Ga naar inhoud

Whirlpool AWO 8587 SM


Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn wasmachine Whirlpool AWO 8587 SM wil niet starten.

In kan de wasmachine instellen en zodra ik op de play knop druk komen er een hoop klikjes. Na een paar minuten gaat het servicelampje knipperen en ook het play/pauze knopje knippert dan. 

Weet iemand wat dit betekent? Ik heb geen display waar ik een foutmeldingenummer op kan zien. 

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

Louise

Link naar reactie

Ja dat dacht ik al.

Maar technisch onderbouwen ho maar.

Jouw ervaringen en dan ons om adviezen vragen.

Je hebt al 2 keer eerder een machine naar de stort gebracht, waar je met al jouw ervaring ook een diagnose stelde en je er niet meer uitkwam en de machine toch op de schroothoop kwam.

Dat zijn dus niet de oplossingen, wij zitten hier om dat juist te voorkomen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

53371317_FoutcodeF23.png.b12aa3a6455ba7c8cfe8680c458c41f6.png

 

Als ik het goed begrijp, ziet jouw indicatie er zo uit, en dit staat voor foutcode F23.

En betekent dat er iets met de niveaumeting aan de hand is. Waarschijnlijk een defecte niveau sensor.

Maar het kan ook een vervolg reactie zijn op een probleem in het verwarmingscircuit. Defect element, bekabeling of relais aansturing.

 

Als de Centrale Control Unit tijdens de was cyclus vaststelt dat het drukschakelaarcontact voor het was niveau en het drukschakelaar niveau voor de verwarmingsveiligheid tegelijkertijd AAN of UIT zijn voor 10 seconden, wordt deze storing weergegeven

 

Mogelijke oorzaken

Controleer de weerstand van de drukschakelaar contacten

Controleer de bedrading van de verbinding tussen drukschakelaar en centrale control unit.

Start het testprogramma. Als het probleem blijft bestaan F23 zal worden getoond.

Controleer ook de punten van foutcode F08 en F12 (de fout kan ook worden veroorzaakt door een fout in het heater circuit)

Controleer of de ohmse weerstand van de verwarmingselement goed is. En dat er geen verbinding is met het aardcontact.

Controleer of de aansturing goed is door op het element de spanning te meten, als het element ingeschakeld moet zijn. Door hier een proeflamp op aan te sluiten. 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...