anoniem Geplaatst: 15 april 2004 Delen Geplaatst: 15 april 2004 Is een programmeertaal leren voor een 13 jarige als mij moeilijk ? Ik bedoel , PHP , MySQL .... Waar kan ik hele duidelijke en goede uitleg vinden zodat ik PHP kan leren? Bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2004 ik zou niet weten waarom dit voor een 13-jarige niet te leren zou zijn. Zoek op Google en op php.net naar tutorials Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2004 in de laatste 4 nummers van computer totaal van volg jaar staat een goede tutorial. haal anders een "php voor beginners" boek bij de bieb of in een winkel ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2004 nadeel van php is dat je ook ietsje html kennis moet hebben. Haal gewoon eens wat kleine voorbeeldjes van internet, pas eens wat getalletjes aan, en leer van het resultaat. Zo kun je een hoop leren. Maar volgens mij zijn onderwerpen als deze vrij vaak voorbij gekomen :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2004 er zijn altijd nieuwe newbees :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2004 Hier is een goede php link: http://www.essetee.be/cursusphp.php Hoe eerder je begint hoe beter, want een gevorderde is een beginner die eerder is begonnen. wimb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2004 Links in overvloed: http://www.weballey.net/links/Programming/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2004 Ik was 9 toen kende ik al PHP. Nu ben ik 11 en van plan C++ te leren. Leeftijd mak niet zoveel uit... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2004 Ik programmeer sinds mijn 9e. Sinds m'n 10e in Delphi en dat doe ik nog steeds (ben nu 16). Ik merk wel dat leeftijd uitmaakt. Het is niet alleen zo dat ik veel beter ben geworden in die tijd, maar ook een zekere manier van programmeren veranderd. En daar kom jij nog wel achter ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2004 En programmeren is natuurlijk ook weer handig, je leert er truukjes door die je bijvoorbeeld bij wiskunde of zoiets kunt gebruiken :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 [quote:6b14777bb2="Erwtensoep"]En programmeren is natuurlijk ook weer handig, je leert er truukjes door die je bijvoorbeeld bij wiskunde of zoiets kunt gebruiken :)[/quote:6b14777bb2] Het lijkt mij juist omgekeerd. Van de wiskunde kun je goede algoritmes maken voor programmeren. Ik denk dat je ook nooit een goede programmeur kan worden als je niet goed bent in wiskunde. Daarom word ik waarschijnlijk nooit een goede programmeur. ;) Je hebt mensen die naar de muziekacademie gaan, je hebt ook mensen die gaan optreden bij een trouwerij. Ach, verschil moet er zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Ik denk ook omgekeerd. Als 13 jarige weet je nauwelijks formules. Die leer je als je ouder wordt waardoor je beter kan programmeren en meer dingen snapt van rekenwerk, want dat is ook zeker belangrijk bij het programmeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Ik weet nu een beetje MySQL en PHP :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 MySQL is geen programmeertaal. En PHP lijkt het meeste op C. Dus als je dat goed kan is dat iig een basis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Goed kan ik het nog niet maar een beetje. Denk maar aan een connect script om connect te maken met je Database. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Maar dat is slechts een paar dingen uit je hoofd leren ;) Ik zit meer te denken aan syntax en structuur. Dan zie je overeenkomsten tussen C en PHP. Verbinding maken met database gaat in C heel anders. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Zou het niet beter zijn om bij het begin te beginnen, dus eerst wat leren over parameters, variabelen, functies etcetera in bijvoorbeeld VB? Dan heb je al een beetje door hoe je programmeercode moet lezen en gebruiken. Ook krijg je dan een beetje oefening in netjes je code opstellen zodat je bij debuggen redelijk eenvoudig je foute secties kan vinden. En je bent nog jong (oei... zei de ouwe sok :wink: ) dus je kan er alleen maar beter van worden! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Ja, das waar maar variablen weet ik al wat dat zijn dat zijn dit : $ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 [quote:99c823ba00="Duketheboss"]Ja, das waar maar variablen weet ik al wat dat zijn dat zijn dit : $[/quote:99c823ba00] Hm, dat is alleen de notatie. Dat is bij elke programmeertaal weer anders. Een variabele is een, eh hoe noem je dat, "element" waar je een waarde aan kan toekennen. Bijvoorbeeld (dit is uit PASCAL, 10 jaar terug of zo): [code:1:99c823ba00] var x: integer; kwadraat: longint; begin x=1; repeat kwadraat:=x*x; writeln('Het kwadraat van ',x,' is ',kwadraat,'.'); inc(x); until keypressed; end. [/code:1:99c823ba00] In dit voorbeeldje is "x" de variabele, die je dus waarden kan toekennen. Of veranderen. Tot zover de spoedcursus "Wat zijn variabelen?" :D Maar ik denk uit je opmerking te kunnen concluderen dat het idd beter is te beginnen bij het begin. Kijk eens naar VB, huur een boek bij de bieb (of kijk je ouders lief aan...). Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2004 Hallo Duketheboss, Ik heb de volgende opmerkingen al eerder geplaatst in een vraag van JarnoV. Het lijkt mij dat je eerst met BASIC moet beginnen. Er zijn uitzonderingen op elke regel! Programmeren is een beetje wat anders dan een web site maken. Tegenwoordig is er eindelijk een eenvoudige BASIC voor WINDOWS. Probeer Liberty Basic (programmeer cursus is inbegrepen), daarna VB en als je ouder bent C++ of JAVA (aan de universiteit) Abcott Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen