Ga naar inhoud

Stel je ultieme Windows 7 pc samen en maak kans...


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:058e642afb="JaFO"]Er zijn meer besturingssystemen dan Windows 7 ... en er zijn er zelfs die gratis zijn. Misschien is dat een geheel nieuw concept voor sommigen ? Niet alles dat gratis is is per definitie illegaal. Niet alles waar je geld voor betaalt is per definitie legaal. Anyways ... wel smerig om de voorwaarden pas te verklappen als je je e-mail adres hebt afgegeven. Geen wonder dat men dan een pc van 777 kan 'weggeven'.[/quote:058e642afb]Waarom smerig??? Je wil mee doen of je wil niet mee doen... niemand die je ergens toe dwingt hoor!
Link naar reactie
  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    132

bij hardwareinfo.tv was de afgelopen weken een medewerker van microsoft die er wel vaker zit. hier word duidelijk gezegt dat het absoluut NIET illigaal is een OEM versie te kopen, maar dat dit wel betekent dat je je hardware niet mag wisselen. volgens mij is er gewoon 0.0 duidelijkheid over wat nu wel en niet mag, maar voorlopig heb ik meer vertrouwen in een medewerker van microsoft op HWI als een willikeurige nieuwssite. toch maar ff microsoft bellen
Link naar reactie
Lang gesprek met microsoft gehad Een OEM versie is voor een consument absoluut niet illigaal om te kopen of te gebruiken. het bericht van NU.nl is dus absolute onzin, je licensie is niet minder legaal als een retail versie. Wat wel illigaal is is om de OEM te verkopen. Dit is voornamelijk vanwege de voorwaarden. Bij microsoft is het verschil tussen de licensies de mate van product ondersteuning en waar je het product mag installeren. Bij een Retail versie krijg je ondersteuning van microsoft zelf, niet van de winkel waar je de pc kocht. Ook mag je de retail versie eindeloos op verschillende pc's zetten, zolang het maar op 1 pc tegelijk is. De OEM versie werkt anders. Bij OEM is de system builder de gene van wie je de ondersteuning moet krijgen. Koop je dus een OEM versie op een zelfgebouwde pc, dan ben je zelf de system builder, en kan je dus nergens anders ondersteuning krijgen als bij je zelf (en de 20.000 web fora...). Je kan dus niet microsoft bellen voor ondersteuning. Een ander verschil is dat je de OEM versie koopt voor een pc. De OEM versie is gebonden aan deze pc, inclusief het hardware profiel, en dat mag niet veranderd worden. Dit is een beetje een los begrip. Zo mag je bijvoorbeeld altijd een HD of een DVD speler vervangen zonder problemen. Videokaart word moeilijker, een moederbord of CPU mag niet. Je zal vaak bij dit soort dingen moeten bellen met een microsoft medewerker, en die zal dan het besluit nemen of je al dan niet kan activeren. uiteindelijk is er maar 1 persoon fout bezig, en dat is de persoon die OEM versies verkoopt. Er word voornamelijk niet duidelijk uitgelegt wat de OEM versie in houd en met welke voorwaarde je op dat moment instemt, al vanaf het moment van aankoop. Maar als eindgebruiker is het absoluut niet illigaal weer een fabeltje de wereld uit, en nu.nl moet zich schamen voor onjuiste informatie geven
Link naar reactie
[quote:13fbabf899="Jeroen de Jager"]Je bent niet verplicht om mee te doen hoor... :o[/quote:13fbabf899] Maar hoe kan ik de beslissing nemen als ik de voorwaarden niet kan zien ? Het is nu opgelost doordat er in dit topic een kopie staat, maar het blijft raar dat bij ieder andere 'wedstrijd' de voorwaarden een stuk toegankelijker zijn dan hier het geval is. (weet het. ben ouwe zeur & muggezifter ... maar blijf het een bizarre constructie vinden) // ---
Link naar reactie
Maar als die e-mail pas later gebruikt wordt, waarom wordt het dan niet gewacht met vragen op het moment dat het nodig is ? Dat C!T deze adressen niet zal misbruiken wil ik op zich wel geloven, maar om dan met woorden als 'kinderachtig' te komen lijkt me toch wel erg overdreven. Bovendien heeft C!T er beslist geen zicht op wat de diverse tussenpartijen met deze gegevens doen. Dan kan ik namelijk zeggen : dan hoeven jullie daar toch ook niet op te reageren? Mag je echt niet zeggen dat je iets vreemd vind als het over een potentieel privacy-issue gaat ? Op deze manier moet je wel met wegwerp-mail gaan werken ... en dat lijkt mij ook geen echte oplossing van het probleem. Moeten jullie echt zo naief zijn om in deze tijden van spam te denken dat e-mail geen persoonlijk gegeven is dat je voorzichtig moet behandelen ipv zo maar aan iedereen uit te delen ? // Anyways ... Wat ik mis in de voorwaarden dat het een werkend systeem moet zijn. Je kunt dus doodleuk een el cheapo AMD-moederbord en een dure intel cpu combineren ... Voeg daarbij dat dit meer op een loterij lijkt dan een prijsvraag (wat is in godsnaam 'meest veelzijdig' ? ) dan kun je straks ook nog de nodige discussies over de uitslag verwachten. (maar dat is zeker allemaal nog meer gezeur ? )
