Ga naar inhoud

Battlefield 2 is Gold!


Aanbevolen berichten

Zullen we ons aub weer beperken tot BF 2 en niet tot 'chat-achtige' opmerkingen ? Dus geen 'ik ben er zo' opmerkingen meer aub. :) // --- Wat die AA betreft : - richt op vliegtuigen als ze *van* je weg vliegen (een bocht van 180 graden is nogal moeilijk voor die raketten ;)) - wacht met schieten totdat het vliegtuig z'n flares heeft geworpen (ze hebben er oneindig veel, maar altijd in groepjes ;)) Overigens kun je het een heli met je machinegeweer (ie : support-klasse) nog behoorlijk lastig maken. Je maakt dan misschien geen kill, maar het scheelt je collega wellicht een raketje. :) // -- Als je als support/medic je tas in de hand hebt dan worden teamleden in de buurt automatisch van munitie voorzien en/of genezen. Dit gebeurt ook als je gewoon in een voertuig zit. Klim als medic/support dus in een voertuig en je kunt nog schieten terwijl je je collega's in de buurt helpt. Let ook op de icoontjes (munitie, 'kruis') die je bij voertuigen ziet. Die geven namelijk aan dat er een medic/support in het voertuig zit en je daar je spullen kunt aanvullen ... Het commando 'bail out' is handig als je merkt dat je voertuig wel erg veel hits heeft. Mocht je een rood vierkantje zien en een zoemer horen : dat is een missile-lock. Het hoeft niet te betekenen dat er een raket op je afkomt, maar oogjes open is wel zo handig. Bestuurders : rij niet te wild, want je boordschutters kunnen dan niks raken als ze doorelkaar geklutst worden en je niet helpen ... Let vooral op de eventuele 'enemy armour spotted'-commando's van je collega's. Ga dan aub niet als een halve gare in de richting van die tank rijden in de hoop dat je het gevecht overleefd. Enne : 'roadkills' zijn misschien wel leuk, maar je boordschutter kan dat net zo goed (vaak beter). Boordschutter : kijk om je heen en geef eventuele vijanden (mbv 'spotted') aan je bestuurder door.
Link naar reactie
  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    333

Hoe kun je in hemelsnaam wachten met missiles tot een vliegtuig z'n flares afgeworpen heef? zo'n jet is altijd maar heel kort in zicht, je hebt dus geen idee wanneer/waar ie al wat van die dingen heeft verschoten. Een van je wegvliegende jet kun je al helemaal niet raken. Bij een choppr kan het wel maar ik had 6 hit's nodig om sdk's attackkoptertje te mollen. Iemand die al die tijd in de buurt van AA vliegt en word afgeschoten is dus een debiel. Komt bij dat een beetje geoefend piloot je al onschadelijk heeft gemaakt voordat je kunt herladen. Heb zelf overigens al ooit een helikill gehad met mn normale assault rifle (pure finish) maar voordat je zover bent is zo'n heli alweer teruggevlogen en repaired. Die AA mag dus veel krachtiger, vooral omdat een geoefend piloot echt zwaar dood en verderf kan zaaien en er dus bijna geen antwoord voor is op andere jets na.
