Ga naar inhoud

Leren Programmeren?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:6b14777bb2="Erwtensoep"]En programmeren is natuurlijk ook weer handig, je leert er truukjes door die je bijvoorbeeld bij wiskunde of zoiets kunt gebruiken :)[/quote:6b14777bb2] Het lijkt mij juist omgekeerd. Van de wiskunde kun je goede algoritmes maken voor programmeren. Ik denk dat je ook nooit een goede programmeur kan worden als je niet goed bent in wiskunde. Daarom word ik waarschijnlijk nooit een goede programmeur. ;) Je hebt mensen die naar de muziekacademie gaan, je hebt ook mensen die gaan optreden bij een trouwerij. Ach, verschil moet er zijn.
Link naar reactie
Zou het niet beter zijn om bij het begin te beginnen, dus eerst wat leren over parameters, variabelen, functies etcetera in bijvoorbeeld VB? Dan heb je al een beetje door hoe je programmeercode moet lezen en gebruiken. Ook krijg je dan een beetje oefening in netjes je code opstellen zodat je bij debuggen redelijk eenvoudig je foute secties kan vinden. En je bent nog jong (oei... zei de ouwe sok :wink: ) dus je kan er alleen maar beter van worden!
Link naar reactie
[quote:99c823ba00="Duketheboss"]Ja, das waar maar variablen weet ik al wat dat zijn dat zijn dit : $[/quote:99c823ba00] Hm, dat is alleen de notatie. Dat is bij elke programmeertaal weer anders. Een variabele is een, eh hoe noem je dat, "element" waar je een waarde aan kan toekennen. Bijvoorbeeld (dit is uit PASCAL, 10 jaar terug of zo): [code:1:99c823ba00] var x: integer; kwadraat: longint; begin x=1; repeat kwadraat:=x*x; writeln('Het kwadraat van ',x,' is ',kwadraat,'.'); inc(x); until keypressed; end. [/code:1:99c823ba00] In dit voorbeeldje is "x" de variabele, die je dus waarden kan toekennen. Of veranderen. Tot zover de spoedcursus "Wat zijn variabelen?" :D Maar ik denk uit je opmerking te kunnen concluderen dat het idd beter is te beginnen bij het begin. Kijk eens naar VB, huur een boek bij de bieb (of kijk je ouders lief aan...). Succes!
Link naar reactie
Hallo Duketheboss, Ik heb de volgende opmerkingen al eerder geplaatst in een vraag van JarnoV. Het lijkt mij dat je eerst met BASIC moet beginnen. Er zijn uitzonderingen op elke regel! Programmeren is een beetje wat anders dan een web site maken. Tegenwoordig is er eindelijk een eenvoudige BASIC voor WINDOWS. Probeer Liberty Basic (programmeer cursus is inbegrepen), daarna VB en als je ouder bent C++ of JAVA (aan de universiteit) Abcott
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...