Ga naar inhoud

Herinstalleren windows 10(?)?


eap.lid

Aanbevolen berichten

Dit is een bekend verschijnsel bij ex-zakelijke laptops. Het bedrijf installeert de laptops met een eigen licentie-key die iedere wordt geupdated als de laptop op het zakelijke netwerk wordt aangesloten. Wordt de laptops langere tijd niet aangesloten dan vervalt automatisch de licentie. Veel medewerkers weten niet dat het zo gaat. Hiermee geef ik trouwens alleen een mogelijkheid aan!! Zou het hier gaan om een illegale installatie, dan had je allang een melding gekregen. Een her-installatie zal Windows geen nieuwe licentie geven, hooguit een beetje uitstel. Ok, aan dat soort achtergrond-informatie heb je niets. Dus krijg je wat mogelijkheden. Kijk eens aan de onderkant van de laptop. Zie je daar een procuctkey staan en een aanwijzing naar de originele Windows? Dan is er de vraag of de originele image nog op de computer staat. Je zou een factory reset kunnen uitvoeren, de originele key gebruiken om Windows te activeren, wat softwarematige aanpassingen (https://tinyurl.com/CRGratisWtien) doen en een gratis “update” naar Windows 10 maken. WAT?!! Geef de laptop en deze tekst aan iemand die goed weet hoe je met computers om gaat. Die kan er wel wat mee. Een hele andere manier van werken is gewoon even een Licentie aanvragen, die invoeren en activeren. Ben je gelijk helemaal klaar; https://onlinekeys.nl/windows-10-licentie-key-kopen/ Excuses voor de tech-taal maar als ik het in begrijpelijk Nederland zou vertellen ben ik 3 A4’tjes verder en dat is niet te doen daar de temp in de toren waar ik werk momenteel heel snel aan het oplopen is!
Link naar reactie
@Kasander1 Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb nu geen tijd, maar zal morgen wat uitvoeriger naar je antwoord kijken. Voor zover ik nu begrijp is de eenvoudigste manier is zelf een licentie aanschaffen. Ik neem aan dat dit ook Windows 10 Home edition kan zijn? P.s. mijn kennis is dusdanig dat niets in je antwoord vreemd was!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...