Ga naar inhoud

Wanneer zakt nVidia door het ijs?


Aanbevolen berichten

Het is nu al weken bekend dat nVidia niet helemaal eerlijk speelt met de benchmarks. 3dmark natuurlijk, maar ook in bv ut-2003. Waarom lees ik hier helemaal niks over in de reviews van de "grote" hardware sites? Deze week had Tom een review van veel kaarten, geen woord over deze optimalisaties. [H] heeft een FX 5900 review en Brent weet ervan dat de FX geen trilinear doet terwijl je dat wel aanzet (scheelt nogal), en dus is de FX 5900U de snelste kaart in de tests. In het forum van [H] wordt hij aardig afgemaakt [url=http://www.hardforum.com/showthread.php?s=&threadid=640474&perpage=15&pagenumber=3]Link[/url] op Beyond3d is er ook een zeer intressante draad over: [url=http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6877&postdays=0&postorder=asc&start=0]Link[/url] en nu niet roepen, ja maar ATI cheat ook, die zijn tot nu toe alleen maar betrapt in de nature test van 3dmark 2001 en 2003. [url=http://www.digit-life.com/articles2/antidetect/index.html]Het artikel waar het allemaal mee begon[/url] hoewel ze hier alleen kijken naar 3dmark 2001, maar de tools geven voor meer onderzoek. Er is veel meer hier over te vinden op het beyond3d forum: [url=http://www.beyond3d.com/forum/viewforum.php?f=14]Link[/url] jullie mening? Ik kan bijna niet geloven wat ik allemaal lees (of juist niet lees) is het echt zo erg in de 3D industrie? bestaan er nog wel eerlijke review sites? ps. Slashhead, ik weet dat jij graag test met UT2003, wat vind jij ervan?
Link naar reactie
  • Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    323

