Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Blijft bestaan dat zo\'n project geld kost, wat dan niet ergens anders aan besteed kan worden. Ik heb helemaal niets tegen dieren, in tegendeel, maar er blijven voor mij andere prioriteiten voorrang hebben.\nJou klik geeft het verhaal van 1 man die doodgebeten wordt. Mijn verhaal gaat over duizenden kinderen die dagelijks doodgaan van de honger.\nHet leven bestaat uit keuzes.\n\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    2366

Het zijn 2 mensen, als je even verder leest, die niet alleen doodgebeten zijn, maar ook nog gedeeltelijk opgegeten, en zijn 2 doden minder erg dan 1000. Zonder goede voorlichting ontstaat er overbevolking, zowel bij mensen als bij deze zwerfdieren, die ook maar aan hun lot zijn overgelaten. Als je een tientje hebt te besteden, zou je ook kunnen overwegen om bv 9 euro te geven voor de kinderen en 1 voor de dieren. Het hoeft toch niet per se in 1 pot terecht te komen.
Link naar reactie
En daar heb jij wel helemaal gelijk in (9 euro 1 euro). Maar gezien de aandacht die dierenleed momenteel krijgt (dierenpolitie, partij voor de dieren etc) vind ik de aandacht voor stervende kinderen ver en ver beneden de maat. \n\nHet bestaat al zolang en is kennelijk geen actueel nieuws meer. \n\nIk kom nog uit de tijd, dat mijn vader net zijn trekhond had opgeruimd, die onder de kar liep om deze voort te trekken. Uit de tijd van verse zelf geslachte kip en konijn. Uit de tijd van vogels afschieten die je druiven (en jou inkomen) op aten. Ik heb zelf 15 jaar een verschrikkelijk lieve hond gehad en heb niets tegen dieren. Alleen is de aandacht de laatste jaren wat ver overbelicht naar mijn mening.\n\nDe mens blijft voor mij nog steeds het belangrijkste wezen op aarde. Als we nou eerst die proberen in leven te houden, ga ik daarna tijd besteden aan zwerfhonden of zo.\n\nHiermee wil ik zeker niet zeggen dat mensen \"beter\" zijn dan dieren. Maar je kan baby\'s van een paar maanden niets verwijten.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE] Als we nou eerst die proberen in leven te houden, ga ik daarna tijd besteden aan zwerfhonden of zo.\n\nHiermee wil ik zeker niet zeggen dat mensen \"beter\" zijn dan dieren. Maar je kan baby\'s van een paar maanden niets verwijten.[/QUOTE]Maar daar ligt nu juist het probleem, je moet de mensen die in die gebieden wonen waar veel honger en kindersterfte is, duidelijk maken dat juist de overbevolking veel van deze ellende veroorzaakt, wat dat betreft is de natuur hard. Je kan idd de baby\'s niets verwijten, maar wel hun ouders. En wat de honden betreft, hier zijn het ook de eigenaars die voorlichting nodig hebben.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;615662]Zolang er nog dagelijks duizenden kinderen sterven van de honger, heeft dat toch mijn prioriteit even. \n \nNiek[/QUOTE]\n \nEr zijn mensen die zich bezig houden met de natuur en de dieren en er zijn mensen die zich bezig houden met mensen.\nMaar de dieren hebben net zo veel rechte ,een mens is ook maar een dier ,zelfs zo een die zijn eige omgeving en soort om zeep helpt.\nAls je de foto begrijpt (wat ik betwijfel) dan zouw je kunnen weten dat \'deze aktie zelfs helemaal niks kost. Het is de bedoeling geen honden te fokken zolang er nog zwerfhonden bestaan en de assiels vol zitten . Deze aktie levert zelfs geld op wat anders voor assiels en zwerfhonden moet worden gebruikt.\n \n \nHet sterven van kinderen heeft ook helemaal geen prioriteit bij jouw want je zit vrolijk te komputeren ,en van dat geld wat dat kost kun je waarschijnlijk hele dorpen met kinderen redden.\nEerst zelf iets doen voordat je kommentaar geeft.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;615700]Maar daar ligt nu juist het probleem, je moet de mensen die in die gebieden wonen waar veel honger en kindersterfte is, duidelijk maken dat juist de overbevolking veel van deze ellende veroorzaakt, wat dat betreft is de natuur hard. Je kan idd de baby\'s niets verwijten, maar wel hun ouders. En wat de honden betreft, hier zijn het ook de eigenaars die voorlichting nodig hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nDe mensen daar iets leren over geboorte beperking is even lastig als honden vertellen, dat ze niet voor uitbreiding mogen zorgen. \r\nHet is statistisch bewezen, dat volkeren die honger lijden, instinctief hun voortplanting opvoeren. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld plantjes in je tuin. Geef ze tijdens het opgroeien zo winig mogelijk water en ze zitten later heel vol met bloemen (voortplanting) . En geloof me... ik teelde die dingen ooit.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;615706]\nMaar de dieren hebben net zo veel rechte ,een mens is ook maar een dier ,zelfs zo een die zijn eige omgeving en soort om zeep helpt.\nAls je de foto begrijpt (wat ik betwijfel) dan zouw je kunnen weten dat \'deze aktie zelfs helemaal niks kost. Het is de bedoeling geen honden te fokken zolang er nog zwerfhonden bestaan en de assiels vol zitten . Deze aktie levert zelfs geld op wat anders voor assiels en zwerfhonden moet worden gebruikt.