thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 Mijn computer wilt Windows niet meer laden. Ik steek hem aan, de computer start op en piept 1x kort, wat normaal is, maar erna krijg ik een zwart scherm en kan ik niets doen. Niets van Windows wilt laden. Iemand hulp voor me? Link naar reactie
Homer Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 Je kunt proberen of m.b.v. de opstart reparatie functie het te herstellen is. Je vindt deze op het installatie medium van Windows (usb-drive of dvd) als optie na het opstarten van dit medium. Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 17 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2019 Ik heb dit geprobeerd met een USB stick, maar helaas krijg ik geen reactie uit m'n computer. Ik kan niets aanklikken noch werkt men toetsenbord noch komt er iets op m'n scherm. Ook al probeer ik in het setup menu te raken... Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 17 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2019 Ik zie niets van Windows, hij start wel op en alle lampjes branden maar niets van reactie. Geen logo dat het aan het laden is, niets... En ja alle draden zijn goed verbonden met elkaar. Link naar reactie
Kasander1 Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 @thibaudvanoosterwyck Je kan de BIOS vertellen dat die als eerste moet opstarten vanaf de stick. Maar helaas, zo'n beetje ieder merk heeft een andere manier om in de BIOS te komen. Om daar antwoord op te geven moet je het merk en type van je computer even door geven. Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 17 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2019 @Kasander1 ik weet dat het op mijn computer F1 of F2 is, door een probleem enkele jaren geleden. Maar het probleem is dat ik niet in dat menu raak. Het toetsenbord is niet kapot want het werkt op andere computers. Het wilt gewoon niet naar dat menu gaan, precies of het niet verbonden is. Is er een mogelijkheid om gewoon alles te verwijderen? De data op mijn computer maakt niet echt uit, heb backups van alles belangrijk. Link naar reactie
erikdenhouter Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 Heb je al een andere monitor geprobeerd ? Want zoals ik het begrijp is er echt geen enkel beeld te zien. Zit de monitor kabel goed ? Kan je vertellen hoe de monitor verder reageert ? Groene of oranje LEDjes ? Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 18 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2019 De monitor gaat aan, hij switched heel de tijd tussen de kanalen (doet ie automatisch) om proberen beeld te geven. De lichtjes werken ook normaal. Indien de monitor niet verbonden is met mijn computer dan zegt hij dat ik iets moet verbinden. Heb wel geen andere monitor liggen maar kan niet inbeelden dat het daaraan zou liggen. Mijn toetsenbord geeft wel geen lichtjes aan, maar het toetsenbord werkt wel naar behoren indien aangesloten op een andere computer. Link naar reactie
Kasander1 Geplaatst: 18 mei 2019 Delen Geplaatst: 18 mei 2019 @thibaudvanoosterwyck Heb je al een andere monitor geprobeerd? Hang 'm anders even aan een tv. Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 18 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2019 @Kasander1 via tv werkt hij ook niet. zelfde probleem. Er gebeurt niets terwijl de pc wel opstart (je ziet alle lichtjes beginnen branden, maar geen beeld of iets van windows dat je kan zien) Link naar reactie
erikdenhouter Geplaatst: 18 mei 2019 Delen Geplaatst: 18 mei 2019 Dan misschien problemen met de grafische adapter, de uitgang waar de monitor op aangesloten zit. Vooral het feit dat er gewoon een BIOS beepje komt wijst daar naar. Is dat een on-board grafische adapter of een losse insteekkaart ? Het wil heel soms bij een insteekkaart wel eens gebeuren dat hij uit het slot schuift, en dan is het een kwestie van goed aandrukken, vooral aan de achterkant van de kast, bij de uitgang. Dan moet alleen wel de kast open. Het is maar een wilde gok, anders wordt het misschien toch even langs een computer winkel, want het lijkt mij duidelijk een hardware probleem. Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 18 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2019 De lichtjes aan mijn computer (en in mijn computer) werken naar behoren, wel geen BIOS beepje. Het is een losse insteekkaart, die nog maar 2 maanden gebruikt is (en ervoor nieuw gekocht) en die is normaal gezien ook goed ingestoken, net nog eens aangedrukt. Maar zal denk ik inderdaad eens naar de computerwinkel mogen gaan, toch bedankt voor de hulp. Link naar reactie
Kasander1 Geplaatst: 18 mei 2019 Delen Geplaatst: 18 mei 2019 Lastige vraag: Als het om een desktop gaat, zit er toevallig een losse videokaart in EN een ingebouwde videokaart? Soms is dat namelijk zo. Trek dan de losse kaart er uit en sluit een monitor aan de vaste aansluiting. Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 18 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2019 @Kasander1 neen, slechts één losse videokaart Link naar reactie
Kasander1 Geplaatst: 18 mei 2019 Delen Geplaatst: 18 mei 2019 Weet je toevallig een techneut die je even een andere videokaart kan lenen om te testen? Ik weet dat het een lastige vraag kan zijn maar er is altijd wel iemand die iemand kent die ... Oh, ik zou het liefst die computer zelf in handen willen hebben! Maar helaas, ik blijf iemand die alleen aan de andere kant van je scherm zal zijn. Link naar reactie
erikdenhouter Geplaatst: 19 mei 2019 Delen Geplaatst: 19 mei 2019 Graag gedaan. (2 maanden oud, dat maakt hem nu natuurlijk ietsje verdacht) Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 19 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2019 @Kasander1 Ja gelukkig wel, helaas zit ik midden in de examens en zal het nog een maandje duren tegen dat ik die vriend kan zien. Vandaar dat ik het even via hier probeerde omdat ik hem niet teveel wou lastig vallen ermee ;) Hij repareert en steekt computers ineen als hobby, dus hopelijk zal hij wel het probleem kunnen vinden. Maar ik denk dat het niet aan de hardware kan liggen, aangezien alles redelijk nieuw is.. Link naar reactie
thibaudvanoosterwyck Geplaatst: 19 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2019 @erikdenhouter Ik bedoel, ik heb hem nieuw gekocht en zo is hij ondertussen al 2 maanden oud. Beetje slechte woordkeuze van mij, mijn excuses Link naar reactie
Kasander1 Geplaatst: 20 mei 2019 Delen Geplaatst: 20 mei 2019 @thibaudvanoosterwyck Zelfs hardware, nieuw uit doos, kan absoluut voor problemen zorgen. Neem dat van een ouwe (ex)rot in het vak aan! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.