Ga naar inhoud

Wanneer zakt nVidia door het ijs?


Aanbevolen berichten

[quote:69250463b8="BA"]Hm , kon je dat met de Q3A engine niet op 1 of andere manier heel goed zien? Het is dan wel een oud spel, maar nog steeds voor benches gebruikt door sommigen die niet weten wat je met zo'n kaart moet. Je kon dan met een commando een color overlay krijgen waardoor je mipmaplevels heel goed zag.[/quote:69250463b8] Zit ook in UT 2003 sjek deze draad: http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6719
Link naar reactie
  • Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    323

IK denk dat je zo ie zo beter af ben bij ATI, in de meer niet door gamesites gebruikte gamebenchmarks zoals NOL2, Enclave, GTA ViceCity, BReed (demo) was de radeon ook zonder fsaa maar met AF een stuk sneller, vooral met v-syn aan heeft de Radeon een stuk constantere en hogere fps. De fx5900 heeft die raw power maar varieert zo erg in framerates vooral met v-syn dat het gewoon niet lekker speelt, het lijkt wel of de GPU ergens door tegen gehouden wordt.
Link naar reactie
Mja, ik heb nog geen filmpjes gezien, maar de screenies die ik even in de vlugheid gezien heb laten eigenlijk niks zien wat UT2003 / U2 / Doom3 (afgaan op de screenies) niet kunnen. Dus of het nou wel echt zo zwaar wordt.... Is het niet meer hype? BTW HJS, veel bekenden in die GoT draad van je :D
Link naar reactie
[quote:6ae43e0936="BA"]Mja, ik heb nog geen filmpjes gezien, maar de screenies die ik even in de vlugheid gezien heb laten eigenlijk niks zien wat UT2003 / U2 / Doom3 (afgaan op de screenies) niet kunnen. Dus of het nou wel echt zo zwaar wordt.... Is het niet meer hype? BTW HJS, veel bekenden in die GoT draad van je :D[/quote:6ae43e0936] Ga jij maar eens de specs lezen van de engine, daar is UT2003 niets bij. Hier de specs, lees en huiver, ps2 reflexties noem maar op: http://www.hanners.nildram.co.uk/hl2/ En kijk dat high res filpje maar eens in gamengines, er is nu ook een labdemo
Link naar reactie
[quote:5dd30b0770="BA"]Mja, ik heb nog geen filmpjes gezien, maar de screenies die ik even in de vlugheid gezien heb laten eigenlijk niks zien wat UT2003 / U2 / Doom3 (afgaan op de screenies) niet kunnen. Dus of het nou wel echt zo zwaar wordt.... Is het niet meer hype? BTW HJS, veel bekenden in die GoT draad van je :D[/quote:5dd30b0770] Naast de info die Edward je gaf moet je ook maar eens het 600mb grote filmpje downloaden van HL2, half-life 2 ziet er verreweg het beste uit van de games die komen gaan, beter dan U2 en Doom 3 en Stalker etc. IMHO.
Link naar reactie
Mja, ben ik het niet helemaal mee eens. HL2 is op een aantal punten wel beter, maar bijvoorbeeld het lightning system van D3 is weer beter. Alles in dat spel wordt door Dynamic Lightning gedaan, wat bij HL2 niet kan. Ik wil ze eerst allebei eens op me monitor zien, dan kijken we wel wat het beste is :)
Link naar reactie
Nee, ik moet eerst zoeken waar die staat lol. En lichteffecten zijn volgens mij in een spel als D3 juist wel belangrijk, omdat die naast het geluid een groot deel van de sfeer bepalen. Als je een creepy spel wilt maken, dan zijn het ieg wel belangrijke factoren. Schaduwen zijn bijvoorbeeld in D3 een stuk beter als in HL2, als ik de screenies geloven mag.
Link naar reactie
maar ja, screenies zeggen niet zo veel he :) Maar je hebt zeker gelijk dat voor een spel als D3 licht effecten essentieel zijn, hety blijft allemaal afwachten natuurlijk. wat de HL2 movie betreft, ik weet niet zo snel meer waar je die kon downloaden, dacht o.a. bij fileplanet. anders stuur ik je wel een cd op met die movie.
Link naar reactie
