Ga naar inhoud

Wat bezielt mensen om met linux te beginnen....


Aanbevolen berichten

[quote:78ed6448ed="computerbacterie"] Maar als mijn harddisk het niet goed doet breng ik hem terug naar de winkel en vraag een nieuwe. En als het besturingssysteem het niet naar behoren doet dan wil ik hem omruilen voor eentje die het wel goed doet.[/quote:78ed6448ed] dan kom je bij MS denk ik bedrogen uit. Omruilen heeft weinig zin. Het gaat bij MS om de quantiteit, niet om de kwaliteit..
Link naar reactie
  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    129

[quote:6b881efd78="nefertitis"][quote:6b881efd78="computerbacterie"] Maar als mijn harddisk het niet goed doet breng ik hem terug naar de winkel en vraag een nieuwe. En als het besturingssysteem het niet naar behoren doet dan wil ik hem omruilen voor eentje die het wel goed doet.[/quote:6b881efd78] dan kom je bij MS denk ik bedrogen uit. Omruilen heeft weinig zin. Het gaat bij MS om de quantiteit, niet om de kwaliteit..[/quote:6b881efd78] Ik kan een CD van de Beatles ook iets terug brengen of ruilen nadat de verpakking verbroken heb. Ook niet als de Beatles in ene minder goed spelen dan ik verwacht had. Alleen als er een kras op zit of zo kan ik een nieuwe CD krijgen. Maar wat MS meer doet dan de Beatles is updates beschikbaar stellen voor z'n produkten. Gratis..... mits je een legale gebruiker bent (doet me denken aan RedHat). Toegegeven...... met de updates krijg ik ook weer nieuwe fouten binnen.... maar het blijft software.
Link naar reactie
[quote:4fa411be47="KayJay"][quote:4fa411be47="Bilbo"]Ik snap z'n punt ook wel..... daar gaat het me niet om. Maar computer bacterie zou dus zo'n figuur zijn die het Firewall script van Bart pakt en vervolgens op GoT gaat lopen beweren dat het van hem is.[/quote:4fa411be47] Dat vind ik ook wel een tikkeltje overdreven opmerking Waarom moet het altijd of helemaal links of helemaal rechts zijn ? zwart/wit denken noem ik dat[/quote:4fa411be47] Nu denk je zelf ook link/rechts, zwart/wit...... Omdat ik een dergelijk standpunt in neem zou ik altijd zwart/wit denken? Maar draai het verhaal eens om. Hoe reageren wij als MS eindelijk een keer een fasoenlijke firewall in XP 2005 maakt..... met de iptables code..... miljoenen investeert in verbetering van code (kan je over twisten of ze dat kunnen)..... en vervolgens die code niet terug laten vloeien in iptables. Ze hebben iets dergelijks al een keer gedaan met de TCP/IP stack....... de reakties waren niet mild. Mijn mening blijft dat je een licentie niet honoreert omdat het jou toevallig uitkomt. Maar omdat het de correcte manier van doen.
Link naar reactie
De vraag was dus waarom mensen met linux beginnen en mijn antwoord is dus dat ik met linux begonnen ben vanwege de lage kwaliteit van windows9x, omdat linux goedkoper is en omdat linux een grotere beschikbaarheid heeft wat komt door de licentie, want bij windows moet je maar net iemand kennen die het voor je wil kopieren. Dus dat zijn in het kort de redenen dat ik met linux begonnen ben. Dan blijkt dat er mensen zijn die het o-zo-slecht vinden om windows te kopieren, nou ja, ieder het zijne. Ik vind het zwaar overdreven allemaal en ik vind ook dat kopieren niets met gebrek aan fatsoen te maken heeft. Ik vind het vreemd dat kopieren gelijkgesteld wordt aan diefstal want van diefstal heeft iemand nadeel, maar van kopieren niet en het slechte van diefstal is juist dat iemand anders er nadeel aan heeft. Maar hier laat ik het maar bij.
Link naar reactie
[quote:924084d82c="rhkok"]Illegaal kopieren is jatten. Als je dat bij de Albert Hein doet neemt meneer agent je mee en als je voor een paarhonderd of paarduizend euro jat, krijg je boete of moet je zitten. Zou meneer agent ook moeten doen bij mensen die illegaal software kopieren.[/quote:924084d82c] Helemaal mee eens.
