Ga naar inhoud

BSD Thread


anoniem

Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by Arnold: Zie je nu wel dat je als user gebaat bent bij de portabiliteit van KDE ---

om ff te kwallen :wink: moet ik zeggen dat ik nu voor het eerst een Gnome heb draaien waar ik zeer tevreden over ben


Yep, ook Gnome is portabel, of eigenlijk is Unix zelf enorm portabel. Het is een van de redenen waarom Linux zo populair is. doordat Unix-applicaties zonder veel gemormel ook op Linux draait was de applicatiebase vanaf het begin al enorm groot (voor professionals dan :smile: )

Max

Link naar reactie
  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

"Gebruikt iemand UnixWare of OpenUnix? Wat vind je er van?"

Ik heb UnixWare gebruikt, was een zware teleurstelling:

- Ouderwets. - Traag. - Copyrights op /etc files :sad:. - Elke user die je toevoegd moet je $$$ dokken.

OpenServer vond ik iets beter, maar heeft niet veel toekomst. Misschien vind je Solaris 8 interessanter, vooral omdat het in principe gratis is (behalve de mediapack). Ontwikkelaars konden gratis het op de HCC krijgen na het invullen van een formulier. Nu heb ik Solaris 8 (Intel/Sparc) op 19 CD-ROMs, jammer genoeg doet de Intel install CD-ROM het niet goed op mijn CD-ROM (raar geluid, spinup gaat niet).

"Is Darwin los van MacOsX te installeren?"

Ja.

"Ook op pc's?"

Ja, sterker nog, het kan alleen los MacOS X, anders draaide waarschijnlijk niemand Windows meer.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by danieldk: Nope, maar de man-pages zijn wel goed (er bestaat wel een boek Linux & OpenBSD firewalls).

BTW. Heeft iemand nog belang bij een officieel OpenBSD 3.0 CD-Setje voor een zachte prijs? M'n CD-ROM eet ze niet goed.


Dat boek heb ik laten bestellen (op m'n werk). :smile: Maar als ik het goed begrepen heb, werkt OpenBSD vanaf versie 3.0 met een ander ip-filter programma, toch?

Die officiële CD-set klinkt me wel interessant. Wat is een zacht prijsje? Ik weet namelijk nog niet op welke computer ik OpenBSD moet gaan installeren. Misschien wel op m'n alternatieve desktop, die tevens als fileserver dient... (ik wilde OpenBSD op m'n net aangeschafte tweeedehands server installeren, maar OpenBSD lijkt m'n RAID-controller, een Mylex DAC960PL, HP-versie, niet te ondersteunen..)

Link naar reactie
Ik wil het even verduidelijken....

Linux-cd's voor bijna kostprijs verkopen voor een tientje per cd is een ding. Maar een opensourcebox als boxed-OpenBSD kopen via een commerciele instelling en deze 2e hands aanbieden gaat net te ver hier.

Misschien heb ik net wat te snel gereageerd, maar het lijkt me correct. Vind je niet, zeg het hier maar....

Link naar reactie
Misschien heb ik net wat te snel gereageerd, maar het lijkt me correct. Vind je niet, zeg het hier maar.... ---

kweenie Leon...

Als het nou gaat over iemand met 10 posts die hier zijn waren komt verhandelen ok dan heb je gelijk

maar dit. --- BTW. Heeft iemand nog belang bij een officieel OpenBSD 3.0 CD-Setje voor een zachte prijs? M'n CD-ROM eet ze niet goed. --- van een vaste bezoeker moet volgens mij kunnen.

tjuus

Link naar reactie
Bedankt voor je gedachtenverandering :wink:. IMHO is het niet correct omdat ik er alleen maar verlies op maak, maar als ik er nog iemand anders mee blij kan maken. OK, nog een keertje: voor de helft van de prijs waarvoor ik het op de HCC heb gekocht mag je het hebben, het was 100 gulden, dus 50 excl. verzending lijkt me ok. Als je het graag wil hebben stuur dan maar een e-mailtje met je adres en dan stuur ik 'm op (geld kun je na die tijd wel overmaken).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...