Ga naar inhoud

BSD Thread


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zie je nu wel dat je als user gebaat bent bij de portabiliteit van KDE ---

om ff te kwallen :wink: moet ik zeggen dat ik nu voor het eerst een Gnome heb draaien waar ik zeer tevreden over ben, stabiel en snel begin alleen een beetje pissig te worden dat startx alleen door de root gedaan kan worden het lukt me niet om die rechten goed te zetten...hoe doen jullie dat ? (freebsd gebruikers)

Link naar reactie
Tja Bamboe

Ik dacht idd iets leuks gevonden te hebben in FreeBSD, ik heb de fout gevonden die zit in Gnome zelf die vern**kt de user settings verder zeer pijnlijk dat sysinstall NA de installatie zijn install cd's niet meer ziet zodat ik KDE er niet meer op kan zetten (kan ze wel mounten)

euh...iemand nog opties anders laat ik pqmagic zijn werk doen en zoek ik verder in de *nix wereld

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Arnold: Tja Bamboe

Ik dacht idd iets leuks gevonden te hebben in FreeBSD, ik heb de fout gevonden die zit in Gnome zelf die vern**kt de user settings verder zeer pijnlijk dat sysinstall NA de installatie zijn install cd's niet meer ziet zodat ik KDE er niet meer op kan zetten (kan ze wel mounten)

euh...iemand nog opties anders laat ik pqmagic zijn werk doen en zoek ik verder in de *nix wereld


Als je de CD kunt mountent, dan kun je toch gewoon KDE installeren met pkg_add ?!?

Link naar reactie
Als je de CD kunt mountent, dan kun je toch gewoon KDE installeren met pkg_add ----

nee, niets werkt maar ik kreeg hulp vanuit onverwachte hoek, een lezer die hier geen pass heeft mailde mij dat als je een Installatie met Gnome als desk doet je het systeem om zeep helpt. Gnome wordt er wel opgezet maar PE staat niet op de install cd (euh...genome users wat is dat ?) in dit geval kan Gnome geen users aanmaken en settings bewaren en flipt dus, startx moet als norm users namelijk normaal werken (klopt maar dat later) De koopversie zou dit probleem niet hebben, beetje slordig dus van Gnome (of FreeBSD)

Ik heb een nieuwe install gedaan maar nu met KDE en startx werkt nu ook als norm user

Herkennings probleem cd in sysinstall blijft helaas bestaan.

Link naar reactie
Perfect datie het nu doet!

Ik heb vanmiddag de nieuwste NetBSD i386 package iso's van ftp.nl.netbsd.org gedownloaded. Werkt echt heel erg goed, ze hebben packages die vaak nodig zijn (zoals Linux libs) op elke cd gezet, zodat je niet voor elke dependency CDs kan zitten wisselen (sterker nog, tot nu toe heb ik nog geen CDs gewisseld). Nu heb ik ook Mozilla, Netscape 4.77 + Flash, Konqueror et al. onder NetBSD. Erg relaxed...

Link naar reactie
Perfect datie het nu doet! ---

yep, alleen jammer dat ik met de andere cd's helemaal niets kan doen...ik heb cd 3 en 4 binnengehaald maar die worden net als de install cd door sysinstall niet gezien

pkg_add doet niets (heet dat pakket echt zo ?) en start niets op, ook pkg_add naam werkt niet

Ik kan dus niets installeren eigenlijk :sad:

Link naar reactie
webmin...tja dat zou kunnen werken maar hoe zet ik die er nu op mijn beste Leon :wink:

Als ik bv een pakket van de bsd site of van mijn cd's afhaal krijg ik verschillende meldingen

pakkage error, zou kunnen maar opnieuw downloaden van andere mirror geeft het zelfde

unknown format...duh van de install cd en ook die heb ik voor de tweede keer van een andere mirror geplukt.

voorbewerkte packs zorgen in X onmiddelijk voor een crash (x klapt eruit en ik sta weer op de commandline) en in console met pkg_add doen ze niets en sta ik zonder melding na wat geratel weer op de command line

Enkele pakketten zoals MC kan ik uitpakken en gewoon overzetten naar mijn homedir waar ze na wat aanpassingen wel hun werk doen maar ik mis dan functies zoals ftp en edit die alleen met VI aan de gang te krijgen is.

De installatie gaat goed en alles wat ik met de installatie eropzet werkt ook perfect maar na de reboot is het gameover.

blieb

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...