Ga naar inhoud

[ WinXP ] Updates automatisch installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:28838b142f="my009054"]Ik snap het Edmond[/quote:28838b142f] Heel fijn, maar waarom ontlok je me dan nog weer een reactie? :) [quote:28838b142f="my009054"]alleen is Linux wel een stuk meer in ontwikkeling[/quote:28838b142f] Zie hieronder: [quote:28838b142f="maximilaan"]Is linux nu wel of niet volwassen volgens jou?[/quote:28838b142f] [quote:28838b142f="Edmond Varwijk"]Linux absoluut.[/quote:28838b142f] Of Linux een stuk meer in ontwikkeling is weet ik trouwens niet. Waarop baseer je dat? Bovendien, wie een achterstand heeft kan relatief altijd meer dan de persoon op voorsprong goedmaken (en toch nog als tweede door de finish komen ;) [quote:28838b142f="my009054"]Ik vraag me dus gewoon af of al die mensen met Windows willen blijven werken en waarom niet gewoon veel mensen overstappen. Dat zie je toch ook met andere ontwikkelingen; kijk nou naar AMD en Intel. Ik denk dat zo grofweg 35% over is op AMD? Gok ik? Waarom dan met Linux niet; omdat Microsoft een monopolie heeft. En daar zit hem de bootleneck.[/quote:28838b142f] Nee, volgens mij heeft dat monopolie er niets mee te maken (zo het al bestaat). Het probleem zit em in alle Windows-software die de mensen al hebben en niet kwijt willen raken, zelfs niet als er een gratis alternatief met de Linux-distro wordt meegeleverd. Het probleem zit em in de kosten die men moet maken, Windows heeft men, Linux niet. Het probleem zit em in de onbekendheid met Linux, Windows kent men, Linux niet. Het probleem zit em er in dat de meeste mensen helemaal niet anders willen dan wat ze hebben. Het probleem zit em erin dat de meeste mensen zich helemaal niet druk maken om een monopolie van Windows (zo dat er al is). Overigens zo heel vreemd is dit allemaal niet. Draai het eens om. Linux kernel 3.0 is een ramp, niets werkt, Windows XP2006 blijkt daarentegen topperdetop. Vraag is, hoeveel mensen stappen over van Linux naar Windows?? Ik denk heel weinig. In de Geografie (mooiste aller wetenschappen) noemen we dit inertie en die term is inmiddels ook elders gemeengoed. Gedane investeringen worden niet vervangen ook niet als ze economisch achterhaald zijn of zelfs verlies opleveren. Dat geldt ook voor software op een pc, zeker bij bedrijven maar ook bij veel mensen thuis. Vergeet ook de invloed van kinderen niet. Papa wil misschien wel Linux maar de kids willen Winnie de Poeh, TufTuf, Freddy Fish, en dat draait niet op Linux. Je kunt een overstappen van Intel naar AMD niet vergelijken met overstappen van Windows naar Linux. Bij de eerste blijft je pc gelijk omdat de software gelijk blijft, bij de tweede heb je een heel andere pc. Niet minder, maar anders. En veel mensen, de meeste, willen niet anders..... groetjes Ed
Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:a7ce8d052e="Edmond Varwijk"]Of Linux een stuk meer in ontwikkeling is weet ik trouwens niet. Waarop baseer je dat?[/quote:a7ce8d052e] Nou, als je ziet wat Linux in korte tijd als extra functies/mogelijkheden/uitbreidingen heeft gehad is dat een stuk meer dan bij Windows. Hierop baseer ik dus dat Windows op het moment minder in ontwikkeling is dan Linux, terwijl Linux nog steeds op eenzelfde niveau doorontwikkeld... [quote:a7ce8d052e]Nee, volgens mij heeft dat monopolie er niets mee te maken (zo het al bestaat). Het probleem zit em in alle Windows-software die de mensen al hebben en niet kwijt willen raken, zelfs niet als er een gratis alternatief met de Linux-distro wordt meegeleverd. Het probleem zit em in de kosten die men moet maken, Windows heeft men, Linux niet.[/quote:a7ce8d052e] Buiten dat daar verder geen kosten aan verbonden zijn; wil ik toch even het volgende daarover zeggen. Ontkennen of twijfelen aan het feit dat Microsoft een keiharde monopolie heeft op de markt en dat dit een negatieve uitwerking heeft op bepaalde personen, lijkt me in deze niet erg zinvol. Tuurlijk, mensen hebben Windows-software, maar veelal niet legaal. De vraag is of men zodra er meer foefjes komen als de aanmeldingsfoefjes die Microsoft je zonder dat je daar iets tegenin te brengen hebt oplegt bij het registreren van hun besturingssysteem ineens wel dat geld zullen spenderen aan software. Ik denk het niet en ik denk dan ook zeker dat Linux nog eens grote voeten in aarde krijgt. [quote:a7ce8d052e]Het probleem zit em er in dat de meeste mensen helemaal niet anders willen dan wat ze hebben.