Ga naar inhoud

Bosch series 6 Idos (wat28645nl/54) display probleem?


Aanbevolen berichten

Beste, 

Sinds enkele dagen hebben wij met onze 4 jaar oude wasmachine heb volgende probleem: machine gaat aan, display licht op er kan een programma gekozen worden maar het touch display werkt niet goed. Wanneer je op play/pauze drukt, selecteert het display andere keuzes eronder (speed of eco, of de tijduitstel) maar je krijgt met de machine nauwelijks aan het draaien. Er is /wordt geen foutcode gegeven. Met veel trial and error lukt het soms om de machine aan de gang te krijgen. Dit lijkt mij op een display probleem. De vraag is of het vervangen van het display (a 119 euro te verkrijgen bij Bosch) het probleem oplost? En is dit een bekend probleem?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Rick Horst

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

De patiënt ligt nog steeds op de intensive care....

Na contact met de printplaatmonteur display via het servicemenu al een paar keer opnieuw gekalibreerd, maar dat lost helaas het probleem niet op.

Bosch adviseert het kinderslot.... maar dat is het.( uiteraard) niet.

Wasmachine wil nog wel es aan na veel trial and error maar frustrerend is het wel. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

 

 

Ik zou de print er eens uithalen en goed soppen met alcohol. En schrobben met een tandenborstel.

Schuif ook de stekkers er eens op en af en spuit de contacten in met een goede contactspray bijv. CRC-226

Want vervuiling op een print kan de meest vreemde storingen geven.

Haalt dit niet uit, dan zou ik het hierbij laten en gewoon de print vervangen.

Laat Bosch ook een deel betalen, want zo snel mag zo'n printkaart niet stuk gaan.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Op de een of andere manier mis ik het signaal dat er een reactie is geplaatst....excuus voor de verlate reactie.

De toestand van de patiënt is nog onveranderd, enerzijds noopt het mooie weer tot noodzakelijke buitenklussen gecombineerd anderzijds met een steeds betere omgang met de patiënt door uitvoerend wasproducent. 

Dank voor de tips en suggesties. Ik ga ze zeker opvolgen, aanvullend vraagje nog. Ik heb momenteel de beschikking over isopropanol en isopropylalcohol. Zijn deze varianten geschikt voor de schoonmaakklus? Zo nee, welke variant gebruik ik het beste?

Link naar reactie
2 uren geleden, RiHo70 zei:

isopropanol en isopropylalcohol

Volgens mij is dat precies hetzelfde.

bron: https://www.degros.nl/nl/isopropanol-alcohol-1ltr-999-procent.html

 

Wat is isopropyl alcohol?

Isopropyl Alcohol is een synthetisch vervaardigd product en heeft een groot oplossend vermogen. Onze isopropyl alcohol is van farmaceutische kwaliteit en is 99,9 procent zuiver. Deze alcohol wordt ook wel isopropyl, Isopropanol, Isopropylalcohol IPA, dimethyl carbinol, schoonmaakalcohol of rubbing alcohol genoemd.

 

Jouw melding bij bericht staat wel aan, heb ik gecontroleerd.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Mooi! Dank, dan kan ik daar mee aan de slag. En het klopt inderdaad dat de melding aan staat, ik heb alleen meerdere emailadressen in gebruik.... 

Zodra ik de schoonmaaksessie achter de rug heb, meld ik mij weer met het resultaat daarvan. 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Update

Vandaag het display gedemonteerd, printplaat aan een zijde schoon kunnen poetsen, maar helaas zonder resultaat. Wel ben ik iets wijzer hoe de machine in elkaar zit. Het display en het touchscreen zijn feitelijk twee losse onderdelen welke apart met een platte kabel en aparte klemverbindingen met de printplaat verbonden zijn. 

Het display (de weergever) functioneert naar behoren, maar het bij het bedienen van het touchscreen gaat het mis. Aanraken op de plek van start knop zich zou bevinden, blijft dezelfde hapering weergeven. Eerst dacht ik het touchscreen maar daar twijfel ik nu aan.

Vraag: klopt mijn gedachtegang dat de fout dan vermoedelijk toch op de printplaat zit en niet zozeer in het display/touchscreen? 

Ik hoef dan de gok niet te wagen met een displayvervanging. 

Bij voorbaat dank.

 

ps. het emailadres klopt inderdaad....

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb meer een vermoeden dat als je de touch screens schoon hebt gemaakt, dat je het moet zoeken in een slechte verbinding via de flatcable

Haal hem er eens een paar keer, er af en er weer op, of gebruik wat CRC 226 contactspray, daar heb ik goede ervaringen mee.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
15 uren geleden, RiHo70 zei:

Vraag: klopt mijn gedachtegang dat de fout dan vermoedelijk toch op de printplaat zit en niet zozeer in het display/touchscreen? 

Daar ik geen schema daar van heb kan ik daar helaas geen antwoord op geven, heb geen flauw idee hoe de verbindingsprotocollen tussen deze componenten werken.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Update:

Helaas

Doordat we aanvankelijk de factuur niet konden terugvinden (partner had de machine besteld en niet ik bleek uiteindelijk), is er nogal wat tijd overheen gegeven voordat we melding van het probleem konden maken. Machine blijkt nu 2,5 jaar oud te zijn en niet 5 zoals wij dachten.... Veel te jong nog dus maar formeel wel net buiten garantie. 

inmiddels zijn we in conclaaf via Coolblue met Bosch wat, ondanks uitgebreide probleembeschrijving en telefonische toelichting, helaas met niet ter zake deskundigen en als gevolg van standaardprocedures en antwoorden (deur schoonmaken, zeepbakje schoonmaken(?!) etc. stroperig verloopt. 

Wordt vervolgd.

 

Link naar reactie
Op 29-6-2023 om 07:46, Lampje zei:

Ik heb meer een vermoeden dat als je de touch screens schoon hebt gemaakt, dat je het moet zoeken in een slechte verbinding via de flatcable

Haal hem er eens een paar keer, er af en er weer op, of gebruik wat CRC 226 contactspray, daar heb ik goede ervaringen mee.

 

Ik heb de kabel wel los gehad maar zal de contact spray optie nog eens proberen. Het is wel een heel specifiek gebied in het touchgedeelte wat niet goed reageert. Vreemd blijft dat sommige programma's wel te selecteren zijn waarbij alle opties van het display reageren (behalve de aan/pauzeknop dus) en dat sommige programma's  via de selectieknop wel te selecteren zijn maar, helemaal niet te bedienen.

Zoals hierboven al aangegeven de discussie met Bosch gestart waarbij ik uiteraard een beroep doe op coulance ivm de te verwachten levensduur. Dat blijkt lastig want het standaardantwoord is dat het een monteur langs sturen bij 119 euro begint...

Link naar reactie

Dank voor deze tips! Ik heb me er even in verdiept. Inmiddels in conclaaf met Bosch maar nog niet door de eerst linie heen. Ik heb me tevens verdiept in het de begrippen coulance en garantie en al wel een opmerking gemaakt over de verwachte gebruiksduur in relatie tot de huidige leeftijd van de machine. Jammer dat de onderzoekskosten bij Bosch bij 119 euro beginnen en het maar de vraag is of Coolblue daar in zal willen bijdragen. 

Wordt vervolgd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...