Ga naar inhoud

Samsung wasmachine Eco Bubble Wf70f5e0q4w maakt bonkend geluid tijdens centrifugeren


Ga naar oplossing Opgelost door Tukkertje,

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Mijn wasmachine maakt sinds gisteren hard bonkend geluid in de laatste 5 minuten van het centrifugeren. Als ik zelf de trommel beweeg naar voren dan hoor ik hetzelfde geluid. De trommel raakt iets van binnen, denk ik. Naar achteren bewegen en als ik hem ronddraai, hoor ik geen raar geluid. Het draaien gaat ook soepel. In de video is het te horen. De wasmachine is 5 jaar oud en er is geen garantie meer op de wasmachine. Als ik hem door hem door monteur van Samsung of ergens anders laat repareren, gaat dat mij rond de 200 euro kosten exclusief onderdelen en dat vind ik heel veel voor deze wasmachine. 

Weet iemand misschien wat de oorzaak is van het geluid en of ik het zelf kan repareren en hoe ik dat kan doen?

Alvast bedankt

Mo

 

Link naar reactie

Ik krijg de indruk dat het naar beneden duwen van de trommel wel heel erg makkelijk gaat.

Geef hem eens een forse duw naar onder en laat hem los.

Veert hij dan nog een paar keer na?

Dan zijn de schokdempers aan hun einde.

Testen schokdemper (uitgebreide uitleg) Robert

 

Is over het algemeen geen raketwetenschap om deze te vervangen.

Kijk wel even in de machine hoeveel er onder zitten, meestal twee, maar ik heb geen tekening kunnen vinden, want het kunnen er ook drie zijn.

Schokdempers

  • Thanks 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie.

Er zitten inderdaad 2 schokdempers onder. Ik heb de bovenkant en de plaat aan de achterkant eruit gehaald en ik heb de schokdempers getest. Wanneer ik van boven naar benden druk gaan ze naar beneden en als ik loslaat gaan ze gelijk terug naar hun "startpositie". Dus ik denk niet dat ze versleten zijn. Ik had een mat onder de wasmachine, deze heb ik weggehaald en de wasmachine waterpas gezet en getest met kleine was. De wasmachine deed gewoon normaal.

Ik zou echt niet weten wat de oorzaak was voor dat raar geluid. Als de schokdempers toch versleten zijn, denk je dat ik dat pas merk wanneer ik de wasmachine vol zit? Of is dat ook te zien als de wasmachine leeg is?

Alvast bedankt!

Mo 

Link naar reactie

Heb je ook gedaan wat Tukkertje heeft aangeraden?

De richting naar voren, is geen normale richting waar de trommel naar toe gaat, als hij in onbalans ligt.

Maar om zeker te stellen of dit geluid normaal is, zou je de kuip en de voorkant kunnen inspecteren.

Ik zou ook eens naar de betonnen gewichten kijken, die de kuip verzwaren. En trek de bouten eens even na.

Om de inspectie uit te kunnen voeren moet je de klemring, die de manchet aan de voorzijde vastzet, losmaken.

En dan de manchet in de trommel duwen, dan heb je ruimte om te kijken wat er loos is.

 

Bekijk ook eens of er beweging zit tussen de trommel en de kuip, dat kan wijzen op een defect trommelkruis. Dit is het kruis wat de as en de trommel met elkaar verbindt.

753019998_kuipbonkt.thumb.png.44fb1f952b55a05fa0212ab26e4573f3.png

 

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...