CvanVliet Geplaatst: 4 juli 2022 Delen Geplaatst: 4 juli 2022 (aangepast) Miele droger TDD430 WP - nog geen 2,5 jaar oud- droogt niet meer. De droogtrommel draait niet meer en ik vermoed dat dit de oorzaak is. Hoe wordt trommel aangedreven en hoe kan ik kijken wat er defect is?? Alvast dank voor een goede tip! Met hartelijke groet, 4 juli 2022 aangepast door CvanVliet Quote Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 5 juli 2022 Delen Geplaatst: 5 juli 2022 Hoor je de motor nog wel draaien, of blijft ie stil? Quote ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 5 juli 2022 Delen Geplaatst: 5 juli 2022 Begin eens met de bovendeksel er af te halen. aan de voorzijkant de plastic dopjes er uit schroef wat los draaien en indrukken. en de deksel iets liften en los schuiven. Dan moet je een snaar om de trommel zien lopen. gebroken, dan snaar vervangen en zoeken naar de oorzaak, want dit is te snel. Loopt de motor niet? Dan zoeken in de bekabeling (stekkers los) of defecte sturing motor op de print. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
CvanVliet Geplaatst: 5 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2022 Beste ‘Lampje’ Machine opengemaakt en de snaar was gebroken. Maar nu… ik zal snaar bestellen. Is aanbrengen goed te doen?? Zoeken naar oorzaak? Kan ik aan de bovenzijde niet echt zeggen 😉 Alvast bedankt voor je antwoord! Met hartelijke groet, Kees van Vliet Quote Link naar reactie
Oplossing Lampje Geplaatst: 5 juli 2022 Oplossing Delen Geplaatst: 5 juli 2022 Allereerst kijk eens naar de breuk van de riem. Als de trommel vast gestaan heeft, door een blokkade, dan slipt de aandrijving door en verbrandt de riem en smelt door. Dat is anders als dat de riem over het geheel rafelig is dan is de riem uitgedroogd en versleten. Er zijn verschillende mogelijkheden dat de trommel blokkeert. De steunwielen zijn defect. Maar er kunnen ook verschillende artikelen tussen de afdichting aan de voorzijde zitten, zoals munten, schroeven, BH beugels, bankpassen, enz. Dus controleren hoe de trommel draait als de riem er niet op zit dit moet soepel gaan. Ook aan de achterzijde kunnen er voorwerpen in de luchttoevoergaten de zaak blokkeren. Bij Miele is het via de voorzijde het makkelijkst. Voor ervaring met Miele zie Aandrijfriem vervangen Miele Softcare T7734 droger En hier zie je hoe de machine aan de voorzijde open moet: Miele Trockner T575C Dryer Lager Reparatur Bearing repair Smeer de viltringen even in met siliconenvet, te koop bij de bouwmarkt, geen ander vet, want dat gaat stinken. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
CvanVliet Geplaatst: 5 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2022 Dank voor je reactie!, Riem was inderdaad verbrand en daar gebroken. Gebleken is dat er een kledingstuk vast heeft gezeten. Dus oorzaak (gelukkig) bekend. ik heb een riem besteld die pas donderdag binnen is. Dan zal ik de riem proberen te monteren en zal dan weer reageren. Nogmaals: hartelijk dank!, Quote Link naar reactie
CvanVliet Geplaatst: 11 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Riem was ietsje later binnen. Droger gedemonteerd; wel even over gedaan en uiteindelijk heel simpel de snaar via de voorzijde vervangen. Draait weer als een zonnetje. Lampje, nogmaals bedankt voor je goede en snelle adviezen!, Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Ja Kees, dat is mooi om te horen en is het mooie aan onze hobby mensen blij maken. Jullie blij, wij ook! En bedankt voor de terugkoppeling Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen