Ga naar inhoud

Mijn computer start niet op?


Aanbevolen berichten

@Kasander1 ik weet dat het op mijn computer F1 of F2 is, door een probleem enkele jaren geleden. Maar het probleem is dat ik niet in dat menu raak. Het toetsenbord is niet kapot want het werkt op andere computers. Het wilt gewoon niet naar dat menu gaan, precies of het niet verbonden is. Is er een mogelijkheid om gewoon alles te verwijderen? De data op mijn computer maakt niet echt uit, heb backups van alles belangrijk.
Link naar reactie
De monitor gaat aan, hij switched heel de tijd tussen de kanalen (doet ie automatisch) om proberen beeld te geven. De lichtjes werken ook normaal. Indien de monitor niet verbonden is met mijn computer dan zegt hij dat ik iets moet verbinden. Heb wel geen andere monitor liggen maar kan niet inbeelden dat het daaraan zou liggen. Mijn toetsenbord geeft wel geen lichtjes aan, maar het toetsenbord werkt wel naar behoren indien aangesloten op een andere computer.
Link naar reactie
Dan misschien problemen met de grafische adapter, de uitgang waar de monitor op aangesloten zit. Vooral het feit dat er gewoon een BIOS beepje komt wijst daar naar. Is dat een on-board grafische adapter of een losse insteekkaart ? Het wil heel soms bij een insteekkaart wel eens gebeuren dat hij uit het slot schuift, en dan is het een kwestie van goed aandrukken, vooral aan de achterkant van de kast, bij de uitgang. Dan moet alleen wel de kast open. Het is maar een wilde gok, anders wordt het misschien toch even langs een computer winkel, want het lijkt mij duidelijk een hardware probleem.
Link naar reactie
Weet je toevallig een techneut die je even een andere videokaart kan lenen om te testen? Ik weet dat het een lastige vraag kan zijn maar er is altijd wel iemand die iemand kent die ... Oh, ik zou het liefst die computer zelf in handen willen hebben! Maar helaas, ik blijf iemand die alleen aan de andere kant van je scherm zal zijn.
Link naar reactie
@Kasander1 Ja gelukkig wel, helaas zit ik midden in de examens en zal het nog een maandje duren tegen dat ik die vriend kan zien. Vandaar dat ik het even via hier probeerde omdat ik hem niet teveel wou lastig vallen ermee ;) Hij repareert en steekt computers ineen als hobby, dus hopelijk zal hij wel het probleem kunnen vinden. Maar ik denk dat het niet aan de hardware kan liggen, aangezien alles redelijk nieuw is..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...