Link naar reactie
[quote:b9c5ad8da4="computerbacterie"] Ik vind het vreemd dat kopieren gelijkgesteld wordt aan diefstal want van diefstal heeft iemand nadeel, maar van kopieren niet en het slechte van diefstal is juist dat iemand anders er nadeel aan heeft. Maar hier laat ik het maar bij.[/quote:b9c5ad8da4] en [quote:b9c5ad8da4="computerbacterie"] rhkok schreef: Illegaal kopieren is jatten. Als je dat bij de Albert Hein doet neemt meneer agent je mee en als je voor een paarhonderd of paarduizend euro jat, krijg je boete of moet je zitten. Zou meneer agent ook moeten doen bij mensen die illegaal software kopieren. Helemaal mee eens.[/quote:b9c5ad8da4] zeer tegenstrijdig inderdaad
Link naar reactie
Laat um maar. Gewoon negeren, gaat vanzelf over. Klein knulletje dat net komt kijken in de 'grote mensenwereld' en denkt dattie alles kan en mag. Maar in de 'grote mensenwereld' ga je met zo'n attitude giga op je bek en dat is dus precies wattie nu over zich heen krijgt. Is goede leerschool.... Voor de mod's: ik heb indertijd een soortgelijk geval meegemaakt waarbij het betreffende poppetje wss (licht) autistisch was. Remedie: onzinnige berichten weghalen totdattie z'n interesse verliest. Klinkt hard, maar om een forum leefbaar te houden moet je de belangen v/d groep laten prevaleren boven dat v/h individu. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:d0c43de268="M.V. Wesstein"] Klinkt hard, maar om een forum leefbaar te houden moet je de belangen v/d groep laten prevaleren boven dat v/h individu.[/quote:d0c43de268] Dat is ongeveer de nulde wet van de robotica... zoals voor het eerst gedefinieerd door R Daneel Olivaw (of was het nu R Giscard?) :D Maar je hebt gelijk genoeg over..... waar ging het ook al weer over? ;)
Link naar reactie
Waarom met Linux begonnen? na DOS, VMS, Win3.11wg, Win95 en Win98 ... Ik heb Win3.11wg pas genomen nadat Win95 uit was (proven technology?) omdat ik iemnad kende die Windows 2.0 alleen voor de verkenner en de vastlopoers gebruikte. Win95se kwam pas toen 98 er was en Win98se pas nadat Win2000 begon. Onder DOS en Win3.11 alles aan de praat krijgen, PCTools en bulletinboards mooi toch Wordperfect en QuattroPro van begin af aan. Win95 en 98 kwamen met registers en nog meer dlljes en fraaie blauwe schermen net op het moment dat je 'even' iets moest doen. Vxd's heb ik wel een @#$% omdat een installatie van een programma mijn hele systeem ontoegankelijk maakte. Ik knutsel zelf veel aan pc's en ik heb hier voor mijn kinderen, mijn vrouw en ikzelf, een netwerk van 6 computers. Ik hou van officiele licenties, maar om nu voor elke pc weer een ms-os-prijs te moeten neertellen. Toen XP aangekondigd werd met de registratieverplichting was ik wel uitgekeken op MS. Regelmatig worden hier pc onderdelen doorgeschoven naar een andere machine en ging de 486 pas de deur uit toen CD-speler, geheugen en geluidskaart in de volgende machine zaten. Linuxen Corel, 2e hands Suse 7.0 om het te leren), Mandrake 8.1/8.2/9.0/9.2 en nu ben ik 10 aan het ontdekken met kernel 2.6. Slackware en Debian slechts kort bekeken. Waarom Linux? omdat het legaal gratis is (en hopelijk blijft), omdat het nog iets hobby achtigs is om apparatuur aan de praat te krijgen. Inmiddels zijn alle machines hier dualboot. Kick om voor elk ms programma een (of meer!) Linux tegenhanger te vinden. Dochters die MSN-en? aMSN onder Linux. Browser IE, nou ik heb er wel tig (alleen jammer dat sommige banken alleen IE ondersteunen en veel sites ook). OpenOffice en KOffice (deze laatste leest nu ook mijn QuattroPro spreadsheets!) Ik heb net de Sims onder Linux besteld ! :P
Link naar reactie
Het is grappig om te zien dat mensen oh zo overdreven licentie gericht zijn: (Ik zou ook windows kunnen kopen als het goedkoper zou zijn) terwijl diezelfde personen gewoon mp3's downloaden vanaf het internet. Nee dat is zeker niet jatten. Nou ben ik benieuwd hoeveel van die fatsoenrakkers er nu nog overblijven.. anyway.. ik respecteer de GPL licentie wel, ik respecteerde BSD licentie ook, De EULA respecteer ik ook alleen vind ik het pakket te duur. Ik gebruik de broncode van windows niet om het aan te passen dus waarom zou je met een vreemde vergelijking komen over de TCP/IP stack komen (die onder de BSD licentie is uitgebracht en het gewoon toelaat om de code ta pakken, aan te passen om het vervolgens NIET terug te geven!!!!!) Het is onzin om te zeggen dat als je 1 licentie niet accepteert, je de rest ook niet accepteerd. DAT noem ik zwart/wit denken Dat jatten niet goed is, ben ik het honderd procent mee eens, dat illegaal kopieren van software niet politiek ed correct is ben ik het ook mee eens, maar om domweg te zeggen: "gebruik het dan niet" is echt onzin. Dat kun je enkel zeggen in een wereld waar je keuzes kan maken.. laat die vrijheid van keuze's er domweg nog niet geheel zijn.