Link naar reactie
[quote:fefdce97d8="JaFO"] // Anyways ... Wat ik mis in de voorwaarden dat het een werkend systeem moet zijn. Je kunt dus doodleuk een el cheapo AMD-moederbord en een dure intel cpu combineren ... [/quote:fefdce97d8] klopt. maar dan win je niet want een nietwerkend systeem zal neit het beste de mogelijkheden van windows 7 laten zien.
Link naar reactie
[quote:b49d8677e1="The Dragon"]Het is wel typerend dat het bijna altijd dezelfde personen zijn die dit soort "kinderachtige" reacties posten. :o[/quote:b49d8677e1]het zijn inderdaad altijd dezelfde klagers en daar word ik eerlijk gezegd wel een beetje moe van. Vandaar ook mijn reactie dat als het je niet bevalt, je niet mee hoeft te doen... en daar laat ik het bij.
Link naar reactie
[quote:b09b5e993e="Ger"]Klaag ik? Ik zie het nergens staan hoor. Ik geef alleen aan dat ik me afvraag of de regeling wel conform de Wbp is. Ik geef dus kritiek, dat zeker. Maar het afdoen als kinderachtig geklaag, dat is eigenlijk alleen maar wat triest.[/quote:b09b5e993e] [quote:b09b5e993e="Ger"]Je snapt het punt niet. Ik wil sowieso niet meedoen, ongeacht die rare constructie. Het enige wat ik doe is C!T wijzen op de rare constructie. Een reactie als "dan doe je niet mee" komt nogal kinderachtig over, alsof er niet met kritiek kan omgaan.[/quote:b09b5e993e]ahum... je praat over jezelf?? Zullen we deze discussie maar sluiten? Wie mee wil doen kan de link volgen ;-) Succes aan degene die mee doen!
Link naar reactie
EDITED Het is toch altijd hetzelfde liedje als je kritiek hebt hier, je wordt genegeerd of er wordt wel gereageerd maar toch niets mee gedaan. Zoek het uit, ik ben er weg van. O ja, nog één ding: [url=http://wetten.overheid.nl/BWBR0011468/geldigheidsdatum_07-11-2009]Wbp[/url], artikel 1, lid b: [quote:caa6d73f94]verwerking van persoonsgegevens: elke handeling of elk geheel van handelingen met betrekking tot persoonsgegevens, waaronder in ieder geval het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van gegevens;[/quote:caa6d73f94] Artikel 8: [quote:caa6d73f94]Persoonsgegevens mogen slechts worden verwerkt indien: a. de betrokkene voor de verwerking zijn ondubbelzinnige toestemming heeft verleend; b. de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of voor het nemen van precontractuele maatregelen naar aanleiding van een verzoek van de betrokkene en die noodzakelijk zijn voor het sluiten van een overeenkomst; c. de gegevensverwerking noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen waaraan de verantwoordelijke onderworpen is; d. de gegevensverwerking noodzakelijk is ter vrijwaring van een vitaal belang van de betrokkene; e. de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de goede vervulling van een publiekrechtelijke taak door het desbetreffende bestuursorgaan dan wel het bestuursorgaan waaraan de gegevens worden verstrekt, of f. de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de verantwoordelijke of van een derde aan wie de gegevens worden verstrekt, tenzij het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene, in het bijzonder het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer, prevaleert.[/quote:caa6d73f94] Artikel 33: [quote:caa6d73f94] 1.Indien persoonsgegevens worden verkregen bij de betrokkene, deelt de verantwoordelijke vóór het moment van de verkrijging de betrokkene de informatie mede, bedoeld in het tweede en derde lid, tenzij de betrokkene daarvan reeds op de hoogte is. 2.De verantwoordelijke deelt de betrokkene zijn identiteit en de doeleinden van de verwerking waarvoor de gegevens zijn bestemd, mede. 3.De verantwoordelijke verstrekt nadere informatie voor zover dat gelet op de aard van de gegevens, de omstandigheden waaronder zij worden verkregen of het gebruik dat ervan wordt gemaakt, nodig is om tegenover de betrokkene een behoorlijke en zorgvuldige verwerking te waarborgen.[/quote:caa6d73f94] Dus zonder dat de gebruiker van de voorwaarden op de hoogte is en uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven, wordt het persoonsgegeven (emailadres) reeds verwerkt. Dat mag dus niet zomaar, en dat probeerde ik duidelijk te maken. EDITED
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...