Ga naar inhoud

:: CPU-status update voor eind dit jaar ::


Aanbevolen berichten

  • Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:3685c158c2="Red Dragon"]DIe pc van je is snel zat. je kan toch wel wachten tot Jan/feb 2003 met een upgrade? je loopt echt niet achter met wat je nu heb.[/quote:3685c158c2] Kan nog wel veel langer wachten :D Alleen mijn oma niet :D die koopt dan maar zelf een AXP. Voor awt ik ermee wil is deze PC echt prima de komende tijd. Ik kan die Barton ook gewoon pas ergens in de tweede helft van 2003 voor een prikkie kopen.
Link naar reactie
[quote:132f6cdd5e="Marcel de Reus"]Voor wat ik ermee wil is deze PC echt prima de komende tijd. Ik kan die Barton ook gewoon pas ergens in de tweede helft van 2003 voor een prikkie kopen.[/quote:132f6cdd5e] tja. een beetje linux draaien en op het forum rondhangen en af en toe Warcraft III doen. daar is je huidige PC al zware OVERKILL voor ;) :)
Link naar reactie
Meer nieuws over de Barton: [quote:d014755a1a]Advanced Micro Devices (AMD) is expected to build business momentum further by introducing the Barton-core Athlon XP processor in October. Supporting a 333MHz FSB (front-side bus) and 512K cache memory, the 0.13-micron Barton-based Athlon XP offers specifications comparable to those of Intel’s new Pentium 4, AMD said. At present, the processor maker plans to launch two Barton-based products in the fourth quarter. According to AMD’s original roadmap, the Barton-core processors were positioned to target the low to medium-range market, accompanying the new-generation K8-core products. However, as the K8 processors will not hit the market until sometime later, AMD has seemed to try to maintain its momentum by strengthening specifications of its current K7 platform. Besides introducing the Barton core, the company earlier upgraded the FSB standard of its Athlon XP processors from 266MHz to 333MHz. Its first FSB 333MHz-supporting processor, the Athlon XP 2700+, is scheduled to be launched on October 7, but this will still adopt the Thoroughbred core with 256K cache memory. The new Barton core will be incorporated into later FSB 333MHz-based products. With the Thoroughbred Athlon XP 2700+ and later Barton-based products, AMD estimated that 900,000 FSB 333MHz-supporting Athlon XP processors will have reached the market by year-end. AMD said that it believes it will not encounter significant problems promoting the FSB 333MHz processors, considering an adequate supply of DDR333 memory at present. Still, to compete against Intel’s P4 platform, AMD said it is planning a series of marketing campaigns, hoping to further raise consumer awareness of what it claims as true performance.[/quote:d014755a1a] [url=http://www.digitimes.com/NewsShow/Article.asp?datePublish=2002/09/04&pages=04&seq=16]Bron[/url] getipt door t.net
Link naar reactie
Weer wat AXP 2700+ nieuws @ http://www.hardocp.com/index.html#5323-1 [quote:aa7c05769e]333 Bus Sneak Peek: Just in case there are still a few of you out there questioning the validity of the rumors and stories surrounding the next AthlonXPs being born of a 333MHz FSB, this authentic picture of a 2700+ should put the rumors to rest. While yes, I have personally done some Photoshop work on this picture to hide some of the chips identifying features, what is important to look at is above the thick yellow line. Notice the last letter in the code is a "D". Now check out the OPN chart and you will notice that the current "C" is 266MHz and if you look back you will find that the "B" was 200MHz. Also worth noting is that this is certainly not a Barton core with double the current L2 cache as shown in the part number as well. We will have to wait for the 2800+ to see that.[/quote:aa7c05769e] [url=http://www.hardocp.com/image.html?image=MTAzMTE5MTkzNkd2UEtxUG54aHhfMV8xX2wuanBn]plaatje van de AXP2700+[/url] [url=http://www.hardocp.com/image.html?image=MTAzMTE5MTkzNkd2UEtxUG54aHhfMV8yX2wuZ2lm]uitleg AXP codering[/url] Let op de codering op de foto. er staat dus een D van 166mhz fsb (333Ddr)
