Ga naar inhoud

:: CPU-status update voor eind dit jaar ::


Aanbevolen berichten

  • Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Niet echt een Next-gen CPU voor eind dit jaar, maar toch even leuk om te posten :) [quote:81d72d99a3]@ tomshardware hebben ze een pre-pre-sample van de Pentium's 3.6 en 3.33Ghz weten te bemachtigen. Deze twee processors zijn eigenlijk maar bedoeld voor midden 2003, en zullen de stijd met de langzaam al legendarische Claw Hammer moeten aangaan. [img:81d72d99a3]http://shrimpwars.be/gfx/hardware/p4_36.jpg[/img:81d72d99a3] When AMD recently introduced the fast Athlon XP 2600+ with a modified Thoroughbred B core At The Last Second: AMD's Trump Card - The Athlon XP 2600+, marketing strategists at Intel immediately began to signal a change of course so that the 3.06 GHz variation on the Pentium 4, originally planned for January 2003, will already be available this year. Interestingly, Intel is confident enough to pit the Pentium 4 against AMD next year, too, where the P4 will run up against the long-anticipated AMD Claw Hammer, which, like the current processors, will be sold under the Athlon label. That's because the new P4 with Prescott core was initially postponed until mid-2003, leaving only Intel able to field high clock speeds. De P4 3.6Ghz is ook een powermonstertje qua fps in Quake III, 416.5 in Demo001 met een GF4 Ti 4600 op 640x480 op 16bit, waar de dichtsbijzijnde athlonXP 3400+ 320.9 haalt. [img:81d72d99a3]http://shrimpwars.be/gfx/hardware/tabel_p4_36.png[/img:81d72d99a3] Met andere woorden lees alles es hier want het ziet der pretty amazing uit, nu nog medeplichtigen zoeken voor een raid op de THG labs in duitsland :)[/quote:81d72d99a3]
Link naar reactie
[quote:5d86d7cba2="BA"]Zeker weer met demo001 getest, vind je het dan gek dat Intel op 1 staat. Die test wordt al tijden door P4 systemen gewonnen :P (laat ze dan de NV15 demo eens testen)[/quote:5d86d7cba2] Ja... het is idd in demo001 getest! En ook leuk dat ze gelijk het zooitje op lage resolutie's en bits gegooid hebben :P
Link naar reactie
[b:5e9e4d5e5a][color=red:5e9e4d5e5a]K8 core op CeBIT in China [/b:5e9e4d5e5a][/color:5e9e4d5e5a] [quote:5e9e4d5e5a]There is an old Vulcan saying that says only Reagan could go to China, wel nu is de opteron er ook geweest. Op de CeBIT beurs in China heeft AMD hun K8 aan het showen geweest aan het grote publiek. Het zou gana om de server versie de Sledge-Hammer, en de desktopversie/workstation aka Clawhammer. The processors, part of the Opteron-brand family, will not officially hit the market until January or sometime later in 2003. K8 Athlon-brand desktop versions should be released in the fourth quarter of 2002, according to AMD’s roadmap. Major chipset designers like VIA Technologies, Silicon Integrated Systems (SiS) and ALi Corporation (Acer Laboratories) have already finished developing supporting chipsets. However, judging from the present progress, VIA, the biggest AMD chipset supplier, said that the 64-bit K8 processors are not likely to replace 32-bit K7 processors in the market mainstream before the third quarter of 2003. [/quote:5e9e4d5e5a]
Link naar reactie
[quote:254fa5852f="BA"]Mja, de gerecuhetn dat Tom het schoothondje van Intel is gaan al langer, en als je idd naar sommige artikelen kijkt dan valt het wel op idd.[/quote:254fa5852f] Vind het idd wel raar dat hij nu al 2 van dit soort artikelen heeft. eerst over de 2533 en 2666mhz P4 ver voordat ie uit was en nu dit weer. wel raar.
Link naar reactie
[quote:4537f45022="diniz"]Iemand dit al gelezen, en wat vinden jullie ervan? http://www.tweakers.net/nieuws/23289[/quote:4537f45022] Leuk dat ze de ratings zo in elkaar gezet hebben dat de Barton wint van T-bred B op eenzelfde frequentie ... dankzij die extra cache (en hogere FSB). Maar dat was al de verwachting :) Ook leuk dat de sommige T-bred B's dus ook 333MHz FSB krijgen :)
Link naar reactie
Ik begin het idee te krijgen dat het slim is om nog even te wachten met een cpu upgrade. --crap-- Then again, ik kan mijn 200+ meteen kwijt en ik MOET nog van dat ABit mobo af. Ik doe het gewoon, koop een 2400+ .. Desnoods een paar maanden later weer een andere.. lol! Op een gegeven moment zal ik ook de max van mijn mobo bereiken dus.. En sparen moet ook nog (om straks weer een heel nieuw systeem te kopen) :P --/crap--
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...