[/quote:a7ce8d052e] Maar wel kuchen en klagen over hoe slecht het wel allemaal niet is... Althans, ik heb een eigen IT-bedrijfje waar ik veel in aanraking kom met bedrijven, mensen die Windows gebruiken en er stuk bij been over te klagen hebben. Enigszins terecht, omdat het toch wel veiligheidslekken bevat en het structureel niet goed in elkaar zit. Die mensen zullen ooit allemaal niet meer bereid zijn zich de regels door Microsoft te laten stellen en overgaan op OpenSource-software. Misschien wel Linux. [quote:a7ce8d052e]Het probleem zit em erin dat de meeste mensen zich helemaal niet druk maken om een monopolie van Windows (zo dat er al is).[/quote:a7ce8d052e] Ja dat is er onontkenbaar; de vraag luidt dan ook of mensen zich er druk over maken zodra zij de gevolgen er expliciet van gaan ondervinden. Als zij daadwerkelijk geld moeten gaan betalen en geen crackje meer van het net kunnen plukken. Als zij daadwerkelijk enkele duizenden euro's per jaar over hebben aan software en pc's (bij vrijwel elke nieuwe versie is nieuwe hardware onontbeerlijk) of zij dan nog steeds geen erg hebben in dat monopolie... [quote:a7ce8d052e]Overigens zo heel vreemd is dit allemaal niet. Draai het eens om. Linux kernel 3.0 is een ramp, niets werkt, Windows XP2006 blijkt daarentegen topperdetop. Vraag is, hoeveel mensen stappen over van Linux naar Windows?? Ik denk heel weinig.[/quote:a7ce8d052e] Ik stapte vandaag nog over; als het zo zou zijn. Tegen de tijd dat Linux-kernel 3 uitkomt denk ik dat we al wel verder gevorderd zijn. Kijk - al is het alleen al om het voorbeeld van ontwikkeling te volgen - eens naar het pakket Samba. Je kan er daadwerkelijk alles, en dan ook echt alles mee doen qua databeheer/fileserver wat je met welke Windows-server dan ook ook zou kunnen. Alleen volgens vele objectieve nieuwsberichten nog sneller ook :wink: bericht: [i:a7ce8d052e] Samba-fileserver heeft laten zien dat het 2x zo snel kan presteren als Windows Server 2003, blijkt uit een onderzoek gehouden door ITweek. In de nieuwste versie van samba wordt naast het ondersteunen van bestands- en printservices voor Windows pc's onder een Linuxserver ook Active Directory ondersteund. De snelheidswinst is het voor bedrijven die veel gebruikers hebben aantrekkelijk geworden om over te stappen naar Samba. Ook blijven de prestaties bij veel aanwezige gebruikers beter verspreid dan bij Windows Server 2003.[/i:a7ce8d052e] [quote:a7ce8d052e]Vergeet ook de invloed van kinderen niet. Papa wil misschien wel Linux maar de kids willen Winnie de Poeh, TufTuf, Freddy Fish, en dat draait niet op Linux.[/quote:a7ce8d052e] Misschien zal men ooit nog eens gaan begrijpen dat ze daar Playstations, X-boxen en Nintendo's voor hebben... Maar inderdaad, buiten dat het onder Linux ook moeiteloos werkt via WineX zal zelfs de doorgewinterde hoobyist met kinderen het een te overwegen feit vinden... Sorry dat ik je uitlokte tot een reactie, ik wil je alleen erop wijzen dat hetgeen Microsoft doet qua marketing en oplichting van hun klanten dankzij hun Monopolie-positie niet goed is! Daar zouden ze dus op een wel door de markt aangelegene maniet voor moeten worden gestraft, dat is dus een overstap naar Linux. Mede omdat Microsoft tegen Linux weinig kan doen door de GPL is het best een probleem voor de monopolist. Zolang de eindklant er beter van wordt heb ik er geen bezwwar tegen; alleen zie ik dat "beter worden" tegenwoordig in Microsoft-software alleen maar door resistricities te stellen aan manieren van registreren die ik niet pik. Die regels worden m.b.t. Palladium straks allemaal nog eens aangescherpt en de vraag is hoelang dat goed gaat.
