Ga naar inhoud

Miele twindos onstabiele dosering


Ga naar oplossing Opgelost door adenmieke,

Aanbevolen berichten

Dit las ik ergens:’“Dat advies ga je in de "conform" afdeling niet vinden. Zulke eenvoudige kostloze test in de wind slaan is bizar als je eerst om advies vraagt”.

Ik heb nergens een advies tegengesproken of in de wind geslagen, dus begrijp niet waar de bewering vandaan kwam. 
Laten we hier geen discussie over opstarten en bij de kern blijven. Bovendien is probleem met het schuim  nu opgelost.

Link naar reactie

Vandaag opnieuw een 3,8 kg was gedraaid. Wasmiddel verbruik 15 ml en wasverzachter 19 ml.

Resultaat: Nauwelijks schuim, schone en fris ruikende was en machine.

Echter wel weer de boodschap: ‘Controleer dosering’. De dosering staat ingesteld op 20 ml. Het kan toch niet zo zijn dat deze nog lager ingesteld moet worden?   Kan er een andere reden zijn waarom deze boodschap verschijnt???

Link naar reactie

 

Heb je toch mooi het lek boven water gekregen

Ik krijg de indruk dat de machine niet weet dat je een ontharder gebruikt en daarom vindt dat jouw dosering te laag is.

Als deze instelling goed voelt, ga dan lekker zo door scheelt je heel wat aan wasmiddel.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

“Controleer dosering” betekent volgens het Miele instructie boekje dat er zich  TEVEEL schuim gevormd heeft tijdens de wasbeurt. Dat is nu met de 20 ml instelling uitgesloten en ook als zodanig vastgesteld door tijdens het wassen regelmatig de machine in de gaten te hebben gehouden Als er verder geen bijzondere aanwijzingen op dit forum volgen, dan negeer ik deze foutmelding en geniet idd van de wasmiddel besparing !

Link naar reactie

Er was in de laatste wasbeurt nauwelijks schuim te zien tijdens wassen en toch kwam de melding Controleer Dosering. Inmiddels een volgende kleinere was gedaan en daarbij komt niet de melding.

Er moet nog iets anders zijn waardoor de melding getriggerd wordt, maar wat is vooralsnog niet duidelijk.

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...