\n \n \nHet sterven van kinderen heeft ook helemaal geen prioriteit bij jouw want je zit vrolijk te komputeren ,en van dat geld wat dat kost kun je waarschijnlijk hele dorpen met kinderen redden.\nEerst zelf iets doen voordat je kommentaar geeft.[/QUOTE]\n\nHerstel: Dieren hebben niet net zoveel recht als honden. Voedt ze zo op en je krijgt een dweil van een hond. Dus ik begrijp dat jou hond mee eet aan tafel, naast jou in bed slaapt, eventueel op jou stoel kan gaan zitten en bepalen waar jij naar kijkt op tv.\n\nEn jij hebt geen idee wat ik aan mijn prioriteiten besteed. \nHoeveel zwerfhonden heb jij al opgehaald? \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE]Het is statistisch bewezen, dat volkeren die honger lijden, instinctief hun voortplanting opvoeren. [/QUOTE]Daarom ook liever de voorlichting over geboortebeperking, ipv het in leven proberen te houden van kinderen in een omgeving die daar niet geschikt voor is. En daarom dus ook een programma om honden en trouwens ook katten te steriliseren of castreren zodat er dus geen overbevolking van die dieren plaatsvindt.
Link naar reactie
Ik fok geen honden en al mijn honden ,ook degene die ik ooit heb gehad ,komen allemaal uit het assiel ,dus ik doe er wel degelijk iets aan.\n \nEen dier heeft zeker net zo veel recht als een mens ,maar dat vertalen naar een hond die bij je in bed slaapt en die aan tafel zit is toch wel heel erg dom.\n \nIemand die respect voor dieren en de natuur heeft ,heeft dat ook voor zijn medemens.\n \nEen hond (dier) is geen gebruiksvoorwerp wat je weg doet als het je niet meer bevalt of wanneer het uit de mode is ,een dier schaf je aan voor het leven (van het dier)\n \nAls het al zo erg is dat daar een mens wordt opgegeten door honden ? ,,hier in nederland gebeuren dan veel ergere dingen ,hier worden mensen vermoord door andere mensen ,of misbruikt of wat dan ook.\n \nMaar het is altijd de gemakkelijkste mannier om van een \"goed doel\" af te komen ,door te zeggen dat er veel ergere dingen zijn .(waar je dan ook niks aan doet ,al heb je de mogelijkheid)
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;615712]Voorlichting over geboortebeperking\n..\n \nDat proberen voor te leggen aan die club zeg maar in Italie,:rolleyes::(\n \nNee die doen daar nog steeds niet aan mee.[/QUOTE]\n \nDaar heeft die club in italie allang niks meer mee te maken.\nIn die arme landen hebben ze alleen maar veel kinderen ,om hun oudedag\'s voorziening veilig te stellen.!
Link naar reactie
Er worden nogal wat conclusies getrokken: \n\n[QUOTE]Maar het is altijd de gemakkelijkste mannier om van een \"goed doel\" af te komen ,door te zeggen dat er veel ergere dingen zijn .([B]waar je dan ook niks aan doet[/B] ,al heb je de mogelijkheid) [/QUOTE]\n\n[QUOTE]In die arme landen hebben ze alleen maar veel kinderen ,om hun oudedag\'s voorziening veilig te stellen.! \n[/QUOTE]\n\nEn blijf jij denken, dat de honden die hier in het asiel zitten, als zwerfhonden zijn binnen gehaald uit andere landen?\nHet zijn veelal honden die door hun vorige eigenaar aan de kant zijn geschopt, dus het probleem van de zwerfhonden in Oostblok landen bijvoorbeeld, los je daar echt niet mee op. \n\nWe denken anders over dieren, dat zou moeten mogen. \nIk ben van mening, dat het dier als zodanig, in de Nederlandse samenleving veel te veel aandacht krijgt, in verhouding tot andere \"wereld problemen\". \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE]In die arme landen hebben ze alleen maar veel kinderen ,om hun oudedag\'s voorziening veilig te stellen.! [/QUOTE] Dat was vroeger dus relevant, toen er nog veel kinderen al jong stierven, zo hield je er misschien 1 of 2 over die uiteindelijk volwassen werden. Tegenwoordig worden al die kinderen in leven gehouden en die krijgen ook weer kinderen, daarom is voorlichting over geboortebeperking zo belangrijk. En idd daar werken de godsdiensten nog steeds niet aan mee en dan niet omdat in hun ogen het leven zo heilig is, maar gewoon omdat meer gelovigen meer geld en macht betekenen.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;615715]Er worden nogal wat conclusies getrokken: \n \n \n \n \n \nEn blijf jij denken, dat de honden die hier in het asiel zitten, als zwerfhonden zijn binnen gehaald uit andere landen?\nHet zijn veelal honden die door hun vorige eigenaar aan de kant zijn geschopt, dus het probleem van de zwerfhonden in Oostblok landen bijvoorbeeld, los je daar echt niet mee op. \n \nWe denken anders over dieren, dat zou moeten mogen. \nIk ben van mening, dat het dier als zodanig, in de Nederlandse samenleving veel te veel aandacht krijgt, in verhouding tot andere \"wereld problemen\". \n \nNiek[/QUOTE]\n \nBlijkbaar snap je nog steeds het plaatje niet.:confused:\nHet gaat helemaal niet over zwerfhonden!\nHet gaat er om geen honden te fokken ,maar als je een hond wilt deze uit een assiel te halen.Of een zwerfhond op te nemen.\nHeeft ook helemaal niks met aandacht voor wereld problemen te maken.
