Ga naar inhoud

Welke distro gebruik je?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    142

Slackware 9.0 staat nu op de computer. Mandrake staat bij mij op de 2e plaats. de ondersteuning die je daar ook als beginnende linuxgebruiker krijgt snel en als je een powerpack koopt dan kan dit zelfs tot savonds laat gebeuren om e e n en ander bij je aan de praat te krijgen. momenteel tevreden over slackware en loopt wat er lopen moet en is zeker met een beetje geduld en inzet te volgen. veel pagina's inmiddels te vinden waarop uitleg is te vinden en tooltjes om up to date te blijven. groeten, Willem
Link naar reactie
[quote:91d3796499="Marcel de Reus"] Dat denk ik dus absoluut niet. Debian gebruikers zijn vaak erg blij met hun systeem en blijven er trouw aan ook. Het zijn denk ik voornamelijk de Mandrake gebruikers die naar Slackware zijn gegaan en idd ook een deel van de Red Hat gebruikers.[/quote:91d3796499] Toch is ook het aandeel van Debian gezakt... Mogelijk dat die nu gentoo gebruiken, maar ik verwacht ook wel dat slackware daar wat van heeft meegepikt.. Max
Link naar reactie
Ik denk het absoluut niet, mensen die voor Debian gaan zijn vaak mensen die al wat van GNU/Linux afweten en die gaan voor het gemak van apt-get. Ik ken niemand die van Debian naar Slackware is gegaan, daar zijn ze vaak te verwend voor ;) Van Debian naar Gentoo is veel logischer, half NedLinux heeft volgens mij die overstap gemaakt :P
Link naar reactie
Werk nu al dik 18 maanden met SuSE 8.0 professional, daarvoor was het 7.3 personal en het begon allemaal met 6.2 ook allebei van SuSE. Daarnaast heb ik ook nog verschillende versies van Red Hat, Mandrake, Debian en Easy linux geprobeerd maar SuSE bijift toch mijn favoriet. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk gewoon omdat het werkt en blijft werken zonder dat ik er naar om hoef te kijken.
Link naar reactie
Ter afronding van de discussie in deze poll. Ik gebruik nog steeds SuSE 8.2 met KDE 3.1.1 voor het dagelijkse werk. Ik heb in SuSE 8.2, KDE 3.1.3 afgekeurd. Ik heb nu geen vervangende Linux distro beschikbaar. In Red Hat 9.0 test ik kernel 2.6. Hetzelfde geld voor Debian. Slackware current ook test kernel 2.6. En Mandrake 9.2 beta 2, uitsluitend testen. Alleen FreeBSD zou eventueel in aanmerking kunnen komen, als vervanging van SuSE 8.2. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...