Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    2366

[QUOTE=Anacho;601729]Dieper in de grond zal de boel nog wel bevroren zijn, de bovenste paar centimeter ontdooit snel..[/QUOTE]\nHoe dan dat er bij andere keren wel zoveel ijzel ontstond ? Want hier was de straat zeker nat en glad, maar het \nwas ook blijkbaar zó weer weg. \nAndere jaren kan ik me een nacht van ijzel herinneren, en ik kan me haast niet voorstellen dat de daaraan voorafgaande\\\nvorstperiode langer was als \'onze\' twee weken nu.
Link naar reactie
IJzel heeft te maken met diverse factoren volgens mij:\nDit keer was het vermoedelijk regen, die op een te koude ondergrond terecht kwam.\nHet ligt er dan ook nog aan, hoeveel zout er nog op die ondergrond ligt van de vorst bestrijding. Als het zout zich gaat vermengen met het eerste \"smeltende\" bevroren water, zal het denk snel weg zijn. \nVerder kan ijzel voorkomen door omstandigheden in de atmosfeer. Iets met heel koude bovenlagen, waarin het spul al bevriest geloof ik. \nEn dan duurt het vaak veel langer voor het weg is, ook omdat er vaak langer nieuw bijvalt.\n\nIk heb wel eens een morgen verkeer staan regelen. Na een uurtje werd m\'n uniformpet behoorlijk zwaar en het bleek dat er zeker 2 cm ijs op was blijven vast zitten. Het bleef die morgen naar beneden komen en dan komen strooiwagens ook niet echt op gang. \nZie ook: [url]http://www.leerwiki.nl/Wat_is_ijzel%3F[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Regen kan \"onderkoeld\" het is dan onder nul maar bevriest niet, pas als het de grond raakt wordt het in 1 keer ijs. Ik heb ooit een proef gedaan met natuurkunde waarbij we gedestilleerd water in de vriezer zetten(het moet wel gedestilleerd zijn omdat vervuiling kristalvorming bevorderd) Na een tijd het water heel voorzichtig uit de vriezer gehaald, het was nog steeds vloeibaar, en er een klein tikje tegen gegeven. Het water bevroor toen onmiddelijk.\n\n[URL=\"http://www.youtube.com/watch?v=rrK0oaGT4fc\"]Filmpje[/URL]
Link naar reactie
[SIZE=2][FONT=Bookman Old Style][COLOR=#0066cc]ttp://www.youtube.com/watch_popup?v=XVTga6GmbGw&vq=medium[/COLOR][/FONT][FONT=Tahoma][FONT=tahoma][/FONT][/FONT][/SIZE]\n[FONT=Tahoma][SIZE=2][FONT=tahoma][/FONT][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Tahoma][SIZE=2][FONT=tahoma][/FONT][/SIZE][/FONT]\n[CENTER][CENTER][FONT=Tahoma][SIZE=2][FONT=tahoma][/FONT][/SIZE][/FONT][/CENTER][/CENTER]\n[B][I][FONT=Georgia][COLOR=#000080][/COLOR][/FONT][/I][/B] \n[B][I][FONT=Georgia][COLOR=#000080]Mooi filmpje (reklame)[/COLOR][/FONT][/I][/B]
Link naar reactie
@Niek\r\n@Anacho\r\nVergeten toen te reageren ;) Ik vond het door Animals reactie pas weer.\r\n\r\nIk zie dat ijzel eigenlijk een vrij secure set van omstandigheden nodig heeft, en dat die er snel een graadje naast kunnen zitten.\r\nDe reden dat er die nacht wel ijzel was, maar er geen langere gevaarlijke ochtendspits kwam was dus omdat de temperatuur te snel steeg; het had pas echt fout geweest als de temperatuur heel dicht bij het vriespunt was gebleven. Begrijpelijk.\r\nNou ja, ik had dan die nacht lekker mijn eigen weeralarm voor een uurtje.
Link naar reactie
[COLOR=black]Klik op onderstaande link, tik je naam en adres in en je zult zien wat er gebeurt. bij adres wel straatnaam, nummer, postcode en gemeente intikken en even wachten tot hij het gevonden heeft[/COLOR]\n (duurt wel even ,dus geduld hebben)\n \n \n[COLOR=navy][FONT=Arial]Fascinerend!!![/FONT][/COLOR]\n \n \n \n \n \n \n \n \n[COLOR=navy][FONT=Arial][URL]http://www.chaosinyourtown.com/[/URL][/FONT][/COLOR]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Voor de radio poppers, Veronica is bezig met de Album Top 1000, ergens in de 500\'s nu.\n\nVeronica is wel bijna totaal gericht op de \'80 en \'90, maar er is toch ook eerder spul, al zullen hun luisteraars hierdoor wel het meest uit die jaren hebben gekozen.\n\nVan elk album draaien ze twee tracks.
Link naar reactie
  • 5 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...