Ga naar inhoud

Whirlpool 50 Green - geen teken van leven


Aanbevolen berichten

[quote=Lampje post_id=2976 time=1573065904 user_id=51] Ik heb goede hoop dat hij er door komt als je de machine ook goed schoon is gemaakt, speciaal ook bij de verwarming en de warmtewisselaar. En niet te vergeten pompomgeving en vlotterkamer. [/quote] Daar ga ik gelijk ook even naar kijken nu ik toch bezig ben. Bij dit model zit wel nog een filter voor de warmtewisselaar, maar na 7 jaar intensief gebruik kan een beetje onderhoud kennelijk geen kwaad.
Over de pomp en vlotterkamer zal ik me ook nog even inlezen.
Het is denk ik duidelijk dat dit mijn eerste droger is :)

@Bennie: mijn multimeter is handmatig en had ik nog op de verkeerde waarde staan, vandaar de vergissing tussen 100ohm en Kohm en dacht ik dat dat de veel genoemde weerstand was die ik moest vervangen.

Vandaag de droger maar 1x laten draaien, wilde hem nog niet laten lopen als er niemand thuis was. Morgen nog 2 droogbeurten te gaan, stekker er weer even uitgehaald. Tot nu toe ziet het er goed uit!
Link naar reactie
[quote=Marko3333 post_id=2977 time=1573079833 user_id=251]

Vandaag de droger maar 1x laten draaien, wilde hem nog niet laten lopen als er niemand thuis was. Morgen nog 2 droogbeurten te gaan, stekker er weer even uitgehaald. Tot nu toe ziet het er goed uit! [/quote]
Daar een wasdroger brand oorzaak nummer 1 is, mag je in wezen je droger nooit alleen laten. Ook is het zeer onverstandig om te gaan slapen als hij nog draait.

En de gedachte dat je uit veiligheidsoverwegingen de machine midden in zijn proces uitzet, omdat je bijv. boodschappen moet doen is zeer onverstandig. Ten eerste is het element zeer heet en vaak stoffig en gaat dan gloeien, omdat de ventilatie ook stopt. Grote kans dat hij woef zegt. Of de beveiliging stuk gaat. Ook kan het warme wasgoed gaan broeien, net als met hooi dat dan spontaan in de fik vliegt.


[attachment=0]Brand wasdroger2.jpg[/attachment]
[attachment=1]Brand wasdroger.jpg[/attachment]
Bij de foto waren de mensen in de tuin, helaas hebben ze het huis helemaal moeten herbouwen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
[quote=Lampje post_id=2982 time=1573167636 user_id=51]
Daar een wasdroger brand oorzaak nummer 1 is, mag je in wezen je droger nooit alleen laten. Ook is het zeer onverstandig om te gaan slapen als hij nog draait. [/quote]
Het voordeel van een warmtepomp droger is dat ze niet zo heet worden. Volgens mij kunnen deze daarom niet in brand vliegen.
Nadeel van de lagere temperatuur is dat ze er veel langer over doen.

Hij werkt nog steeds, maar het euvel dat de was af en toe niet goed droog werd is nu bijna altijd. Gisteren de trommel grondig schoongemaakt en als ik het red vandaag doe ik de pomp, wisselaar, etc. Hopen dat dat het probleem oplost.
Link naar reactie
[quote=Marko3333 post_id=2986 time=1573373468 user_id=251] [quote=Lampje post_id=2982 time=1573167636 user_id=51]
Daar een wasdroger brand oorzaak nummer 1 is, mag je in wezen je droger nooit alleen laten. Ook is het zeer onverstandig om te gaan slapen als hij nog draait. [/quote]
Het voordeel van een warmtepomp droger is dat ze niet zo heet worden. Volgens mij kunnen deze daarom niet in brand vliegen.
Nadeel van de lagere temperatuur is dat ze er veel langer over doen.
[/quote]
Vanuit dat oogpunt heb je gelijk, er is daar geen stofophoping in een element wat wel eens roodheet kan worden, maar er zijn ook andere zaken die brand kunnen veroorzaken.
Want stof is niet alleen brandbaar, maar ook explosief.
En het gebeurt regelmatig dat een LNK explodeert of er een slecht relaiscontact staat te branden.
Dus waan je niet veilig met een warmtepompdroger.

[attachment=1]Bauknecht LNK plof.png[/attachment]

[attachment=0]Common en verbreek defect.png[/attachment]

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
[quote=Marko3333 post_id=2986 time=1573373468 user_id=251] Hij werkt nog steeds, maar het euvel dat de was af en toe niet goed droog werd is nu bijna altijd. Gisteren de trommel grondig schoongemaakt en als ik het red vandaag doe ik de pomp, wisselaar, etc. Hopen dat dat het probleem oplost. [/quote] Heb je wasverzachter gebruikt in je wasmachine?
Heeft deze machine koolborstels op de trommel of zit er in de trommelopening een tweetal voelers gemonteerd?
Want dit is meestal een weerstandsprobleem bij de vochtmeting.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Dit model heeft geen koolstofborstels. Ik heb de trommel goed schoongemaakt, maar dat heeft helaas niet geholpen.
En ja we gebruiken wasverzachter, ik las dat je beter azijn kon gebruiken ivm de aanslag en verstopping die wasverzachter achterlaat.

Is er nog iets wat ik met die voelers kan doen behalve schoonmaken?
Link naar reactie
Dan heeft de trommel geen invloed op het resultaat.
Er zit dan een onzichtbare film op de sensorstrips die je met azijn goed moet poetsen en ohms meten op de zelfde strip of je met de ohmmeter een goede verbinding hebt.
Meet eens vanaf de strip naar ingang print. De een moet aan aarde liggen en de andere moet vanaf de strip naar print dus goed contact maken.
Meestal zitten de strips aan de achterkant aangesloten met schuifstekkers en die willen in de vochtige ruimte achter de strip ook nog wel eens corroderen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Ja dat is hem, maar hij heeft er maar een zie ik op de tekening. Nu is de vraag wat is de andere voeler? Is dit de frontplaat of is dit de trommel?

Schroef hem er maar eens uit want de klemmetjes van de sensor zitten in de vochtige filterruimte en willen daardoor nog wel eens corroderen, wat natuurlijk een verhoogde weerstand geeft.

Als het de trommel is dan zit er misschien op de trommelas aan de achterzijde nog een aardingsborstel, die problemen kan geven

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Update na een lange tijd.

Goed nieuws, de droger werkt nog steeds perfect. Niet meer uitgevallen en droogt weer uitstekend.

Alleen de warmtewisselaar heb ik niet schoon kunnen maken. Al ligt de hele zijkant eraf kom je er niet bij helaas.
De achterkant heb ik nog losgehaald en kan je een stukje zien, daar ziet de wisselaar er wel heel schoon uit nog.

Bedankt voor alle hulp en proost ;)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...