Ga naar inhoud

:: CPU-status update voor eind dit jaar ::


Aanbevolen berichten

Als je gaat overklokken kun je net zo goed een 2400 nemen. De productie van Palomino's is stopgezet, en alle T-breds die nu worden begonnen zijn van de "B" variant. Dat is overigens al een tijdje het geval, maar het produceren van een Athlon duurt drie maanden of meer. En we weten ook niet of een significant deel van de productiecapaciteit wordt gebruikt voor Hammer of Barton.
Link naar reactie
  • Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Denk eraan dat een Hammer waarmee nu wordt begonnen pas eind november, begin december af zal zijn. Dat is al aardig in de buurt van de verwachte lanceerdatum (rond oud en nieuw), helemaal als je bedenkt dat het ding dan ook nog geleverd en ingebouwd moet worden. Aangezien Barton nog eerder beschikbaar zou moeten zijn is het helemaal niet vreemd als die al in productie zijn. Die baby-Hammer was van de eerste stepping, begin dit jaar. Maar 800MHz is een lock, om te voorkomen dat mensen kunnen voorspellen welke snelheden Hammer uiteindelijk zal halen. Het heeft geen relevantie met de snelheden die de chip aankan.
Link naar reactie
Klopt, ze waren expres gelocked op 800 MHz, die samples zijn alleen om compatibility te testen. En of Barton al in productie is, tsja wie weet. Misschien dat ze net iets voor de hammer uitkomen, en een soort budget model moeten gaan vormen. Als ze al problemen hadden met het 0.13 micron proces, kan je je afvragen of ze 0.13 Micron + SOI wel al voor elkaar hebben. Maar het blijft toch speculeren, wie weet waar ze daar bij AMD mee bezig zijn.
Link naar reactie
Oorspronkelijk was Barton met SOI geplanned, maar dat is later gewijzigd en toen pas heeft Barton 512kb gekregen. Als ze nu weer SOI willen gaan gebruiken zal een groot deel van het ontwerpen opnieuw gedaan moeten worden, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk. Overigens hoeft de 333MHz FSB niet op Barton te wachten. Wanneer we over een paar weken [i:4b7320892a]officiële[/i:4b7320892a] chipsetondersteuning hebben met de KT400 kan T-bred ieder moment de hogere FSB krijgen. Misschien wacht AMD op het Intel Developer Forum voor de aankondiging. :) Barton zal ook niet echt vernnieuwend zijn, daar is Hammer voor. T-bred -> Barton zal ongeveer hetzelfde zijn als T-bird -> Palomino: Een fatsoenlijke verhoging van de kloksnelheid, en nog enkele andere tweaks.
Link naar reactie
Mja, 333 Mhz FSB is met de KT333 ook al mogelijk, dus ik snap niet waarom ze op de KT400 hebben zitten wachten. (KT333 heeft oa 1/5 PCI en 2/5 AGP) Ik denk dus dat het in de KT333 ook wel werken gaat. De officiele statement is dat de geheugenbus toch nog niet verstopt is bij een XP met 266 Mhz FSB, maar daar klopt mi niks van. Als ik alleen al naar mijn eigen resultataten kijk (8 tot 10% winst in 3D apps met 187 Mhz FSB) dan heeft het wel zeker nut om te gebruiken. Ik wist btw niet dat ze SOI alweer uitgesteld hadden, thx voor de info.
Link naar reactie
[quote:82b3a925e5="egslim"]Als je gaat overklokken kun je net zo goed een 2400 nemen. De productie van Palomino's is stopgezet, en alle T-breds die nu worden begonnen zijn van de "B" variant. Dat is overigens al een tijdje het geval, maar het produceren van een Athlon duurt drie maanden of meer. En we weten ook niet of een significant deel van de productiecapaciteit wordt gebruikt voor Hammer of Barton.[/quote:82b3a925e5] Wat bedoel je daar precies mee 'als je gaat overklokken'? Dat de prestaties niet of nauwelijks zullen verschillen? En is dat meteen met de eerste modellen al zo, of kan ik beter NOG langer wachten? :( Ik bestel 'm het liefst zodra 'ie leverbaar is: de 2400. En het verhaal over 'het produceren van een Athlon duurt drie maanden': dat zal nu toch geen invloed meer hebben op wanneer de 2400 geleverd zal worden? Wat verwacht jij: hoe lang zal het nog duren?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...