Ga naar inhoud

Welke distro gebruik je?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    142

En LindowsOS/Xandros/Lycorisch staat nog op 0. Hoe zou dat toch komen? Ik heb hier overigens een Xandros Standard Edition CD. Ik had 'm op 1van mijn PC's geinstalleerd. Er zit wel een mooie lilo bij. Kan zelf primaire partities verbergen en weer zichtbaar maken. (hide/unhide) Herkent de grote distro's bij naam. Xandros staat nu nergens meer op geinstalleerd, omdat deze plaats moest maken voor een andere Linux distro. Tja, zelfs een harddisk van 80 GB kan zo vol raken.
Link naar reactie
[quote:5b76347ad3="MVE"] Belangrijker is dat je weet waarom opeens Suse zo traag wordt..ik ben zelf ook erg benieuwd namelijk..[/quote:5b76347ad3] Ik ben er ruim een maand mee bezig geweest, maar dat is waar ik nooit achter ben gekomen. 't probleem was toen plotseling onverklaarbaar opgelost. SuSE zelf was niet traag, maar de boven genoemde applicaties in SuSE 8.2 [quote:5b76347ad3="MVE"]Een andere distro er op kwakken is een work-around [/quote:5b76347ad3] Die andere disto's stonden er al op. Omdat de boven genoemde applicaties in andere distro's op dezelfde harddisk wel goed werkte, wist ik dat het niet aan de hardware router en/of kabels kon liggen.
Link naar reactie
gesloten? hoezo? ik was vanmiddag toch nog net op tijd om mijn stem op slackware uit te brengen ;) eigenlijk nog een keertje reggen... kan het niet uitstaan dat RH hoger scoort ;) LFS gebruik ik ook nog, maar dan vooral op de server (en ook nog eens bij wijze van experiment) Echter, ik ga geen nieuwe LFS gebruiken voordat de build-chain helemaal pure is. (als je LFS bouwt, en daarvanuit een nieuwe en dan nog eens een nieuwe, dan heb je drie keer verschillende binaries, en dat hoort uiteraard niet)
Link naar reactie
tja... je was een beetje voorbarig ;) maare... wanneer is slackware nog slackware? ik bedoel maar... ik houd wel van verbouwen. 't is dat ik van de keer lui was, anders zou ik alleen de slackware basis gebruiken (a) en de rest er zelf op gooien. -march=athlon -Os -s -fomit-frame-pointer -pipe en gekker durf ik het niet te maken ;) komt nog bij dat de bootschipts van slackware me niet aanstaan <-- rm -rf /etc/rc.d ;)
Link naar reactie
Dat is maar hoe je het bekijkt. Bij Gentoo heb je veel minder de root feeling, het is emerge dat alles voor je afhandeld, verder vind ik de bootscripts van Gentoo dus zwaar zuigen, met name het gebeuren rondom de modules en devfs vind ik een regelrechte ramp (ok dat kan natuurlijk uit). Verder is Gentoo ook gewoon een gave distro idd, duurt alleen allemaal zo lang :P
Link naar reactie
Ik heb (nog) geen Slack-ervaring, maar ik weet inmiddels vrij veel van het init-systeem van Gentoo. Verder heb ik geen problemen met devfs en het gebeuren rondom modules is toch ook niet moeilijk (bij mij althans). De enige module waar ik wel eens ruzie mee heb is die van nvidia, maar ik gebruik toch geen 3d (logisch, riva tnt2 m16 kaartje). Dus met de gewone nv-driver is dat probleem ook omzeild. Maar, ik ga nog eens Slackware instaleren (wordt momenteel gedownload).
Link naar reactie
Nee dat kan hij niet, maar we zijn toch wel slim genoeg om dat zelf op te tellen ;) [quote:33d7484b82]k heb (nog) geen Slack-ervaring, maar ik weet inmiddels vrij veel van het init-systeem van Gentoo.[/quote:33d7484b82] Ik ken het init systeem ook wel, maar ik vind het dus niks. Ik vind het initsysteem van Slackware prachtig en toen ik Gentoo ging draaien was dat een van de weinige dingen die me niet beviel. [quote:33d7484b82]Verder heb ik geen problemen met devfs en het gebeuren rondom modules is toch ook niet moeilijk (bij mij althans).[/quote:33d7484b82] Absoluut niet moeilijk, maar het wijkt zo af van hoe het normaal in Sys V en BSD gebeurt en bij Gentoo zijn ze erg goed in het verzinnen van veel configuratiefiles voor één doel die elkaar dan weer overrulen :P [quote:33d7484b82]De enige module waar ik wel eens ruzie mee heb is die van nvidia[/quote:33d7484b82] Daarvoor moet je een regel in /etc/devfsd.conf plaatsen dacht ik. Staat ergens op de Gentoo site iig, heeft met de permissies te maken. Met devfs had ik overigens wel veel problemen en ik vind het ronduit een klote systeem. De logica erachter vat ik wel, maar het is imho allemaal veel te ingewikkeld geregeld. Het normale device systeem werkt prima en steekt een stuk simpeler ik elkaar.
Link naar reactie
OK, de eindstand is bekend :) SuSE is zoals verwacht de winnaar geworden, en ondanks de vele stemmen op RH op het laatste moment blijft SuSE echt met kop en schouders boven de concurrentie uit steken. SuSE snoept waarschijnlijk een flink aandeel van RH en Mandrake. RedHat en Slackware zijn zo'n beetje even populair, waarbij Slackware vermoedelijk zijn winst haalt uit voormalig RH en Debian-gebruikers. Dan volgen Mandrake, Debian en Gentoo. Mandrake was 2 jar geleden nog booming business, maar heeft nu flink terrein verloren richting SuSE. Debian plukt de vruchten van haar conservatieve beleid, hun distropakketten in 'stable' zijn dermate verouderd, en het superieure apt-get is nu ook beschikbaar onder ander distro's, zoals SuSE. Gentoo is iets populairder geworden de afgelopen jaren. Nieuw is Knoppix, welke ondanks zijn demo-functie toch nog enkele vaste gebruikers achter zich mag scharen, LFS doet het als vanouds slecht, klacht over deze distro was de vorige keer al dat het geen werkbare distro is. De andere distro's worden (niet meer) gebruikt. Gebruikers prefereren dan toch vrijheid/veelzijdigheid boven (Windows)gebruiksvriendelijkheid. Max
Link naar reactie
[quote:54df5cf00d="maximilaan"]waarbij Slackware vermoedelijk zijn winst haalt uit voormalig RH en Debian-gebruikers[/quote:54df5cf00d] Dat denk ik dus absoluut niet. Debian gebruikers zijn vaak erg blij met hun systeem en blijven er trouw aan ook. Het zijn denk ik voornamelijk de Mandrake gebruikers die naar Slackware zijn gegaan en idd ook een deel van de Red Hat gebruikers. [quote:54df5cf00d]ik wil stemmen op SuSE natuurlijk, maar waar...[/quote:54df5cf00d] Te laat, de poll is na 10 dagen gesloten. Maar als we max lief aankijken komt er binnenkort vast wel weer een polletje over een ander onderwerp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...