Ga naar inhoud

:: CPU-status update voor eind dit jaar ::


Aanbevolen berichten

zonde?? Hoezo? Ik kijk gewoon ff hoeveel geld ik heb. Die 2000+ is dan toch niks meer waard dus die gaat voor nop weg, maar as de prijzen een beetje gunstig zijn en ik heb voldoende doeko dan verkoop ik misschien wel alles. Moet gewoon ff kijken. Een P4 behoord alleen tot de opties als de Prescott er is. OC'en interesseert me niet meer en een 2,53 is altijd nog langzamer dan de Barton dadelijk die hoop ik rond januari/februarie wel op de 3200+/3400+ zal zitten.
Link naar reactie
  • Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Uhh... De barton maakt denk ik niet zo snel gehakt van een Northwood *LOL* En ik denk dat je met een 2.8GHz makkelijk over de 3GHz komt en met een beetje geluk haal je dat ook met een 2.533MHz Northwood. Maar wel grappig dat jij denkt dat bijvoorbeeld de 2600+ Barton een 2.533MHz northwood + Rimm pc1066 makkelijk verslaat :-?
Link naar reactie
Het is nog te vroeg om een vergelijking tussen Barton en Northwood te kunnen maken. Prescott is geplanned voor 3,2GHz, dus het lijkt erop dat dat de definitieve grens voor Northwood zal zijn. Barton, met een 333MHz FSB en 512kb L2 zal zeker beter presteren dan T-bred, maar de grote onbekende is de kloksnelheid. Northwood heeft - met RIMM - een voorsprong van 400 á 500 MHz op T-bred nodig om even goed te presteren. Als dat met Barton +100 voor de FSB en +100 voor de extra L2 600 á 700MHz wordt, dan presteert een 3,2GHz Northwood dus ongeveer even goed als een 2,5 á 2,6GHz Barton. Barton zal ten opzichte van T-bred ook aanpassingen krijgen om de kloksnelheid te verhogen, dus dan zijn deze snelheden best haalbaar. Het is natuurlijk ook mogelijk dat Barton nog enige andere verbeteringen krijgt, maar nadat Hammer uit is zal Bartons kloksnelheid worden gereguleerd door marketing, omdat het dan een budgetmodel is geworden. Ik durf dus nog geen voorspellingen te doen.
Link naar reactie
Ik snap je wel... ik ga ook nog eens goed nadenken welke CPU ik eind dit jaar/ begin volgend jaar ga aanschaffen. Ik wil zeker niet meer dan 300euro gaan uitgeven aan een CPU. Maar zoals je zegt kunnen we nu nog niet goed voorspellen welke CPU het beste zal gaan presteren en al helemaal gezien de prijzen. De Bartons zullen iig low-budget-kaarten worden zodra de hammer zijn intrede doet.
Link naar reactie
[quote:c7ce47d7d6="kajutsa"]De Bartons zullen iig low-budget-[b:c7ce47d7d6]kaarten[/b:c7ce47d7d6] worden zodra de hammer zijn intrede doet.[/quote:c7ce47d7d6] Kaarten :lol: Het zijn geen Videoplanken :P Maar: als de Bartons de budget modellen worden: waarom zouden die de northwood dan 'voorbij gaan'? Lijkt niet erg logisch, toch? Maar uhm: wat kunnen 'we' van Intel's kant verwachten? Ook een nieuwe core?
Link naar reactie
Als Hammer zo goed presteert dat Northwood in het stof wordt achtergelaten, dan kunnen ze Barton als budgetmodel laten concurreren met Northwood. Daarmee drukken ze Intels marges, maar het is de vraag of Hammer daar snel genoeg voor is. Intel komt met Hyperthreading, maar daarna moeten we nog tot de tweede helft van 2003 wachten op Prescott.
Link naar reactie
[quote:8824664ee4="kajutsa"]Zoals je al vele malen hebt kunnen lezen komt er een nieuwe P4 core! De prescott ... [/quote:8824664ee4] Ja, oke, maar ik bedoelde het eigenlijk van: Men is hier nu AMD de hemel in aant prezen (nix mis mee :D) maar niemand zegt van 'de prescott gaat waarschijnlijk ...' whatever. Het gaat zo'n beetje over de FSB van de nieuwe Athlon's en of die de Intels zullen verslaan, muha, lolz :lol:
Link naar reactie
