Ga naar inhoud

Hú?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    106

[quote=hj1;454677]Jij noemt hekserij een geloof :confused::rolleyes:[/quote]\n \nDat is ook zo, uiteraard niet te verwarren met religie.\n[URL]http://nl.wikipedia.org/wiki/Geloven_(gedrag[/URL])\n \nOverigens verbaas ik mij er steeds weer over dat de/een Paus, anno 2009, zoveel invloed heeft/kan uitoefenen....\n \nIk zie het al voor me, Koninging Beatrix waarschuwt in haar kersttoespraak voor hekserij :mrgreen:
Link naar reactie
[quote=hj1;454802] \nIedereen heeft een mening, de één gelooft, de ander niet en zo zal het altijd blijven.[/quote]\n \nMaar dat is ook nou net het mooie van verscheidenheid, en dat is ook goed. Stel je voor dat we allemaal het zelfde zouden denken en voelen.......\n \nIk denk dat het hierbij de kunst is om elkaar te respecteren. Vroeger (dat is heel lang geleden dus ;)) ben ik christelijk opgevoed. Hierbij zat ik aan de \"zware\" kant. \nOp zich verder niets mis mee, echter werd mij altijd voorgehouden dat ik het beste alleen met mensen uit mijn kerk kon omgaan omdat alle andere mensen (van buiten die kerk) niet deugden. Er was ook niet echt respect voor \"andersdenkenden\" en daar werden wij ver van af gehouden. Naarmate ik zelf ouder werd, vond ik dat een hele slechte boodschap en uiteindelijk kon ik hier niet meer mee leven en ben bij die kerk weggegaan. Hoe kun je nu verwachten dat je vertrouwen en respect krijgt, terwijl je dat zelf niet geeft? \n \n[quote]Elk geloof is in basis wel goed,[/quote]\nBen ik het mee eens, het zit \'m vaak in de mensen die dit geloof overbrengen/prediken, die verkondigen tenslotte een boodschap en hebben volgelingen/aanhangers. Dan is het ook nog erg afhankelijk in wat voor \"nest\" je geboren wordt. Als ik in 1963 in Iran was geboren dan was ik nu moslim, zo simpel is het vaak.\n \nHet wel/niet geloven in \"iets\" zal altijd een punt van discussie zijn. Is helemaal niet erg, zolang we naar elkaar willen en kunnen luisteren en elkaar hierin respecteren.\n \nMogen we er (in alle redelijkheid) een geintje over maken? \nJa zeker, is helemaal niet erg, zolang we naar elkaar willen en kunnen luisteren en elkaar hierin respecteren.\n \nMogen we het bekritiseren?\nJa zeker is helemaal niet erg, zolang we naar elkaar willen en kunnen luisteren en elkaar hierin respecteren.
Link naar reactie
[QUOTE=ronmar;454890]\r\nOp zich verder niets mis mee, echter werd mij altijd voorgehouden dat ik het beste alleen met mensen uit mijn kerk kon omgaan omdat alle andere mensen (van buiten die kerk) niet deugden. Er was ook niet echt respect voor \"andersdenkenden\" en daar werden wij ver van af gehouden. Naarmate ik zelf ouder werd, vond ik dat een hele slechte boodschap en uiteindelijk kon ik hier niet meer leven en ben bij die kerk weggegaan. Hoe kun je nu verwachten dat je vertrouwen en respect krijgt, terwijl je dat zelf niet geeft? [/QUOTE]\r\n\r\nJa dat is idd niet de bedoeling nee, als je de geschiedenis van Jezus een beetje kent dan weet je dat Hij zijn tijd doorbracht met hoeren, misdadigers en al dat soort \'gespuis\'. Hij werd daar zeer zeker om bekritiseerd.\r\nJe hebt gelijk ,vind ik, je moet je als christen niet afsluiten van de buitenwereld net zoals in een klooster gaan zitten of zoals je zegt alleen met mensen van je kerk omgaan.
Link naar reactie
Jezus Redt \nRobert Long \n \nToen \'t Christendom op aarde kwam,\nen ieder mens het recht ontnam.\nOm zo te leven als hij dacht dat het goed was\nen heel de aardkorst dik bevlekt met bloed was.\nWerd het meteen de hoogste tijd,\ndat heidenen na zware strijd.\nDoor legers door de kerk geleid,\nvan hun cultuur werden bevrijd.\n\nDat hield men eeuwenlang in stand,\nvol liefde werd de rechterhand;\nvan dieven, slaven, kinderen en vrouwen,\nals zij een misstap deden, afgehouwen.\nMen zorgde voor een schuldcomplex,\nwanneer je rondliep in iets geks\nof je ten buiten ging aan sex;\nje stond al snel bekend als heks.\n\nJezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet;\nJezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;454991]als je de geschiedenis van Jezus een beetje kent \r\n..........................................\r\n\r\nAls voorbeeld\r\n\r\nWat weten wij hiervan , wie zegt ons wat waar is van wat ons vroeger verteld is.\r\n\r\nde boeken die hier over gaan , zijn toch ook door onze voorouders geschreven ,dus of ze werkelijk zijn gebeurd ?? veel van wat er in de boeken staat lijkt niet echt waar te kunnen zijn, veel spreekt elkaar tegen.[/QUOTE]\r\n\r\nTja, als het gezien wordt als het woord van god of allah, dan kun je lullen als brugman maar daar kom je echt niet doorheen.\r\n\r\nIedereen mag van mij geloven maar waarom moet ik er dag in dag uit ermee worden geconfronteerd, snap ook niet dat een beetje intelligent mens er zich mee in zou kunnen laten.\r\n\r\nWordt dan Humanist, dat schiet tenminste wat op, Boeddhist mag ook alhoewel die ook weer vreemde gedachtenkronkels hebben maar wel een stuk humanistiser zijn dan de rest van de geloven, hindoeïsme zou ook nog kunnen, lekker makkelijk.