Ik heb het artikel nog niet gelezen (doe ik nu) maar cheaten gebeurd al zo lang.... denk aan det. 20.xx waar opeens verschillende effecten weg gelaten werden bij een GF3 etc. Iets anders, hebben jullie die melding op omegacorner gezien dan? nV lobbied bij de verschillende HW sites om Omegadrivers te weren, nadat ze het niet hard konden maken dat ze illegaal waren, en nu is de ontwikkeling dus gestopt. Verbazingwekkend dat dat soort initiatieven op zo'n manier de kop in gedrukt worden....
Link naar reactie
ja, het gebeurt al jaren, maar zoals het de laatste tijd is. :( En vooral dat de grote neutrale sites het gewoon negeren. btw hier een interview met omega over het onderwerp http://www.ocaddiction.com/articles/interviews/Omega_Interview/ Is al een tijdje bekend, had het nieuwtje geloof ik al 2 keer gesubmit bij tweakers, maar nu eindelijk staat het er :(
Link naar reactie
Mja, misschien zijn de grote sites ook bang voor hun hachie... een beetje stoken tegen nV en ATI kan ze natuurlijk hun voorkeurspositie kosten. Maar dat neemt idd niet weg dat ze er wel meer aandacht aan mogen besteden. Ook rijst bij mij de vraag of het allemaal wel nodig is, de laatste Omega drivers die ik op mijn PC had waren stuk voor stuk sneller als de originele, terwijl die voor max quality getuned zijn. Dus behalve slechte publiciteit schieten ze er niks mee op. Overigens is dit de eerste cheat die ik van ATI gezien heb de afgelopen tijd, bij nV maken ze er wel een potje van. Kijk maar naar de 40.xx serie drivers voor de NV30, daar verdubbelde de 3Dmarkscore bijna nadat ze standaard 16 bits gingen renderen ipv de normale 32 bits. Daar is toen btw wel een hoop ophef over gemaakt.
Link naar reactie
Tja, ik maar me er niet zo druk om (dat gecheat) en blijkbaar [i:a0ad4e7f26]velen[/i:a0ad4e7f26] met mij. Plus stond er bij een review van [url=http://www.ixbt-labs.com/articles2/gffx/gffx-16.html#p22]Digit-Life[/url] een intressant stukje: [quote:a0ad4e7f26]The FX 5900 fails again. The Anti-Detect also shows that the cheats increase the speed by 23-37% on the standard benchmark DM-Antalus FlyBy! The RADEON 9800 PRO reveals no cheats again!!! It refers both the the standard test DM-Antalus and our demo. However, some of NVIDIA's optimizations are useful: just compare the performance with the Anti-Detect and without it on our demo benchmark (not the standard one). Since it's impossible to make cheats for our demo version, the difference is caused by useful optimizations which were disabled by the Anti-Detect. Below are several pictures that prove that the quality is the same with the AD and without (but completely identical screenshots can't be attained for per-pixel comparison because the game uses random actions).[/quote:a0ad4e7f26] En zelfs met hogere scores kan nVidia mij toch niet overtuigen om een FX5900 Ultra te kopen. Wanneer de keuze zou ik toch nog de ATI 9800 Pro kopen.
Link naar reactie
Die digit-life review wordt ook weer onderuit gehaald op B3d ;) http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6846 Jammer VTec dat je geen keuze hebt ;) (ja tussen een kaart kopen, of een kaart lenen. Niet moelijk dan he :D ) Ik ken de mening van Edward en dat is voor het belangrijkste. (die geeft duidelijk de voorkeur aan de R9800 Pro 256mb nadat hij ze beide heeft getest) (en ik heb hetzelfde gelezen van meerdere mensen)
Link naar reactie
Skinnered (Edward) heeft pas geleden nog een GeForce FX 5900 Ultra 256mb en een Radeon 9800 PRO 256mb DDR II in zijn pc getest in diverse games, de Radeon 9800 PRO 256mb DDR II heeft hij gehouden en de FX verkocht. Dat zegt genoeg. Ik hecht aan zijn mening meer dan die reveiws die nog die cheat drivers gebruiken en lopen te klooien met triliniare en biliniare anosothropische filterig. Ik vertrouw dan ook maar altijd op Edward en Raymond Koning :)
Link naar reactie
[quote:7e54fad731="Red Dragon"]Skinnered (Edward) heeft pas geleden nog een GeForce FX 5900 Ultra 256mb en een Radeon 9800 PRO 256mb DDR II in zijn pc getest in diverse games, de Radeon 9800 PRO 256mb DDR II heeft hij gehouden en de FX verkocht. Dat zegt genoeg. [/quote:7e54fad731] Tja, dat zegt id genoeg :) Ik weet dat Edward een echte die-hard nVidia fan is of was. Maar voorlopig wordt het voor mij in iedergeval geen ATI, maar dat heeft een andere reden ;)
Link naar reactie
[quote:f6282dacd3="VTec"][quote:f6282dacd3="Red Dragon"]Skinnered (Edward) heeft pas geleden nog een GeForce FX 5900 Ultra 256mb en een Radeon 9800 PRO 256mb DDR II in zijn pc getest in diverse games, de Radeon 9800 PRO 256mb DDR II heeft hij gehouden en de FX verkocht. Dat zegt genoeg. [/quote:f6282dacd3] Tja, dat zegt id genoeg :) Ik weet dat Edward een echte die-hard nVidia fan is of was. Maar voorlopig wordt het voor mij in iedergeval geen ATI, maar dat heeft een andere reden ;)[/quote:f6282dacd3] Tja als je altijd gratis nVidia kaartjes van je baas " tijdelijk " kan lenen dan zou ik ook tevreden wezen met een GeForce FX 5900 :)
Link naar reactie
[img:9c2aaacdcc]http://forum.zonnet.nl/images/smiles/shocked.gif[/img:9c2aaacdcc] Dit doet de deur dicht ;) [quote:9c2aaacdcc]I thought I'd post this here as Google will do it's thing and hopefully help anybody else who encounters this bug as I've heard of a few who have. If your using a mouse specifically a Microsoft mouse and you hear a strange noise when using the scroll wheel in Internet Explorer and you have a GeForceFX 5900 or an Ultra model, the fix is to turn off smooth scrolling in Internet options and the noise should disappear. This bug is very random and seems to happen with MS mice and the Intellipoint software being installed and it may not happen even if you have the above. So I hope that helps anyone from tearing their hair out like I have been for the last few days and hopefully this can be fixed with a software update from MS or Nvidia. Edit: Apprently it's not limited to any MS mouse anything that uses a scroll wheel and happens in explorer and other program etc. , also according to eVGA it has something to do with the voltage levels of the card and Nvidia has been notified and is looking into it.[/quote:9c2aaacdcc] http://www.driverheaven.net/#article_4464
Link naar reactie
Buiten het forceren van trilinear naar bilinear, verschuiven ze ook nog eens de mipmaps dichterbij, wat 10-20% opleverd, de ratten. Kun je nagaan hoeveel sneller de Radeon werkelijk is. Het wordt vooral duidelijk als je meer onbekende titels test, waar deze optimalisaties niet inzitten, omdat ze niet als benchmarks gebruikt worden, daar is de R9800 veel sneller en vooral veel constanter. Optimalisatie vind ik uitstekend, zolang ze de kwaliteit op hetzelfde peilen houden en de drivers doen wat je vraagt, dus tri is tri.
Link naar reactie
[quote:c160e79050="hjs"]Een gast op B3D had het ook over Start Trek Elite Force 2, dat het heel goed zichtbaar was op een krat ergens. btw, die schijn je vooral (ook in ut2003) bij beweging.[/quote:c160e79050] In UT2003 kwam het ook voor ja, in UT2003 ging ik het zelf al tegen door de drivers op app te zetten en AF tril in UT2003 te xzetten, verder nog een lodje er tegen aan en je had voor het gezicht een heel ander spel ;)
Link naar reactie
Mijn voorkeur is ook nog steeds de Radeon 9800 pro 256MB. Deze kaart is toch veel beter met 4xFSAA en 8xAniso. Ik test nVidia overigens op 4xS en niet op 4xFSAA tegen 6xFSAA op de Radeon 9800pro. Doe je helemaal niks met deze instellingen en je hebt geld teveel dan moet je de GeForce FX 5900 ultra kopen :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...