Ga naar inhoud

Hoe groot moet mijn televisie zijn?


Frankje
Ga naar oplossing Opgelost door Reijg,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing

Hoi Frankje,

Welkom op de Kieskeurg community. Goede dat je deze vraag hier stelt. Het juiste schermformaat kun je als volgt berekenen.

- meet de afstand tussen jou en de tv. Dat is in jouw geval dus 3 meter.

- deel de afstand door 2. Je weet nu het ideale schermdiagonaal in centimeters.

- deel dit getal vervolgens door 2,54 en je weet het correcte schermdiagonaal in inches.

In jouw geval is dit dus: 59. Een televisie tussen 55 en 65 inch is voor jou ideaal.

Heb ik je vraag zo beantwoord?

Link naar reactie

Reijg, toch nog even een vraag. Wat bepaald die berekening nou eigenlijk? Persoonlijk vind ik dat de grootte een persoonlijke keus is. Dus wat iemand zelf prettig en mogelijk vind. Ik kom wel eens bij mensen die een ENORM scherm hebben hangen en ik moet zeggen dat films er erg prettig op kijkt. Ook al vind ik zo'n groot scherm niet mooi staan aan de wand.

Zelf hebben we een redelijk groot scherm en we zouden niet anders meer willen. De volgende zal nog een slagje groter worden maar zeker niet mega.

Link naar reactie

ik gebruik geen TV maar een beamer. deze staat op 6 meter afstand te projecteren op een standaard witte muur. Dus geen scherm wat je ziet. gewoon een witte muur. Moet die muur super glad zijn ? Nee hoor, het is een heel fijn soort structuurverf (nog net te fijn voor granol) maar doordat mijn bank op 4 meter afstand staat heb je daar totaal geen last van. Hoe groot is mijn scherm ? 2,8 meter breed en 1,5 meter hoog (ongeveer) dacht in inches iets van 120 inch. Kijkt dat rustig ? Ja hoor, ik doe er alles mee ook dit bericht schrijven. Ik kan er films mee kijken maar ook gewoon TV, en alles wat ik op mijn computer in Windows doe zie ik ook op diezelfde muur. En overdag als ik geen beamer gebruik, dan zie je niets, want tja,.... het is en blijft een gewone witte muur, niks spannends aan te zien ?

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...