Ga naar inhoud

Samsung DDR wil niet op CAS 2!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:87ee4e7ea6="turbulence"][quote:87ee4e7ea6="matel"]OK, ik ga voor Samsung. Nou hopen dat de FSB minstens op 140MHz komt. Zoniet dan idd gaan voor CAS 2,5 maar een hogere FSB.[/quote:87ee4e7ea6] hij draait wel op een FSB van 140. perfect zelfs, en dat op mijn XP 1800. met je XP 2000 moet je wel een hogere FSB aankunnen.... en zoals je zegt draait ie daar niet op, dan maar op cas 2,5. zorg iig wel voor een goeie voeding, want ik heb ook een beetje het idee, dat ik met mn voeding het niet helemaal aankan... maar dat kan ik ook helemaal mis hebben hoor :wink:[/quote:87ee4e7ea6] Als ik met dezelfde configuratie als turbulence mijn fsb omhoog push (al is het maar een klein stapje) reset hij direct nadat windows is op gestart of in de eerste tests in 3dmark... Pas als ik de optie system performance submenu dram clock/drive control terug schroef naar normal (settings zijn normal, fast, faster, fastest) draait hij weer normaal op zowel cas 2 als cas 2.5... Ik kan hem stabiel laten lopen als een xp 2000+ op cas 2 en 166 fsb zolang ik die system performance maar op normal hou...
Link naar reactie
Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie allemaal zoveel problemen hebben. Ik draai AthlonXP 1800+ @10x166, me Vmem op 1.8, Vcore op 1.850 en me VAGP op 1.7 (anders krijg ik problemen met 3d aplicaties). Het is Samsung pc2700 RAM met CL 2 en alle andere timings zo laag mogelijk. Alleen fast command staat op normal ipv fast, anders krijg ik me BIOS nie eens te zien, maar ik haal tog veel meer memory benchmarks met sisoftware sandra dan anderen met mem op HCLK+33. Het mobo is een MSI KT3 Ultra. Nog nooit vastgelopen...
Link naar reactie
[quote:a316491406="matel"]Idd, ik zit te twijvelen of mijn 2 netwerkkaarten die hoge FSB wel aankunnen. Maarja, gewoon testen en afwachten...[/quote:a316491406] KT333 heeft een 1/5 PCI divider, dus dat is geen probleem. Volgens mij zit het zo: Fast == 2-2-2-5-1T Normal == 2-3-3-6-2T Of zoiets. Je laat dan dus wel de CAS2 setting staan, maar de rest wordt iets terug gezet. Het scheelt iets in snelheid, maar niet zo veel als de CAS2 setting ieg. //Seven Ik d8 dat de FSB+33 automatisch naar alleen FSB ging (dus van 4:5 naar 1:1) als je boven de 145 MHz kwam met de KT333.
Link naar reactie
Even een korte vraag tussendoor die hier misschien wel op aansluit. ik heb een epox 8k3a mobo gekocht met athlon 1800+ CPU. Nou heb ik later bij een andere winkel een 256 MB333 geheugen module gekocht van het volgende voor mij onbekende merk: T.Y.I. Het probleem is dat deze module niet op 166MHz wil draaien ook niet met de overige settings normal. Op 133 MHz draait hij wel goed ook op cas2. Mijn vraag is is het moederbord of de geheugen module niet goed? Ik denk zelf dat ik de geheugen module terug moet brengen en in ruilen voor een crosair of samsung. Ik kan helaas de module niet bij iemand anders testen ( ik ken niemand met een ddr333 modo).
Link naar reactie
[quote:494c51afe5="WiSeGuY1975"]Even een korte vraag tussendoor die hier misschien wel op aansluit. ik heb een epox 8k3a mobo gekocht met athlon 1800+ CPU. Nou heb ik later bij een andere winkel een 256 MB333 geheugen module gekocht van het volgende voor mij onbekende merk: T.Y.I. Het probleem is dat deze module niet op 166MHz wil draaien ook niet met de overige settings normal. Op 133 MHz draait hij wel goed ook op cas2. Mijn vraag is is het moederbord of de geheugen module niet goed? Ik denk zelf dat ik de geheugen module terug moet brengen en in ruilen voor een crosair of samsung. Ik kan helaas de module niet bij iemand anders testen ( ik ken niemand met een ddr333 modo).[/quote:494c51afe5] Ik zou ook gewoon terug gaan. Zelfde als een cpu(Athlon XP 2000+) die niet op 1666Mhz wil draaien. :)
Link naar reactie
[quote:30b46565ec="Black Shadow"][quote:30b46565ec="WiSeGuY1975"]Even een korte vraag tussendoor die hier misschien wel op aansluit. ik heb een epox 8k3a mobo gekocht met athlon 1800+ CPU. Nou heb ik later bij een andere winkel een 256 MB333 geheugen module gekocht van het volgende voor mij onbekende merk: T.Y.I. Het probleem is dat deze module niet op 166MHz wil draaien ook niet met de overige settings normal. Op 133 MHz draait hij wel goed ook op cas2. Mijn vraag is is het moederbord of de geheugen module niet goed? Ik denk zelf dat ik de geheugen module terug moet brengen en in ruilen voor een crosair of samsung. Ik kan helaas de module niet bij iemand anders testen ( ik ken niemand met een ddr333 modo).[/quote:30b46565ec] Ik zou ook gewoon terug gaan. Zelfde als een cpu(Athlon XP 2000+) die niet op 1666Mhz wil draaien. :)[/quote:30b46565ec] Waarom denk je dat het aan het geheugen ligt??? Ik heb het zelfde prob met samsung geheugen... Ik probeer het binnenkort ff in een mobo van een maat van mij maar ik denk eigenlijk dat het niet aan het geheugen ligt...
Link naar reactie
[quote:a6de51874b="diniz"] Waarom denk je dat het aan het geheugen ligt??? Ik heb het zelfde prob met samsung geheugen... Ik probeer het binnenkort ff in een mobo van een maat van mij maar ik denk eigenlijk dat het niet aan het geheugen ligt...[/quote:a6de51874b] Zou je het mij de uitkomst daarvan willen laten weten? In de manual van het mobo staat trouwens wel dat het geen ECC modules ondersteunt. Kan dat er iets mee te maken hebben of is dit weer compleet iets anders.
Link naar reactie
[quote:f39df11f1f]ECC: (Error Checking and Correcting) Over het algemeen refereert ECC naar moederborden en geheugen chips die ondersteuning bieden voor het zogenaamde full-parity geheugen chips. ECC gebruikt een stukje geheugen voor de opslag voor controle (parity) informatie om te kunnen detecteren of een bepaalde positie in het geheugen defect is. Hierdoor kan het systeem dus zien dat er iets fout is met het geheugen in de PC en dit aan de gebruiker melden. Als je geen ECC geheugen hebt, zal het systeem ook niet in staat zijn dit te melden en eventuele geheugen fouten worden hoogstens zichtbaar door rare crashes van software, etc.[/quote:f39df11f1f] Even opgezocht voor degene die willen weten wat ECC precies is. De meeste geheugenmodules zijn zonder ECC. Als ze wel ECC hebben, staat dat er bij. Dit Samsung DDR333 geheugen is zonder ECC en kan niets met het probleem te maken hebben. Volgens mij start het moederbord dan niet eens als je ECC geheugen gebruikt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...