Ga naar inhoud

:: CPU-status update voor eind dit jaar ::


Aanbevolen berichten

  • Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:815cbecabd="Red Dragon"]de belangrijkste reden dat ik daar shop omdat het in mijn eigen stadje is en dan hoef ik niet online te bestellen en verzend kosten te betalen :) Ik heb zo goed als al mijn spullen bij wintelco vandaan. als je de verzend kosten meerekend ben ik daar dus meestak het goedkoopst uit. ik heb overigens ook wel is wat bij Eynstein (me Unlockte AXP 2200+ en weilen Ti4400) Informatique gekocht en dat zijn ook prima shops hoor.[/quote:815cbecabd] Ik koop vrijwel alles bij Informatique, slechts 20 minuten fietsen voor mij en ze hebben precies de merken die ik moet hebben :D Verder heb ik mijn koeling ed bij de OC-shop vandaan das 20 minuten met de auto en online bij Eynstein natuurlijk mijn cpu en ook mijn videokaart. Hier in Rotterdam heb ik zat keus natuurlijk voor zooi: Dynabite Dimension Media Markt Crazy Hans Mycom Computerland Etelcom PCL Computers Completer (daar komt mijn geheugen vadaan) Ik hoef dus niet vaak iets online te bestellen. Dit zijn alleen nog de bekenste shops er zijn nog vel meer kleine computerwinkels en natuurlijk ook nog grote als Correct ed die alles hebben qua elektronica/PC's. Vaak is het probleem dat shops met een showroom zo duur zijn, daarom vind ik Informatique zo goed. Ze hebben maar liefst 3 verschillende prachtige gebouwen :o een showroom, advies: klantenservise en afhaalbalie en ze hebben daar tenminste verstand van computers en zo gek duur zijn ze vaak nieteens.
Link naar reactie
En we gaan weer back on topic ;) Ik het iets op tweakers.net gelezen over het schrappen van de chipsets die DDR400 supporten :o Wat vinden jullie hiervan?? [quote:bd3cbddf51]Op de DigiTimes is te lezen dat zowel SiS als VIA zich willen terugtrekken uit de DDR400 markt. Eerder werd al bekend dat ze de ondersteuning voor de standaard wilden matigen. SiS heeft de 648DX chipset voor Pentium 4 en de 746DX voor Athlon al uit het assortiment geschrapt, en VIA wil de P4X333 (met DDR400 ondersteuning) zo snel mogelijk vervangen voor P4X400 (zonder DDR400 ondersteuning). De reden hiervoor is het uitblijven van een standaard. De DDR-I architectuur is niet erg geschikt voor een kloksnelheid van 200MHz, het is niet voor niets dat de DDR-II standaard is ontwikkeld om het na 166MHz over te nemen. Met behulp van overklokken kan de snelheid wel bereikt worden door de fabrikanten van de modules, maar vanwege de grote verschillen in kwaliteit (er is immers geen standaard waar men zich aan hoeft te houden) kunnen en willen de chipsetmakers geen enkele garantie meer leveren. Bovendien zou het schrappen van DDR400 ondersteuning de markt wat simpeler maken: [list:bd3cbddf51]Moreover, the move to cancel DDR400-supporting chipsets will also help simplify the pricing of overly complicated product lines in the chipset market, with price differences between Taiwan-manufactured chipsets of only US$2-3. The two chipset giants indicate that as their DDR333-supporting chipsets can support DDR400 by overclocking, motherboard makers can still launch DDR400-supporting boards, but any problems with compatibility or quality would be the responsibility of the motherboard makers themselves.[/list:u:bd3cbddf51] [/quote:bd3cbddf51]
Link naar reactie
[quote:9acfd4544c="kajutsa"]Officiële site van de KT400 chipset (dus interessant voor athlon gebruikers) http://www.via.com.tw/en/apollo/kt400.jsp Zie je daar support staan voor DDR pc3200? :roll: Ook support het nieuwe chipset geen 333MHz FSB! alleen 200/266MHz Hummmz...[/quote:9acfd4544c] We wisten allang dat PC3200 niet oficieel ondersteund zou worden door die chipset en waarom zou er moeten staan dat hij een hogere FSB support? Die is er immers nog helemaal niet.
