Ga naar inhoud

Bosch WTS86511NL/03 printplaat defect


HWE

Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De elementen lijken me goed. Helaas kan ik geen datasheet van deze sensoren vinden. De temp waarde bij 25 gr is 10 K en 20 K dus zou je mogen verwachten dat bij een gelijke karakteristiek de waarden van de zelfde watertemp van 70-80 ook de dubbele waarde zou zijn.

Ik begrijp de metingen niet helemaal

Meter op Ohm 2K
Gemeten In water 75/80 graden, ca. 5min.
gemeten waarden van 2.81 tot 5.19.

is dit dan 2,81 tot 5,19 ohm? want iets anders kan ik er niet van maken bij een max van 2000 ohm

In de datasheet van een ander type NTC vind ik bij 65 graden 2586 ohm voor 10K en 5172 ohm voor 20K . Maar dat kun jij niet meten met je meter ingesteld op 2K.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Lampje.
Betreffende mijn metingen, kun je wat met onderstaande uitleg van de meter.
https://postimg.cc/gallery/3ex9z1ya8/

Er is nog 1 sensor/NTC ? Die in de trommel zit waar de was bij langs gaat, Ik zal proberen die ook te meten.
Henk
Link naar reactie
In die tabel zijn geen vreemde dingen voor mij

Maar als jij een meetbereik heb ingesteld van 2K dan kun je geen grotere weerstanden meten dan 2000 ohm. is de weerstand groter dan zal er waarschijnlijk een " OL" of een "1" zichtbaar worden dat je buiten de range zit met de meting.

De verwachte meting van een 10 K NTC is bij de temperatuur 65 graden hoger dan jouw range is, dus boven jouw ingestelde maximaal van 2K.
En met jouw opgegeven waarden van een paar ohm klopt er dus iets niet.

De droogte sensor is niets anders als twee metalen elektrodes waar het wasgoed tijdens de stilstand op komt te liggen, waar de elektronica dan een weerstandsmeting op uitvoert.

En zo het proces regelt.
Daar kan weinig aan mankeren buiten het feit dat wasverzachter en zeepresten een isolerende laag aanbrengt, die de meting verstoort door de isolerende werking. Is goed te reinigen met azijn.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...