Link naar reactie
Ik blijf dan in ieder geval over als 'fatsoensrakker', want al mijn games, muziek en software zijn legaal. mp3's downloaden doe ik niet en rommel met vage en dure licenties gebruik ik niet. Naast dat ik echter het intellectule eigendom van mensen respecteer, respecteer ik mensen zelf ook, ook als ze soms een fout of een onhandige opmerking maken. Ik vind de opmerkingen van sommige mensen richting computerbacterie erg ver gaan en de roep om censuur staat me ook niet erg aan. Des te meer niet omdat de moderator van dit subforum heeft aangegeven als er klachten over het beleid zijn die in een PB aan hem te sturen en niet op het forum neer te zetten op een plek waar ze volledig off-topic zijn en er niet toe doen. Ik heb me al eerder geergerd aan de manier waarom sommige mensen echt totaal afgebrand worden (bij DukeH) en de manier waarom telkens weer de leeftijd bij dit soort zaken wordt betrokken. Blijkbaar dringt het nog steeds niet tot iedereen door dat ouder worden niet gelijk staat aan wijzer worden. Laten wij met zijn allen in ieder geval zo wijs zijn iets toleranter te zijn tegenover elkaar. Een discussie over digitale eigendomsrechten is absoluut niet verkeerd en kan ook leuk zijn om te voeren (omdat er veel meer achter zit, zoals KayJay in zijn laatste post terecht aanvoert, hebben we wel altijd een keuze?), maar laten we nu niet na elke tegenstrijdige opmerking iemand de grond in boren. Ik dacht dat BB's er waren om iets van elkaar te leren. Ik heb een nieuw topic geopend (voor de hele snelle, ik ga het zo openen ;) ) over licenties en intellectueel eigendom, want dat is natuurlijk iets dat altijd erg speelt in de oss community. Laat in dit topic aub gewoon de ruimte aan mensen als RvP om te praten over hun GNU/Linux ervaringen, want ik kan me niet voorstellen dat alle GNU/Linux gebruikers al aan het woord zijn geweest ;)
Link naar reactie
Ik vind het kopieren van software helemaal geen jatten. Ik heb tenslotte de lege cd zelf eerlijk gekocht. Vaak zelfs nog met copyrighttoeslag en alles. En zelfs als ik 100.000 kopien maak van Windows lijdt MS daar nog niks mee. Het zijn slechts nullen en enen die je onbeperkt kunt kopieren. Het geschreeuw van "illegaal kopieren kost ons zoveel en zoveel miljoen" is absolute bullshit. Ze draaien de zaak daarmee om. Zelfs als in naar MS afreis, inbreek en 1000 kopien Windows steel is hun schade nog niet noemenswaardig. Het produceren van een kopietje kost maar een paar knaken. Het illegaal kopieren "kost" de software en muziekindustrie HELEMAAL NIETS. Ze zouden slechts NOG meer verdienen in het geval dat al die mensen die zelf kopieren in plaats daarvan een versie bij de fabrikant zounden kopen. Ik kan als schilder ook niet zeggen dat het beunhazen en doe-het-zelven mij geld kost of wel dan? Toch zou ik miljoenen meer verdienen als ik al alle klussen zou kunnen maken die doe het zelvers en beunhazen nu maken.
Link naar reactie
Ik weet niet waar opmerkingen zoals 'klein knulletje dat net komt kijken' op slaan maar ik kom niet net kijken. Misschien moet ik dan maar universitaire taal gaan gebruiken om intelligent en volwassen over te komen? Voor de rest sluit ik me aan bij wat KayJay te zeggen heeft. Die ene opmerking "helemaal mee eens' was overigens sarcastisch bedoeld.
Link naar reactie
[quote:32e10da90f="Marcel de Reus"]Ik blijf dan in ieder geval over als 'fatsoensrakker', want al mijn games, muziek en software zijn legaal. mp3's downloaden doe ik niet en rommel met vage en ....bla ....bla ...bla....bla gewoon de ruimte aan mensen als RvP om te praten over hun GNU/Linux ervaringen, want ik kan me niet voorstellen dat alle GNU/Linux gebruikers al aan het woord zijn geweest ;)[/quote:32e10da90f] Dank je marcel, dat is precies wat ik bedoelde .. anyway I gebruik prive niks anders meer dan Gnu/Linux :) maar dat was bekend. Het blijft interessant om te zien waarom mensen toch die keus voor dit OS hebben gemaakt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...