Ga naar inhoud

Hú?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote]Als dat met een geloof wel het geval is (dus veroordeling, niet accepteren van de andere gedachte danwel een verschil in behandeling) dan lijkt mij ook dat betreffend geloof of gelovige fout bezig is.[/quote]..... en als iemand dan in gebed gaat voor een homofiel, zodat ie toch in de hemel mag komen..... vind jij dat die persoon goed bezig is.... Dat is helemaal in strijd met wat je hier hebt geschreven. Hierboven staat de gedachte waar ik me aardig in kan vinden, hoewel ik nooit zal zeggen dat een gelovige fout bezig is... Ik hou het er op dat het niet mijn ideeën zijn en me er ook niet in kan vinden...
Link naar reactie
  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    106

[QUOTE=Lange Pier;456880]Haha, als een aanhanger van een bepaald geloof er anders over gaat denken, en dan een god in twijfel trekt of naar een andere geloofsovertuiging overstapt is het een afvallige.[/QUOTE]\r\n\r\nBinnen geloofsgemeenschappen bestaat ook het begrip \'uiterlijke godsdienst\'.\r\n\r\nVolgens Van Dale : \'het waarnemen van godsdienstige plichten zonder er met het hart aan deel te nemen\'.\r\n\r\nSchijnheiligen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...