Ga naar inhoud

BSD Thread


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, maar ook nooit een crash? Dan staat de uptime nl. weer op 0. ----

nope maar de enige functie van deze bak was dan ook het delen van een schijf...blijft knap natuurlijk, uiteindelijk ging de hardware stuk. Het was ook niet de enige want er stond nog een win95 geval wat een zelfde functie had iets van 2 1/2 jaar draaien zonder problemen met een langste uptime van 1 jaar (update was nodig)

mijn Linux servers houden het nog geen (mede door mijn erg grote bestanden denk ik) week vol

Link naar reactie
Over uptimes gesproken. Ben verantwoordelijk geweest voor een Win3.11 (of in ieder geval 3.x) bakje. Daar draaide 1 programma continu op. Stond ook continu aan en heeft twee jaar gedraaid en het zou me niets verbazen als die nu nog draait. Ik had hem ook voor zover mogelijk uitgekleed.

Maar voor het dagelijks werk zou ik dat ding zeker geen twee jaar gegeven hebben.

Linux is bij mij in ieder geval zeker stabieler dan Windows9x.

Link naar reactie
3 jaar uptime met windows 9x? Pfoei, das eigenlijk wel knap. Mijn oom had op zijn werk een windows 9x-pc die bijna letterlijk niks hoefde te doen. Na een dag of 40 liep die altijd vast. Bleek een bug te zijn in de klok van Windows, die laat het geheugen langzaam vollopen. Als het geheugen uiteindelijk helemaal vol zat zat de pc dus vast.

(is met een patch opgelost)

Max

Link naar reactie
Ik vond zelfs slack8 gebruiksvriendelijker ---

ieder zijn mening maar hier ben ik het niet mee eens, binnen een uur weet je zonder docu hoe je je systeem in moet stellen zoals muis en geluid enz enz, verder is de installatie helemaal een eitje, voor mij is dit de meest gebuiksvriendelijke *nix die ik ken EN nog geen vastloper gehad (ook niet in X)

Link naar reactie
Met /stand/sysinstall kun je met FreeBSD na de installatie ook alles erg eenvoudig instellen. Voor NetBSD wordt aan Sushi gewerkt, een soortgelijke admin util. Voor OpenBSD bij mijn weten niet, maar OpenBSD wordt naar mijn idee opzettelijk niet te eenvoudig gemaakt om mensen die constant RTFM vragen stellen buiten de deur te houden (tenminste, dat lees ik tussen de regels door). En van mij mag dit wat OpenBSD betreft wel zo blijven :wink:.

Ik heb trouwens (lang geleden) een interview gehad met Theo Deraadt van OpenBSD en Luke Mewburn van NetBSD-Core. Hoewel ik het nu heel anders zou doen vinden jullie het wellicht interessant. De URLs zijn: http://e-zine.nluug.nl/hold.html?cid=91

en http://e-zine.nluug.nl/hold.html?cid=143

Link naar reactie
Soms houd ik mij ook wel bezig met freebsd te installeren, maar ik krijg dat ding (laatst freebsd 4.4) bij mij voor geen meter aan de praat. Netwerkkaart (NE2000) wordt wel gedetecteerd door de kernel als ik de installatie start, maar een ip er aan toekennen tijdens installatie lukt nooit (geeft foutmelding: unable to configure interface lp0 ofzoiets, wat op niks slaagt, vermits em ed0 moet gebruiken (lp0 is toch parallele poort?) Geluidskaart (sb live) staat niet bij de ondersteunde hardware lijst, dus das ook noppes.

Nuja, ik zal mij er nog wel eens wat deftig in verdiepen als ik wat tijd en goesting heb. Ik heb in elk geval 't gevoel dat freebsd een pak ingewikkelder ineen zit dan slackware, slackware is veel meer rechtaan rechttoe.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Arnold: Dankskes :grin:

Weet je toevallig ook of er een NL mailinglsist beschikbaar is ?, deze lijkt me alleen voor intern volk

majordomo@nl.FreeBSD.org.


http://www.nlfug.nl/lists.html

De NLFUG staat meestal ook op de HCC Dagen, vaak met extreem lage prijzen voor de CD sets (vorig jaar geloof ik NLG10 voor de officieele set), maar dat kan dit jaar wel eens anders zijn zonder Walnut Creek/BSDi ondersteuning...

Link naar reactie
"Geluidskaart (sb live) staat niet bij de ondersteunde hardware lijst, dus das ook noppes."

NetBSD heeft i.i.g. ondersteuning in -current: http://www.netbSD.org/Changes/#sblive

"daar hoest ik ook tegenaan, de kaarten die wel ondersteund worden zijn allemaal isa en nu heb ik die kaarten wel maar (slik) geen isa :sad:"

Mwah, voor FreeBSD o.a.: CS428x, ES1370/1371, Intel 443MX, 810, 815, and 815E, S3 Sonicvibes, etc.

NetBSD (PCI):

Sound hardware Sierra's Aria chipset (aria) Cirrus Logic CS461x, CS4280 and CS4281 audio (clcs, clct) C-Media CMI8x38 (cmpci) Ensoniq AudioPCI and SoundBlaster PCI (eap) ESS Technology ES1777/1868/1869/1887/1888/888, Maestro 2/2E and Solo-1 ES1938/1946 PCI AudioDrive (eso, esm) Forte Media FM801 (fms) Intel i82801AA, i82801AB, i82801BA, and i82440MX audio (auich). Personal Sound System (pss) ProAudio Spectrum (pas) S3 SonicVibes (sv) VIA VT82C686A southbridge integrated AC'97 audio (auvia) Windows Sound System (wss) Yamaha YMF724/740/744/754 PCI audio (yds).

Dit lijkt me wel een erg groot deel van de huidige PCI geluidskaarten. Ik had er twee in mijn PC zitten (CS4280 en YMF724f), beiden werden ondersteund (onder NetBSD en OpenBSD).

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...