Ga naar inhoud

Leren Programmeren?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:ced81b7ffe="webspider"]Abcott, donder op met je liberty :wink: download de [url=http://acorn.kicks-ass.org/OLDMSDOS.zip]Set met old MS-DOS tools[/ulr] even en extract in c:\windows\command Dan kan je gaan klooien met QBasic, nog gratis ook ;)[/quote:ced81b7ffe] huh?? :roll: Ik heb jaren ervaring met QBASIC, QUICKBASIC. Ik ben ongeveer twee terug overgestapt op LIBERTY BASIC. Daarmee maak ik "eenvoudig" proffesioneel uitziende programma's voor Windows XP. Abcott
Link naar reactie
Het maakt niet uit (hoe/of) je programma's er professioneel uitzien, maar of ze goedd en stabiel werken en functioneren, en of ze (goed) doen wat ze moeten doen. Je lijkt wel een medewerker van MS: Eerst bedenken hoe je iets 'mooi' maakt, en dan kijken wat en hoe je programma (iets) moet gaan doen. Da's dus verkeerd... Ik ben nu 14, programmeer al sinds ik 11 ben. Vind het helemaal niet moeilijk ! Ik denk dat je er gewoon een beetje aanleg voor moet hebben, en je moet het leuk vinden anders kom je natuurlijk zowieso nergens... :roll: Mvg, Lodyx
Link naar reactie
Ik had even de spellingchecker niet aan staan. Jaren terug was ik fervent voorstander van FOXBASE. Die zijn opgekocht door MS. Qbasic is van MS. Dat werd niets na het MSDOS tijdperk. Daarom bood MS ons VB te koop aan. Dat is niet eenvoudig genoeg voor beginners en matige enthousiastelingen als ik. LB is dat wel, maar ik vraag me af hoelang het duurt voordat MS ze dan zal willen opkopen. LB wordt nu voor Lunix en de Mac geschreven. Die zijn nog onafhankelijk van MS. Abcott
Link naar reactie
Je moet er aanleg voor hebben ja. Het schijnt zo te zijn dat bijna alle Nederlandse programmeurs vroeger de Donald Duck gelezen hebben. Een serieuze programmeur die echt bezig is met computerprogramma's, dus niet als hulp, moet een echte taal kunnen zoals Pascal, C++ en C#. Basic heet niet voor niets Basic.
Link naar reactie
[quote:e3674dcddc="Johan Stokking"]Je moet er aanleg voor hebben ja. Het schijnt zo te zijn dat bijna alle Nederlandse programmeurs vroeger de Donald Duck gelezen hebben.[/quote:e3674dcddc] Is dit nou waar of zit je te lullen? Over Wiskunde --> Programmeren / Programmeren --> Wiskunde, denk ik dat je weinig wiskunde van programmeren leert. De basics, zoals negatieve getallen misschien, misschien worteltrekken. Een beetje moeilijker, zoals exponentiële functies leer je niet meer van programmeren. Denk IK
Link naar reactie
Ik zit niet te "lullen" maar ik weet ook niet of het waar is ;) Heb het eens gelezen in een magazine. Als je iets tegenkomt waarvan je niet weet hoe het moet (wiskundige berekening) kan je het opzoeken. Op die manier leer je wel wiskunde. Denk aan simpele kansberekening of graden oid. Ik heb regelmatig dat ik met wiskunde dingen tegenkom die ik al in programma's verwerkt heb.
Link naar reactie
ok, heb je wel gelijk in. Ik weet niet of je als 13-jarige 'snapt' wat bijvoorbeeld dit betekent: [code:1:8fe814f0c6]Tan (α) = Overstaande / Aanliggende[/code:1:8fe814f0c6] De voorwaarde dat er bv. een hoek van 90 ° in moet zitten. Wiskunde is natuurlijk niet alleen getallen invullen en functies gelijkstellen; je leert er ook een manier van denken te ontwikkelen, dit vult elkaar natuurlijk perfect aan. Een 2e, als je WinXP al legaal hebt, waarom heb je dan de UK versie? Zomaar een vraagje..
Link naar reactie
Met graden bedoelde ik meer dat je weet dat er 360 graden in een rondje zitten enzo. ;) Wel iets meer diepgang maar niet veel, gewoon een goede basis waar ze in de Havo 3 al een boel moeite voor doen. Off-topic: Hoe weet je dat ik hem legaal heb? Maar ik heb hem idd expres legaal en in UK omdat ik dan nette engelse foutmeldingen krijg (tijdens testen van mijn programma's bijvoorbeeld) die ik kan opzoeken op internet.
Link naar reactie
[quote:670af9be61="Johan Stokking"]Met graden bedoelde ik meer dat je weet dat er 360 graden in een rondje zitten enzo. ;) Wel iets meer diepgang maar niet veel, gewoon een goede basis waar ze in de Havo 3 al een boel moeite voor doen.[/quote:670af9be61] Hm, ik ben geen Havist (ik heb ouderwets atheneum gedaan) maar volgens mij mag je dit van een brugklasser wel al verwachten.