Link naar reactie
[quote:723bf816ce="JaFO"]Zullen we ons aub weer beperken tot BF 2 en niet tot 'chat-achtige' opmerkingen ? Dus geen 'ik ben er zo' opmerkingen meer aub. :) // --- Wat die AA betreft : - richt op vliegtuigen als ze *van* je weg vliegen (een bocht van 180 graden is nogal moeilijk voor die raketten ;)) - wacht met schieten totdat het vliegtuig z'n flares heeft geworpen (ze hebben er oneindig veel, maar altijd in groepjes ;)) Overigens kun je het een heli met je machinegeweer (ie : support-klasse) nog behoorlijk lastig maken. Je maakt dan misschien geen kill, maar het scheelt je collega wellicht een raketje. :) // -- Als je als support/medic je tas in de hand hebt dan worden teamleden in de buurt automatisch van munitie voorzien en/of genezen. Dit gebeurt ook als je gewoon in een voertuig zit. Klim als medic/support dus in een voertuig en je kunt nog schieten terwijl je je collega's in de buurt helpt. Let ook op de icoontjes (munitie, 'kruis') die je bij voertuigen ziet. Die geven namelijk aan dat er een medic/support in het voertuig zit en je daar je spullen kunt aanvullen ... Het commando 'bail out' is handig als je merkt dat je voertuig wel erg veel hits heeft. Mocht je een rood vierkantje zien en een zoemer horen : dat is een missile-lock. Het hoeft niet te betekenen dat er een raket op je afkomt, maar oogjes open is wel zo handig. Bestuurders : rij niet te wild, want je boordschutters kunnen dan niks raken als ze doorelkaar geklutst worden en je niet helpen ... Let vooral op de eventuele 'enemy armour spotted'-commando's van je collega's. Ga dan aub niet als een halve gare in de richting van die tank rijden in de hoop dat je het gevecht overleefd. Enne : 'roadkills' zijn misschien wel leuk, maar je boordschutter kan dat net zo goed (vaak beter). Boordschutter : kijk om je heen en geef eventuele vijanden (mbv 'spotted') aan je bestuurder door.[/quote:723bf816ce] terwijl de bestuurder een roadkill maakt kan de bijzitter uitkijken naar andere potentiele gevaren in de buurt en eventueel uitschakelen, vandaar dat ik een roadkill ideaal vind. voor de rest goede tips. gewoon even ter info, op het moment speel ik het liefst als special ops, heel heel goed wapen, kun je mee overweg in close combat en op lange afstand met bursts van 2 schoten ben je zowaar een halve sniper met dat ding
Link naar reactie
Mee eens met roadkillen, zo ben je moeilijk te raken terwijl kills makkelijk te maken zijn, wil je schutter goed kunnen schieten moet je langzaam rijden, en dan ben je een target. Maar die specops rifle is zeer onnauwkeurig en doet weinig schade. ik denk dat ik met een normale assault rifle beter ben op lange afstand als die assault rifle. op normale/korte afstand zuigt dat ding helemaal. Zat ik trouwens in een baggerserver net, ik dacht al, awt waren die bases van ons snl weg, capturede er een, en niemand die op kwam dagen om te defenden. Totdat ik bij de laatste basis spawnde, jawel, een lange rij bij de vliegtuigen, en om de paar minuten een vliegtuig dat het opstijgen niet eens haalde maar rechtstreeks de berg invloog. Ook leuk: Een gast die die harrier instapte, en 5 meter verder in zee plonsde. Blackhawks die buiten de piloot niemand aan boord heeft terwijl ik nodig transport nodig had. Bagger dus. :-?
Link naar reactie
[quote:3e713b6bfd="IMworthy"]Mee eens met roadkillen, zo ben je moeilijk te raken terwijl kills makkelijk te maken zijn, wil je schutter goed kunnen schieten moet je langzaam rijden, en dan ben je een target. Maar die specops rifle is zeer onnauwkeurig en doet weinig schade. ik denk dat ik met een normale assault rifle beter ben op lange afstand als die assault rifle. op normale/korte afstand zuigt dat ding helemaal. Zat ik trouwens in een baggerserver net, ik dacht al, awt waren die bases van ons snl weg, capturede er een, en niemand die op kwam dagen om te defenden. Totdat ik bij de laatste basis spawnde, jawel, een lange rij bij de vliegtuigen, en om de paar minuten een vliegtuig dat het opstijgen niet eens haalde maar rechtstreeks de berg invloog. Ook leuk: Een gast die die harrier instapte, en 5 meter verder in zee plonsde. Blackhawks die buiten de piloot niemand aan boord heeft terwijl ik nodig transport nodig had. Bagger dus. :-?[/quote:3e713b6bfd] vind het spec ops heel goed maar iedereen zijn ding. Kwestie van die wachtrijen aan de vliegtuigen, dit was al een ziekte in de vorige versies van BF , zo kwam ook meer dan geregeld voor dat je naar een vliegtuig aan het lopen was en dat een teammate je neerknalt om het vliegtuig voor hem te kunnen hebben. da's dan ook de menselijke kant van online gamen he, je speelt tegen mensen en die zijn niet perfect. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van het vliegen met een straaljager (wel met die vliegtuigjes vanuit bf1942 met propellor) , de heli's daarintegen ben ik wel voor te vinden maar over 't algemeen vind je mij meestal terug in een TANK, APC of gewoon te voet
Link naar reactie
Een goede boordschutter legt zo'n vijand met een paar schoten om, terwijl jij nog een honderdtal meter een heel voorspelbaar doel bent (je moet immers recht op die ene vijand af). Tel daarbij op dat door die hoge snelheid je boordschutter z'n andere werk (omgeving afzoeken naar vijanden) niet kan doen en je hebt er niks aan behalve een heel sappig doelwit (transport + 2 soldaten) voor de vijand. Je moet die hummer (en z'n MEC equivalent) ook niet als tank, maar als taxi gebruiken. Dus geen aanval, maar puur transport met een zwaar machinegeweer als extraatje. Overigens heb ik geen Harriers gezien in deze demo. ;) Na een beetje oefenen (lees : veel crashes) snap ik die vliegtuigen & helicopters een beetje beter, maar ik blijf de standaard controls behoorlijk slap vinden. Met een joystick stuurt het fijner dan met muis & toetsenbord. Wat dat betreft speel ik liever zandhaas. Die M4 is best nauwkeurig. Kwestie van knielen (of liggen) en je aimpoint gebruiken (ie : rechtermuisknop). Waar je op moet letten is dat een deel van de klassen armour heeft waardoor ze minder makkelijk neer gaan. // melige momenten on-line : Met hoge snelheid uit een boot springen en dan door je eigen boot overreden worden ... *au* // minder leuk : Iemand die je teamkilled omdat je hem voor z'n vorige TK niet had vergeven ... :roll:
Link naar reactie
Met "Harrier" bedoel ik dat vliegtuig dat bakboordb midscheeps staat. Die kan dus vertikaal opstijgen en noem ik dus harrier. Overigens, roadkillen kun je perfect doen met die buggy, die retesnelle met 2 MG's, dan heb ik het dus niet over een APC of hummer. Edit: @Jafo: sorry hoor maar het is me vandaag zovaak voorgekomen dat iemand me aangaf voor iets doms. Jouw tag zag ik bijvoorbeeld niet omdat ik lag, en het is me al 2 keer overkomen dat een vijand gewoon over me heenkroop . Kijk, TK aangeven is dus voor acties waarbij iemand je molt om eerder bij een voertuig te komen ED, en dus NIET voor vergissingen ETC.
Link naar reactie
[quote:4617eb1300="sdk"]lollige momenten: jafo die opstijgt in een chopper, vervolgens heel hard vooruit, naar achtere naar links en dan crasht :lol: :lol: :lol: . [/quote:4617eb1300] Ik zei toch : ik kan niet vliegen, maar wel crashen (met die controls). Het ging tegen het einde een stuk beter. :) [quote:4617eb1300] Wel cool dat je met 2 in een Mig kan, die 1 heeft bommen de ander kan lekker concentreren op het vliegen.[/quote:4617eb1300] Geld ook voor de helicopters hoor ;) // IMworthy Als ik een vijand was dan was je dood geweest voordat je had kunnen schieten (had er genoeg gelegenheid voor) Ten tweede zie je bij vijanden een rode tag verschijnen (zeker op die afstand) En daarnaast had je aan het uniform (nou ja 'uniform' snipers zien er uit als een hoopje gras dat leeft ;)) kunnen zien dat ik bij jouw team hoorde ... :roll: Van mijn kant uit gezien had je genoeg tijd om vast te stellen dat ik geen vijand was, dus was het terecht dat je een penalty kreeg voor de TK. Je had geluk dat BF 2 vastliep, want anders had je voor die 2e TK al helemaal geen vergeving gekregen.