Link naar reactie
nope... maar we verwachten wel dit jaar nog iig de Tbred-B's met 333FSB! En dan zou het handig zijn dat ze al een blik op de toekomst hebben gedaan :wink: Maargoed... niets is nog zeker en misschien is het ook wel een sprookje dat er Tbred-B's met 333FSB komen! En aangezien de Barton's nog wel even op zich zullen laten wachten...
Link naar reactie
We mogen ze niet over het hoofd zien natuurlijk, want de Intel celeron's blijven ook van de partij ;) [quote:e19e3b0907]Alhoewel begin deze week aangekondigd in Japan, heeft intel nu officieel hun Celeron 2GHz voorgesteld aan de wereld. Deze Celeron heeft volgende features: * 0.13µ proces * gebaseerd op een versimpelde versie van de Northwood core * 400MHz Quad pumped bus * 128Kb L2 cache * compatible met alle Socket 478 moederborden * $103 per 1000 Wegens marketing redenen is er nooit een 1.9GHz uitgekomen, '2' is nu eenmaal een mooier getal en GHz is een n00b magneet :) De 2.1GHz Celeron word pas verwacht in het eerste kwartaal van 2003. In het tweede kwartaal zal men de 2.2GHz Northwood-128 introduceren en de Tualtin-256 lijn dumpen uit de aanmaak. Dus Socket 370 zou tegen het tweede kartaal van 2003 volledig gone moeten zijn. [/quote:e19e3b0907] Ik moet zeggen dat ze er nu best interessant(er) uitzien, maar ik zou er nooit eentje kopen :D
Link naar reactie
[quote:9c9502a465="egslim"]Hoewel de 130nm Celerons hele goede overklokkers zullen zijn vind ik 128kb L2 te weinig. Ik verwacht dat ze zelfs overgeklokt meestal niet goed zullen presteren. Het is jammer dat ze niet voor 256kb L2 zijn gegaan, dan waren het hele aantrekkelijke CPU's geworden.[/quote:9c9502a465] Een vrien van mij wilde gaan voor deze 2Ghz Celly waneer hij avvailable is, maar dat heb ik hem ook direct sterk afgeraden. Maar ja cache zij hem verder niets en 2Ghz wel :( Zo zie je maar dat intel met dat soort procs mensen een heel onjuiste prestatiepreformence voorspiegeld. BTW die 256kb cache zou de eigen P4 Wiliamientje eruit concurreren en Intel kan zich natuurlijk niet veroorloven dat de Celly sneller is dan de P4.
Link naar reactie
[quote:cfe065c93c]Bronnen bij AMD hebben vandaag gemeld dat het bedrijf op 1 oktober geen nieuwe processors zal introduceren. Eerder schreven we dat zowel de Athlon XP 2700+ als de XP 2800+ komende dinsdag zouden worden uitgebracht, beide met een front side bus op 333MHz, maar verschillend in kloksnelheid (respectievelijk 2,13 en 2,27GHz). Deze informatie berustte echter op een miscommunicatie van de marketing-afdeling en blijkt dus onjuist te zijn. AMD zal pas ergens in november - dus nà de release van de 3,06GHz Pentium 4 - een 2700+ model uitbrengen. Dat zal tevens de laatste nieuwe chip van het jaar zijn, want de Athlon XP 2800+ zal pas begin 2003 verschijnen, en wel in de vorm van een Barton op 2,13GHz.[/quote:cfe065c93c] http://www.tweakers.net/nieuws/23554 Was al een beetje te voorspellen natuurlijk, maar nu is het dus zeker dat de Tbred-B 333FSB/ Barton pas in 2003 verkrijgbaar is.
Link naar reactie
[quote:77e7e60574="Marcel de Reus"][quote:77e7e60574="kajutsa"]tot en met de 2700+ zal nog eind dit jaar uitkomen (dus de 2400+, 2600+ en 2700+), maar daarboven dus pas in 2003 :wink:[/quote:77e7e60574] Tenminste dat schrijft tweakers. Bronnen bij AMD :roll: Ja tuuuurlijk, namen graag?[/quote:77e7e60574] LOL... het is natuurlijk onofficieel, maar tweakers.net gaat niet zomaar uit hun neus zitten eten! ;) Misschien hebben ze de AMD-roadmap gezien o.i.d
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...