Ga naar inhoud

Harde schijf niet (meer) te bewerken


AartdB

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Vraag aan de kenners. Ik heb uit een iMac een 1TB schijf gehaald. Die wil ik graag gaan gebruiken op een Win PC. Ik heb de schijf twee maal via een forensisch programma gewiped. Als ik de schijf aan Windows koppel 'ziet' hij de schijf niet via verkenner. Via schijfbeheer zie ik de schijf wel maar kan ik niets doen (middels de rechtermuisknop) Als ik met Diskpart de schijf benader is er geen probleem maar als ik het commando select schijf 5 (dat is de schijf namelijk) ingeef krijg ik de melding 'Geen toegang tot de schijf'.

Via schijfbeheer zie ik dat de schijf nog steeds is opgedeeld in meerdere partities met als eerste partitie een EFI.

Iemand een idee?

Link naar reactie

Aangezien je aangeeft dat je de schijf hebt gewiped is het raar dat er nog parities opstaan. Hieruit maak ik wel echter op dat alle data die erop staat weg mag. 

Kan je het volgende proberen:
- Via schijfbeheer de volume's (partities) verwijderen.
- Nieuw volume maken
- Formatteren. 

 

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie
20 uren geleden, AartdB zei:

Goedemiddag,

Vraag aan de kenners. Ik heb uit een iMac een 1TB schijf gehaald. Die wil ik graag gaan gebruiken op een Win PC. Ik heb de schijf twee maal via een forensisch programma gewiped. Als ik de schijf aan Windows koppel 'ziet' hij de schijf niet via verkenner. Via schijfbeheer zie ik de schijf wel maar kan ik niets doen (middels de rechtermuisknop) Als ik met Diskpart de schijf benader is er geen probleem maar als ik het commando select schijf 5 (dat is de schijf namelijk) ingeef krijg ik de melding 'Geen toegang tot de schijf'.

Via schijfbeheer zie ik dat de schijf nog steeds is opgedeeld in meerdere partities met als eerste partitie een EFI.

Iemand een idee?

De indeling van deze disk is gemaakt op een Apple. Deze is anders dan op Windows. De disk dient "reset" te worden en vervolgens geschikt gemaakt te worden voor Windows. Probeer of je de disk geheel leeg kunt maken met DISKPART. Alle partities moeten weg. Koppel de disk eventueel aan een APPLE met een USB kabel (IDE naar USB) of M2 naar USB - afhankelijk welke de interface is van de disk. Maak de disk dan geheel leeg op de Apple. Koppel de lege disk aan Windows- en probeer dan of je deze kunt indelen (partities aanleggen) via Windows. Daarna kun je de disk gewoon in Windows blijven gebruiken

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Manuel zei:

Aangezien je aangeeft dat je de schijf hebt gewiped is het raar dat er nog parities opstaan. Hieruit maak ik wel echter op dat alle data die erop staat weg mag. 

Kan je het volgende proberen:
- Via schijfbeheer de volume's (partities) verwijderen.
- Nieuw volume maken
- Formatteren. 

 

Dank voor je antwoord. Deze optie werkt helaas niet. Omdat de opties middels de rechtermuisknop op de schijf in schijfbeheer niet aan te vinken zijn.

  • Like 1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...