Link naar reactie
Idd. Enige dat ik me voor kan stellen is als je door een voertuig wordt geraakt, maar da's dan meestal je eigen schuld. Wat mij betreft zijn dat de enige momenten waarop ik wat vergevingsgezind wil zijn. Zoals laatst : ik wilde instappen in die Mig, maar dat lukte niet tegelijk gaf de piloot ff een beetje gas (ging niet hard) en toen was ik de pineut ... Wat dat betreft zijn de voertuigen wel erg gauw dodelijk in BF2. // Ik merkte dat ik tijdens het chatten wel erg vaak in het menu terecht kwam voordat ik de gelegenheid kreeg om op enter te drukken. Net alsof ik zo snel typte dat het spel in de war raakte. :(
Link naar reactie
Nah, geljk punishen om een foutje dat ieereen kan gebeuren is onzin en flauw. Iemand maakt een vergissing en word gelijk afgetraft. Waarom? Nee, die gast die je afknalt omdat je in "zijn" koptrtje stapt, die moet er gelijk uit. Net als vanmiddag sdk. Ik als antitank had een tank op de korrel, ik vuur en ineens kom jij vanachter een muurtje aangereden en "vangt" de granaat op. Gelijk een punish ondanks m'n "sorry", waar slaat dat op? Sowieso, 3 TK's is kick, en 3 TK's heb je zo te pakken, hoe goed je ook bent. Maar de situatie maakt eigenlijk niet uit. mensen zien dat bericht verschijnen of je ze wilt aangeven en drukken gelijk op ja, " haha, gaat 'ie lekker een plekje naar onder en haal ik hem misshien wel in of ligt'ie er straks uit" ofzoiets. Ik vergeef mensen altijd, tenzij het dus een echte TK om dat voertuig ozo is, of om wat voor debiele reden dan ook. Gelijk aangeven is kinderachtig en getuigt van weinig teammentaliteit. Het gaat erom dat je team wint, als iemand eruit ligt vanwege 3 TK's terwijld diegene zeer goed is en enorm belangrijk voor de zege is dat een velies. Nog ff aan Jafo specifiek: Laat maar 's een manntetje VLAK voor je liggen, terwijl jij ook ligt, die tag is er wel, maar dan moet je omhoogkijken. En dat van dat uniform zag ik wel, maar dan te laat. Een burst in iemands hoofd op zeer korte afstand is gelijk dodelijk, dat heb je zelf ook wel gemerkt. :wink:
Link naar reactie
[quote:9071f0739f="maIRnaairruJ"]Vraag me trouwens af of er ook weer andere boten in ziiten, zodat er ook weer zeeslagen zijn zoals in bf1942[/quote:9071f0739f] Er schijnen geen grote boten in te zitten in de volledige versie. Dus tenzij er een mod komt die dat aanpast zou ik geen grote zeeslagen verwachten. // IMworthy : Als het iedereen kan gebeuren dan heeft iedereen er last van ... Als je gaat vergeven uit automatisme, dan kun je beter op een server spelen waar FF uit staat anders leer je nooit dat je moet uitkijken. // -- Enige dat ik me afvraag is in hoeverre het aantal TK's blijft plakken. Dus is het 3 TK's per ronde of per serie ? Als het per ronde is dan zou het geen probleem moeten zijn om zodanig op te letten dat je het niet haalt. Als het 3 TK's per serie is dan zou je het aantal moeten bijstellen zodat je bij een serie van 5 rondes op een kaart iets meer ruimte krijgt.
Link naar reactie
TK's per serie. En de dombo's pik je er zo uit, die vergeef ik dus niet. Gister wel grappig, neem ik een vijand in een base te grazen, spawnt een teamgenoot schuin voor 'm die een paar kogels meekrijgt. Schiet 'ie me neer. Hij had niet eens in de gaten dat ik 'm gered had. Dat geknetter rond hem heen had 'ie blijkbaar ook niet door. (het vijandelijke team had blijkbaar 2 volle squads op die basis afgestuurd). Dat vondt ik gewoon aandoenlijk. :lol: En op de BF2 site bij armies zie ik niets qua schepen, alleen bij de yanks zie ik die RIB's staan, niet eens die carrier, maar da's dan ook het equivalent van een base, meer niet. Wel een gemis. Misschien komen die nog in een patch ofzo? Anders wel een mod. EDIT: [quote:92a012c2f3]Take control of over 30 land, sea, and air vehicles, including tanks, helicopters, hovercraft, fast attack vehicles, and fighter jets. [/quote:92a012c2f3] Dus er komen iniedergeval nog hovercrafts bij. Edit: Dit zag ik staan op de site. [quote:92a012c2f3]Battlefield 2 features immense, richly detailed, destructible environments, from city streets to remote forests[/quote:92a012c2f3] Destructable? Als ze daarmee bedoelen dat non-weapon/environment "molbaar" zijn, vindt ik dat een goede grap. Een leuk euphemisme voor die 2 verkeersborden in de demo. :lol: Misschien dat in de volledige versie dit wat uitgebreid word?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...