Ga naar inhoud
  • 0

Slecht beeld kabeltelevisie (coax)

pietjepluk007

Vraag

Goedendag, fijn dat je dit leest. Ik heb een probleem met het beeld van een 2e televisie.

In de huiskamer hebben we een tv, met alleen een coax-aansluiting. Werkt prima, haarscherp is het beeld niet, maar toch goed te doen qua kijkplezier.

Nu ben ik bezig met een 2e tv boven, hier zijn reeds coax-aansluitingen aangelegd. Nu krijg ik het zover dat het geluid niet meer krakerig is, maar het beeld

bevat nog heel veel ruis. Ik kan ook niet gewaar worden hoe de kabels nu precies lopen en waar een eventuele splitter zit.

In de meterkast zit de kabelaansluiting, maar daar loopt het spoor ook dood. Dan verdwijnen de kabels en geen idee waar deze heen lopen.

Ook vindt de ene kabel geen enkele zender, die andere kabel 24 zenders. Maar het kan ook andersom. Als ik dan wat kabels verwissel, dan kan het zo zijn dan er 20 zenders worden gevonden en bij mijn laatste aansluiting 26 zenders. Dus dat fluctueert nogal.

Heeft iemand een idee hoe ik het signaal beter kan maken, dan wel via de bestaande coax. Of kan er nog een kabel tussen komen om het signaal te versterken (tussen tv en bestaande coax? 

Ik had wel enigszins wat kwaliteitsverlies verwacht met de aftakking van de kabel (tv in woonkamer t.o.v. tv boven). Maar dat het beeld zo veel ruis bevat, had ik niet verwacht.

De vorige bewoners hebben deze kabels ook gebruikt, dus zij zullen ook signaal hebben gehad. Ik heb wel signaal, maar geen goed beeld.

Of kan het liggen aan de coax-stekker, hoe de bedrading is gelegd? Te zien op de foto is de coax-stekker die is gebruikt.

alvast bedankt.

Naamloos.jpg

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 1

hoi, minder op mijn "vakgebied" maar ik doe toch een poging je te helpen ?

je hebt door lange kabels altijd verlies waardoor je dat storende beeld/geluid krijgt. allereerst moet je het zoeken in goede stekkers en de aansluitingen in die stekkers (draad niet beschadigd ? strip eens tot een nieuw stukje en zet de stekker opnieuw vast etc)

maar wat je waarschijnlijk nodig hebt (vorig huis gehad) is een coax versterker. deze geef je de "input" van de straat-zijde, en heeft meerdere versterkte outputs. de woonkamer zet je dan op output 1 de zolder op output 2 enz.

je kan er hier verschillende zien:

https://www.kabelshop.nl/Kabels/Coax-kabel/Coax-versterkers-p10008.html

Link naar reactie
  • 0

Hey Pietjepluk,

Het is inderdaad goed mogelijk dat je kwaliteit verliest wanneer je kabels doortrekt en waarbij bijvoorbeeld een splitter is gebruikt. Welke tv provider heb je precies? Ziggo?

Op deze pagina van Ziggo is wat informatie te vinden over hoe je je signaal kunt versterken, maar ook wat mogelijke oorzaken kunnen zijn van een slechte verbinding. Maar ik weet natuurlijk niet zeker of je ook daadwerkelijk Ziggo hebt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...