (andere) timings (ik dacht 2-4-2 ?) krijg ik ook foutmeldingen bij (het booten van) winxp. Op de hoogste bank interleave (4?) en 3-5-3? -- Ja, sorry voor de vraagtekens, maar ik bedoel dus: behalve de bak interleave en cas2: alles 1 tikkie hoger. -- Werkt het prima :)
Link naar reactie
[quote:6514515830="Marcel de Reus"]Gewoon Vdimm iets omhoog zeten en kiezen voor turbo op jouw Epox plank verder idd 4 bank en dramburst op 8 zetten.[/quote:6514515830] Heyyy, tnx man! Ik had 'm al op turbo, 4-bank, en dramburst op 8, maar de rest stond nog op 3-6-3, nu staat ALLES op de kortste timig en het werkt :D Gewoon Vdimm +0,2 gedaan :D Alleen nog een vraagje over de "Qeue depth" moet die op het hoogste, 4-level, staan? :)
Link naar reactie
Oke, staat :) Nog heel ff offtopic: ik haal nu: 10877 met mijn GeForce4 Ti 4600 !NIX GE-OCED! En het gemiddelde voor AXP2000+ is: 10736 99% GeForce4 Ti 4600 10524 97% GeForce4 Ti 4400 Dat is toch wel 'geruststellend' :D Nu nog videokaart EN straks CPU OC'en, dan moet er toch aardig wat uit zijn te persen :D Lag het toch aan de geheugen timings! Om het nog een beetje ontopic te houden ;)
Link naar reactie
[quote:ecba0c18ef="S0epkip"] Lag het toch aan de geheugen timings! Om het nog een beetje ontopic te houden ;)[/quote:ecba0c18ef] Ik heb de settings nu ook allemaal op het hoogste wat ik kan draaien... Ik haal met mijn geforce 4 ti4200 geoced 10721 3dmarks... xp1800 @ 1657 MHz.. Dan draai ik op een FSB van 143MHz, wat zou de bottleneck wezen dat ik hem niet verder op kan schroeven??? Het is iig niet een pcikaart, ik moest wel de Vagp en de Vdimm op zijn max zetten om met deze fsb stabiel te draaien...
Link naar reactie
Vagp kun je niet veranderen dus dat klopt iig niet ;) Voordat je de FSB gaat opschroeven moet je je mem weer op een 1:1 FSB verhouding zetten (133mhz bij een Epox) ander pakt hij namelijk een 4:5 verhouding bij PC2700 en dan trekt je geheugen het dus niet. Dat zou dus de bottleneck kunnen wezen. Ook zou kunnen dat je videokaart het nie grappig vind. Het logiste is echter dat je proc het niet trekt. Hoe warm wordt ie op die OC en welk voltage loopt erover?? Ander kan je het Vcore eventueel verder opschroeven en kijken of ie dan wel wil.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...