[quote:11c1446318="kajutsa"]Uhh... De barton maakt denk ik niet zo snel gehakt van een Northwood *LOL* En ik denk dat je met een 2.8GHz makkelijk over de 3GHz komt en met een beetje geluk haal je dat ook met een 2.533MHz Northwood. Maar wel grappig dat jij denkt dat bijvoorbeeld de 2600+ Barton een 2.533MHz northwood + Rimm pc1066 makkelijk verslaat :-?[/quote:11c1446318] waar zeg ik dat? ;) ff voor de duidelijkheid: als je ervan uit mag gaan dat de modelrating ongeveer klopt dan praat je over een gat van 600mhz tussen een Northwood 2,8 en een Barton 3400+ Barton die ook 512kb L2 cahe zal hebben en eveneens op 0,13micron komt. En jij vind het een vreemde beredenatie dat zo'n Barton 3400+ een P4 2.8 zou inmaken??? :? Jij vergist je lelijk in PC1066, zou almachtig is het niet hoor. Niet alle applicaties vreten zoveel bandbreedte en door de hoge latancy's van RDRAM kan PC2700 dan wel niet concurren met PC1066, een gat van 600mhz zal het te nooit en te nimmer opvullen. Tuurlijk heeft egslim gelijk en kun je nu nog geen conclusies trekken, maar wees eens eerlijk: als nu een AMD 2200+ met PC2100 CAS2 niet gek veel langzamer is als een P4 2.26 met PC1066 dan is het dus hoogst onwaarschijnlijk dat een 2.8 met PC1066 een AMD 3400+ ook maar in de verste verte bijhoud ;) We kunnen het nu nog niet testen, maar elkaars verwachtingen horen is ook leuk :D Als Anthony het er mee eens is dan staat er iig een weddenschap dat de AMD Barton 3400+ met PC2700 sneller is dan een P4 2.8ghz met PC1066. (Noud van eynstein heeft getest en zegt dat een AMD 2200+ met PC2100 sneller is dan een P4 1.6@2.6 met PC2100 )
Link naar reactie
Yeach... Ik zal eens kijken wat het eind dit jaar gaat worden bij mij! Mijn nieuwe CPU moet iig rond de 3GHz zitten en als voor minder dan 300euro dan een Intel kan krijgen, zal ik dat zeker doen. En aan wedstrijdjes doe ik dan wel mee hoor ;) Als je teminste niet met een hammer komt aanzetten :wink: P4 Northwood vs. AMD Athlon XP Barton
Link naar reactie
[quote:c698efeac0="kajutsa"]Yeach... Ik zal eens kijken wat het eind dit jaar gaat worden bij mij! Mijn nieuwe CPU moet iig rond de 3GHz zitten en als voor minder dan 300euro dan een Intel kan krijgen, zal ik dat zeker doen. En aan wedstrijdjes doe ik dan wel mee hoor ;) Als je teminste niet met een hammer komt aanzetten :wink: P4 Northwood vs. AMD Athlon XP Barton[/quote:c698efeac0] Ok die staat: Barton VS Northwood
Link naar reactie
Leuk! Fight, fight, fight!!! ;) Hier alvast hoe andere mensen over onze fight denken... [color=red:88b5df49f6][b:88b5df49f6][size=18:88b5df49f6]AMD Athlon XP 2600+ vs. Intel Pentium 4 2.8 GHz[/color:88b5df49f6][/b:88b5df49f6][/size:88b5df49f6] [quote:88b5df49f6]Op Digi-life is een vergelijking gemaakt tussen de twee nieuwste racepaardjes uit de stallen van AMD en Intel. De AthlonXP werd uitgerust met DDR 400 geheugen, en de P4 kreeg 2 brand new latjes PC1066 geheugen toebedeeld. Before the release of the Athlon XP 2600+ we could state that AMD lost the performance race. At present, when we have Pentium 4 2.8 GHz and Athlon XP 2600+ the situation is more complicated, but taking into account the overall scores AMD still loses. If the Athlon XP 2600+ had coexisted with the Pentium 4 2.53 GHz for a decent period of time the parity could have been noticed. But at present, from the standpoint of a pure performance, i.e. without considering frequency and price differences, Intel with its Pentium 4 2.8 GHz takes the lead. But it's too early to bury the Athlon XP: given the slashing results of Pentium 4 2.53 GHz vs. Athlon XP 2000+/2100+ and the today's scores we can see that AMD managed to make a strong jump ahead narrowing the gap. Well, new changes can be expected only with new, faster models from both companies. [img:88b5df49f6]http://shrimpwars.be/gfx/hardware/AMDvsIntel.JPG[/img:88b5df49f6] Lees alles maar eens rustig [url=http://www.digit-life.com/articles2/roundupcpu/pentium4-28-athlonxp-26-mx.html]hier[/url].[/quote:88b5df49f6]
Link naar reactie
Eerlijk gezegt denk ik dat ik verlies met een 2.8GHz northwood... want die wordt vergeleken met een AXP 2600+ :( Als marcel dan met bijv. de Barton 3000+ komt maakt hij gehakt van mij! Ik ga nog eens goed nadenken welke ik ga kopen :wink: In de tussentijd zal ik iig veel reviews gaan lezen om op de hoogte te blijven :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...