Link naar reactie
[quote]Jezus Redt \nRobert Long[/quote]\n???? Weet je dat zeker? Robert Long is toch die homo die ook 10 voor taal heeft gepresenteerd?\nIk heb die eens zien uitvliegen tegen iemand, een christenpersoon, in een praatprogramma op TV. Terwijl die persoon totaal niets fout deed en hem alleen vriendelijk zei voor hem te gaan bidden omdat het geloof homofilie niet toe staat.\n \nJe wilt niet weten hoe idioot overdreven en scheldend Long toen reageerde. Dat was ook gelijk de laatste keer dat ik nog iets van die gast wilde weten.\nNiet omdat ik iets met het geloof heb, integendeel, maar op de wijze waarop hij mensen behandeld die totaal geen kwaad in de zin hebben en ook niets fouts gezegd hebben.\n \nEn zo iemand zou dan iets over Jezus schrijven? Dat geloof ik dus echt niet en als het wel zo is dan meent hij het niet.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;455133]\r\n \r\nEn zo iemand zou dan iets over Jezus schrijven? Dat geloof ik dus echt niet en als het wel zo is dan meent hij het niet.[/QUOTE]\r\n\r\nHij is niet meer, maar het was wel een pedante kwast.\r\n\r\nOverigens viel hij vaker mensen aan om wat zij dachten en uit proberen te dragen, moest kunnen als ze van die rare denkbeelden hadden.\r\n\r\nMaar als ik je antwoord zo lees begrijp je hem niet, denk ik.
Link naar reactie
[quote]Maar als ik je antwoord zo lees begrijp je hem niet, denk ik.[/quote]\nLigt er aan wie je met \"hem\" bedoeld. Long zelf of de tekst die hij schreef?\nEerlijk gezegd heb ik alleen de eerste regel en de laatste regels van die tekst geschreven en niet de hele inhoud en daarmee leek het een ode aan Jezus.\n \nNu ik wel de hele tekst gelezen heb, zie ik dat het inderdaad geen ode aan Jezus was maar eerder een protest tegen het Christendom. En dat lijkt er meer op inderdaad.\nZo was hij wel ja.... pedant? Nja, zoals ik hem toen hoorde praten aan die tafel in die uitzending, behoorde hij eerder tot de categorie asocialen. Althans met die manier van doen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;454991]als je de geschiedenis van Jezus een beetje kent \r\n..........................................\r\n\r\nAls voorbeeld\r\n\r\nWat weten wij hiervan , wie zegt ons wat waar is van wat ons vroeger verteld is.\r\n\r\nde boeken die hier over gaan , zijn toch ook door onze voorouders geschreven ,dus of ze werkelijk zijn gebeurd ?? veel van wat er in de boeken staat lijkt niet echt waar te kunnen zijn, veel spreekt elkaar tegen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk reageerde op wat ronmar zei dus of je de Bijbel wel of niet gelooft is iets persoonlijks denk ik dat kun je iemand niet opdringen. \r\nDe bijbel is door degenen geschreven die daadwerkelijk in die tijd leefden bijvoorbeeld de de discipelen die samen met Jezus optrokken of Mozes in het geval van het oude testament.\r\nWat bedoel je precies met: Veel spreekt elkaar tegen? Zo klinkt het wel erg algemeen als ik zo vrij mag zijn.\r\n\r\n[QUOTE=Lange Pier;455119]Iedereen mag van mij geloven maar waarom moet ik er dag in dag uit ermee worden geconfronteerd, snap ook niet dat een beetje intelligent mens er zich mee in zou kunnen laten.\r\n\r\nWordt dan Humanist, dat schiet tenminste wat op, Boeddhist mag ook alhoewel die ook weer vreemde gedachtenkronkels hebben maar wel een stuk humanistiser zijn dan de rest van de geloven, hindoeïsme zou ook nog kunnen, lekker makkelijk.[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien ben ik wel niet intelligent genoeg....;)\r\nHumanisten geloven in de kracht van mensen zelf, wat ik denk is dat als je bijvoorbeeld ernstig ziek wordt er weinig van die zogenaamde kracht overblijft snap je wat ik bedoel? Zoals jij het hier schrijft komt het over of christenen niet humaan zijn in de zin van dat we niet veel respect hebben voor de medemens of heb ik je nu verkeerd begrepen?
Link naar reactie
[quote]Terwijl die persoon totaal niets fout deed en hem alleen vriendelijk zei voor hem te gaan bidden omdat het geloof homofilie niet toe staat.[/quote].... en dit vind je niet hoogmoedig van een Christen?\n\nDit is in de trant van bidden voor iemand omdat ie hulp nodig heeft... Hallo... Je mag bidden voor iemand omdat ie eenzaam is, of verdrietig is, maar niet omdat ie homo is... Dan heb je dat dus niet geaccepteerd..., terwijl het toch echt zo IS.\n\n... en verder... eigenlijk word ik heel onpaslijk bij dit onderwerp. Ik zie erg veel verdriet in mijn omgeving juist vanwege religie.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...