mja het laatste nieuws is dat ze weer terug krabbelen van dat geintje met omega, ze zeggen nu opeens dat ze het wel aanmoedigen om 3rd party drivers te ontwikkelen. Zardon van driverheaven had een deel van die mail op zijn forum staan: http://www.driverheaven.net/showthread.php?threadid=20967&s= Ze hadden er vast niet op gerekend dat dit op elke PC newssite zou staan... En ze er dus toch aardig wat commentaar op kregen. Of het was in verband met dat hele cheatverhaal, als Omega dat er uit sloopt, en de drivers zijn opeens trager, maar met een betere IQ, dan komt natuurlijk de aap uit de mouw. Hoewel het hele verhaal natuurlijk allang alom bekend was.
Link naar reactie
Op Hardocp (of is het nu opc??) schijnen wat sheets te staan over optimalizatie e.d. heb ze nog niet gelezen want mijn IE crashte bij sheet 2 :( Maar [H] is sowieso erg verdacht, die Brent zegt in zijn FX 5900 U review van onlangs helemaal niks over dat UT-2003 gedoe (bi ipv tri) terwijl hij daar wel van wist (is het ondertussen wel aan het uitzoeken) En die Kyle van [H] schijnt helemaal erg te zijn, users worden gebanned en post gedelete als hem het niet aanstaat (te veel kritiek krijgt). Toen ATI aangepakt werd met dat Quake verhaal, waren zij (een van) de eerste welke online kwam met het verhaal (ingefluisterd door nVidia) en waren ze erg vel (terwijl als je het nu leest gewoon een spel optimalizatie is welke nvidia wel mag doen, niet eens een echte cheat) Maar nu met het nVidia verhaal zijn ze opeens voorzichtig en willen ze niet te snel met conclussies komen, hebben ze geleerd van het ATI verhaal, of is nVidia een goede (betalende) vriend? oh, er staat al een reaktie op de bi tri verhaal: http://www.hardocp.com/article.html?art=NTAw
Link naar reactie
Omega stond altijd al bekend om beter IQ en lager Performance. dat is al jaren zo, en nu doet nVidia inees moeilijk. erg jammer is dat. op www.omegacorner.com hebben ze op 4-7-2003 ook een mooi verhaal gepost (wat inmiddels iedereen al gelezen heeft natuurlijk). er staat nu overigens nog een opmerking mbt de link die jij net poste. [quote:4940305f7d](19 July 2003) Nvidia have recently contacted [url=http://www.driverheaven.net/showthread.php?threadid=20967&s=]Driverheaven with a statement[/url] allowing Omegas drivers to continue development. Omegadrive and Driverheaven will be hopefully working closely with nvidia in the future regarding drivers and support to further aid the community. Zardon[/quote:4940305f7d]
Link naar reactie
[quote:230b76712b="hjs"]Op Hardocp (of is het nu opc??) schijnen wat sheets te staan over optimalizatie e.d. heb ze nog niet gelezen want mijn IE crashte bij sheet 2 :( Maar [H] is sowieso erg verdacht, die Brent zegt in zijn FX 5900 U review van onlangs helemaal niks over dat UT-2003 gedoe (bi ipv tri) terwijl hij daar wel van wist (is het ondertussen wel aan het uitzoeken) En die Kyle van [H] schijnt helemaal erg te zijn, users worden gebanned en post gedelete als hem het niet aanstaat (te veel kritiek krijgt). Toen ATI aangepakt werd met dat Quake verhaal, waren zij (een van) de eerste welke online kwam met het verhaal (ingefluisterd door nVidia) en waren ze erg vel (terwijl als je het nu leest gewoon een spel optimalizatie is welke nvidia wel mag doen, niet eens een echte cheat) Maar nu met het nVidia verhaal zijn ze opeens voorzichtig en willen ze niet te snel met conclussies komen, hebben ze geleerd van het ATI verhaal, of is nVidia een goede (betalende) vriend?[/quote:230b76712b] Die beschuldigingen zijn er idd al langer. Hij heeft nu een artikel waarin hij wel mipmap boundries vergelijkt, je ziet aan de colorized shots wel dat nV ze verschuivd, maar hij doet er verder niks mee, omdat het in de screenies niet opvalt. Hij heeft een opvallende conclusie, namelijk dat hij FPS niet belangrijk vind, maar IQ wel. Dan is het IMHO wel een beetje raar om dat hele cheatingverhaal naast zich neer te leggen, terwijl het ondertussen toch wel duidelijk bewezen is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...