Link naar reactie
Het plaatje zegt, dat je honden niet moet fokken of kopen maar wel steriliseren, \"castreren\" (over dieren liefde gesproken) en adopteren. \n\nDe link die daarna gegeven werd, gaat over zwerfhonden in Roemenië en Bulgarije. Over die link gaat de discussie al een paar posts. \n\nIk geef daarna aan, dat ik van mening ben, dat dieren in de huidige samenleving erg veel aandacht krijgen in verhouding tot andere zaken in de wereld. \nDaarover zijn de meningen verdeeld en dat mag dus.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;615721]Het plaatje zegt, dat je honden niet moet fokken of kopen maar wel steriliseren, \"castreren\" (over dieren liefde gesproken) en adopteren. \n \n \nNiek[/QUOTE]\n \nBeter castreren/steriliseren ,,dan overvolle asiels en zwerfhonden.\n \nBij een goed assiel gaat geen enkele hond of kat de deur uit die niet gecastreerd of gesteriliseerd is.\nEn net als bij de mens heeft een hond of kat daar ook helemaal geen last van.
Link naar reactie
Peter Hammill is eigenlijk uit mijn aandachtsveld verdwenen omdat ik er zelf geen muziek van heb; het werd mij jaren geleden voorgedraaid door vrienden welke ik nu niet meer zie, en zelf had ik niet het geld om intensief alles aan te schaffen. Er is wel altijd een goede indruk van zijn muziek achter gebleven.\n\nMooi Anacho. Ik moet er alleen wel een kwartiertje voor achter de equalizer zitten schuiven om de muziek in evenwicht te krijgen, zoals praktisch elk stuk muziek wat via Internet komt. En dat gaat mij steeds moeilijker af.\nDat is ook één van de redenen dat ik hier geen link meer naar muziek wilde zetten, want iedere PC brengt het weer anders naar de gebruiker, en dan is het zo moeilijk iemand echt iets te laten horen.\nDe hele week zat het ook in mijn gedachten om de muziek die nu mijn aandacht heeft hier even neer te zetten, maar ik deed het dus om bovenstaande reden niet.... \nNu jij het deed kom ik ook maar even over de brug ;) Helaas wel een cover, en in mono, en niet de beste kwaliteit, maar dat mag voor mij de pret niet drukken; een opname van de BBC uit 1968 of1969:\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=0Wl4I7fKUQI[/url]
Link naar reactie
Ik hou wel van dit soort \'gewaagde\' uitvoeringen van bekende en breed gewaardeerde nummers. De uitvoering van Leonard Cohen kennen we nu wel en ondanks dat het een mooi nummer is, is het toch een beetje grijsgedraaid in mijn geheugen. Daarom is een uitvoering zoals deze erg verfrissend en heb je me er een plezier mee gedaan, dank je.
Link naar reactie
Zeker ook bedankt voor het her-inneren van Peter Hammill. Het rare is dat ik toevallig vorige week nog twee tweede hands CD\'s van hem zag, maar helemaal niet meer wist hoe hij klonk, of welke muziek die twee CD\'s zouden bevatten, dus ik liet ze lekker staan. Nu heb ik weer een indruk.\n\nHiermee heb ik hem o.a. leren waarderen trouwens:\nPeter Hammill - [url=http://www.youtube.com/watch?v=Sig0HBEzsYc&feature=related][u]Lost and Found[/u][/url], van het album \'Over\'.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Gelukkig, gerechtigheid\n[URL=\"http://webwereld.nl/nieuws/111054/europees-parlement-geeft-acta-finale-doodsteek.html?utm_source=&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=%264458#source=newsletter\"]http://webwereld.nl/nieuws/111054/europees-parlement-geeft-acta-finale-doodsteek.html?utm_source=&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=%264458#source=newsletter[/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...