Link naar reactie
Opvallend dat ze na de van 2200-2400-2600 naar 2700 gaan, met maar een gat van '100' er tussen. Ik hoopte eigenlijk dat ze daar eens mee op zouden gaan houden, net zoals Intel gedaan heeft. Het prestatieverschil tussen een 2600 en 2700 is zo klein, door de procentuele toename van de kloksnelheid, dat het eigenlijk bijna niks meer voorstelt. Het verschil tussen een XP2000 en 2001 was al nauwelijks de moeite waard, maar nu worden de verschillen wel erg klein :(
Link naar reactie
BA Schreef[quote:d242d93032] Opvallend dat ze na de van 2200-2400-2600 naar 2700 gaan, met maar een gat van '100' er tussen. Ik hoopte eigenlijk dat ze daar eens mee op zouden gaan houden, net zoals Intel gedaan heeft. Het prestatieverschil tussen een 2600 en 2700 is zo klein, door de procentuele toename van de kloksnelheid, dat het eigenlijk bijna niks meer voorstelt. Het verschil tussen een XP2000 en 2001 was al nauwelijks de moeite waard, maar nu worden de verschillen wel erg klein [/quote:d242d93032] Ze zullen vast van 2600 naar 2700 gaan omdat de FSB nu verhoogt wordt. Dat is natuurlijk toch weer even nieuw... Even kijken hoe dat allemaal gaat. Ik heb trouwens ergens ook gelezen dat ze na de 2700 weer met de 3000 en 3200 gaan komen. Dus dan zit er meteen weer "300" tussen...
Link naar reactie
[quote:4dfb3c2666="BA"]Dat klopt. Je begint op Marcel te lijken :P[/quote:4dfb3c2666] Is daar iets mis mee :D // Ik denk zoals supertuur al oppert dat ze dat doen omdat de 2700+ natuurlijk een hogere FSB krijgt. Daarom zal het verschil tussen een 2600+ en een 2700+ toch wel aanzienlijk zijn denk ik. Volgens mij is de 2700+ ook gelijk de laatste T-bred core en wordt de lijn daarna overgenomen door de Barton, tenminste anders moeten ze wel tempo maken aangezien de Barton nog in oktober geplanned staat, zoals je in dat stukje van Draakje kan lezen.
Link naar reactie
Hm, ik denk dat dat eigenlijk wel mee gaat vallen. Hij wordt er wel wat sneller van in 3Dmark bijvoorbeeld, maar bij CPU intensieve taken gaat het niet echt verschil maken denk ik. Je zal dus ook in een paar benches een snelheidswinst gaan zien, en in de andere niet echt. Nu wordt het wel een heel erg raar verhaal, want ze hebben net het rating system aan gepast aan de 2400 en 2600+, en nu komt de 2700+ met een 333 MHz FSB waardoor die soms een heel stuk sneller lijkt. Als je dan AThlon vs P4 vergelijken gaat dan kan dat wel eens lekker onduidelijk gaan worden hehe.
Link naar reactie
Dat gingen ze ook al doen, voor de Barton komt ook een nieuwe rating. Ik denk trouwens niet dat de 512 kb cache heel veel extra performance geeft, ieg lang niet zo veel als bij de P4. Er zitten ook nadelen aan de extra cache, of de yields moeten erg goed zijn, anders moet het voltage van de core weer omhoog om hem stabiel te houden. En dat betekend nog meer warmte :( (Kijk maar eens naar het verschil in Vcore tussen een duron en athlon op gelijke snelheid, dat komt ook door de extra cache)
Link naar reactie
[quote:893b6eb7c1="BA"]Dat gingen ze ook al doen, voor de Barton komt ook een nieuwe rating. Ik denk trouwens niet dat de 512 kb cache heel veel extra performance geeft, ieg lang niet zo veel als bij de P4. Er zitten ook nadelen aan de extra cache, of de yields moeten erg goed zijn, anders moet het voltage van de core weer omhoog om hem stabiel te houden. En dat betekend nog meer warmte :( (Kijk maar eens naar het verschil in Vcore tussen een duron en athlon op gelijke snelheid, dat komt ook door de extra cache)[/quote:893b6eb7c1] En dat betekend dus weer duurdere koelers :( Op hoeveel micron komt de Barton nu? Nog steeds 0,13 toch? Dus dan zou hij waarschijnlijk al een stuk warmer worden dan de T-bred denk ik.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...