Link naar reactie
[quote:78ebff5e42="MichielPH"]Het o zo spannende SOS, CAS TOA leerde ik (bij mij volgden ze gewoon het plannetje van meneer de minister) in de 3e.[/quote:78ebff5e42] HAVO? Echt waar? Ik heb het in de brugklas gehad denk ik. Maar ik vraag me af of het veel uitmaakt; volgens mij zijn goniometrische functies nou echt het soort functies dat je nog niet veel gebruikt als beginnend programmeur.
Link naar reactie
[quote:19a05edbd2="Maarten81"][quote:19a05edbd2="MichielPH"]Het o zo spannende SOS, CAS TOA leerde ik (bij mij volgden ze gewoon het plannetje van meneer de minister) in de 3e.[/quote:19a05edbd2] HAVO? Echt waar? Ik heb het in de brugklas gehad denk ik. Maar ik vraag me af of het veel uitmaakt; volgens mij zijn goniometrische functies nou echt het soort functies dat je nog niet veel gebruikt als beginnend programmeur.[/quote:19a05edbd2] Toen nog Attheneum, nu HAVO. Waar wordt het dan voor gebruikt, bij het programmeren? Het enige voorbeeld wat ik kan bedenken is een scriptje om SOS, CAS, TOA uit te leggen :D
Link naar reactie
Hoi Duketheboss, ik was toen ik 13 was ook volop op zoek naar een gemakkelijk te gebruiken maar toch ook weer uitgebreide programeertaal. Via het zoeken op downloads.com ben ik toen bij Visual DialogScript uitgekomen. Je kunt er echt enorm uitgebreidde programma's mee maken (ik ben nu zelf bezig met een biebbeheerprogramma, in opdracht van een basisschool), en is toch simpel te leren. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Nadat ik ongeveer 1 of anderhalf jaar in Visual DialogScript geprogrameerd had, ben ik verder gaan kijken naar php. En ik moet zeggen dat door de kijk die je leert te krijgen op code het niet echt een heel grote overstap is. Je moet gewoon een goede basis hebben om mee te beginnen, en in mijn geval was dat VDS. Ik ben zelf mede-eigenaar van de site [url=http://www.vdsworld.com]VDSWORLD[/url]. Op deze site staat uitbreidingsextensies (dll's) die kunnen worden geladen in jouw VDS (Visual DialogScript) programma. Ook staan er meer dan genoeg voorbeelden op VDSWORLD zelf en op het forum. De site wordt binnenkort vernieuwd, dus let niet al te zeer op de layout ;) Verder is er ook een forum waar je hulp kunt vragen aan ruim 300 andere VDS programmeurs, zie http://forum.vdsworld.com. Hou er wel rekening mee dat het forum engelstalig is ;) Een vriend van me (Sjoerd van der Hoorn, [url]http://skit3000.vdsworld.com[/url]) heeft een zeer duidelijke tutorial geschreven voor Visual DialogScript, zie [url]http://skit3000.vdsworld.com/Tutorials/Kladblok/kladblok.html[/url]. Deze tutorial beschrijft zeer gedetailleerd hoe je een kladblok-achtig ding kunt maken met de programmeertaal, stap voor stap beschreven. Groetjes en misschien tot op het VDSWORLD forum, Vic Je kunt Visual DialogScript 5.01 hier downloaden: http://www.dialogscript.com/dl/vds501en.exe
Link naar reactie
Ik ben het (natuurlijk) niet met u eens wat betreft de overzichtelijkheid van Visual DialogScript. Het zijn allemaal commando's/functies die afgeleid zijn van engelse woorden. Ook is het niet waar dat u alle commando's moet kennen om iets met VDS te kunnen programmeren. Voor de standaard programma's zijn maar enkele [i:b66865e3ee]types[/i:b66865e3ee] commando's nodig. En dan nog, ik denk dat er geen één programmeertaal is waarbij je de taal niet hoeft te kennen om er iets mee te kunnen maken. (klinkt al raar) Ook is er een helpbestand waarin u binnen enkele seconden uitleg heeft gevonden over de parameters van een commando, en op het forum krijgt u ook meestal binnen 24 een oplossing waarmee u iets kunt. Maar goed... meningen kunnen verschillen. Vic
Link naar reactie
[quote:f7c1986d87="Johan Stokking"]Je moet er aanleg voor hebben ja. Het schijnt zo te zijn dat bijna alle Nederlandse programmeurs vroeger de Donald Duck gelezen hebben. [/quote:f7c1986d87] :oops: Ik ben van mening dat vb6 eigenlijk niet zo heel lastig is om mee te beginnen wat sleur en pleur werk , en simpele knopjes iets laten doen met textboxjes. Dat is allemaal niet zo moeilijk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...