Link naar reactie
[quote:9bd04c68e6="my009054"]Nou, als je ziet wat Linux in korte tijd als extra functies/mogelijkheden/uitbreidingen heeft gehad is dat een stuk meer dan bij Windows. Hierop baseer ik dus dat Windows op het moment minder in ontwikkeling is dan Linux, terwijl Linux nog steeds op eenzelfde niveau doorontwikkeld...[/quote:9bd04c68e6] Linux is goed bezig maar Windows ook. BOvendien moet je als je fair speelt de nieuwe functies van Windows desktop en server samen vergelijken met die van Linux, dat immers desktop en server in 1 OS is. [quote:9bd04c68e6="my009054"]Ontkennen of twijfelen aan het feit dat Microsoft een keiharde monopolie heeft op de markt en dat dit een negatieve uitwerking heeft op bepaalde personen, lijkt me in deze niet erg zinvol.[/quote:9bd04c68e6] Ik twijfel daar aan. Als het mag ;) Het is erg afhankelijk van hoe je een monopolie definieert en wanneer dat vervolgens schadelijk is. [quote:9bd04c68e6="my009054"]Tuurlijk, mensen hebben Windows-software, maar veelal niet legaal. [/quote:9bd04c68e6] En wie maakt zich daar druk om? Wie het geinstalleerd heeft of installeert, ziet er blijkbaar geen probleem in en dus ook geen reden om Linux te gaan gebruiken. . [quote:9bd04c68e6="my009054"]Maar wel kuchen en klagen over hoe slecht het wel allemaal niet is... [/quote:9bd04c68e6] Denk je nou echt dat als al die mensen Linux zouden draaien er niet geklaagd zou worden? Klagen is a way of life voor bijna iedereen. Klagen hoort bij werken, en das maar goed ook. [quote:9bd04c68e6="my009054"]Als zij daadwerkelijk enkele duizenden euro's per jaar over hebben aan software en pc's (bij vrijwel elke nieuwe versie is nieuwe hardware onontbeerlijk) of zij dan nog steeds geen erg hebben in dat monopolie...[/quote:9bd04c68e6] Zie daar heb je een punt, maar dat punt spreekt net zo hard voor freeware en shareware op Windows. Ik betoog hier al jaren dat mensen minder mee moeten lopen in de race om de laatste versie op hun pc te hebben. OpenOffice is een pracht pakket (aan het worden) en inmiddels nummer 2 op mijn Office-lijst. [quote:9bd04c68e6="my009054"]hetgeen Microsoft doet qua marketing en oplichting [/quote:9bd04c68e6] Waar zie jij die oplichting? [quote:9bd04c68e6="my009054"]Microsoft tegen Linux weinig kan doen door de GPL [/quote:9bd04c68e6] Microsoft kan iets fantastisch doen tegen Linux, prachtige techniek in haar producten stoppen. Linux kan iets fantastisch doen tegen Microsoft, prachtige techniek in haar producten stoppen. [quote:9bd04c68e6="my009054"]Zolang de eindklant er beter van wordt heb ik er geen bezwwar tegen[/quote:9bd04c68e6] Precies! En als die klant ondanks strikte regels bij Microsoft toch beter af is dan bij Linux, dan moet hij vooral Microsoft producten kiezen. Is hij daarentegen beter af bij Linux, dan moet hij daar voor kiezen. Zo simpel is het. groetjes Ed
Link naar reactie
[quote:80c150ebdc="my009054"]Buiten dat daar verder geen kosten aan verbonden zijn; wil ik toch even het volgende daarover zeggen. Ontkennen of twijfelen aan het feit dat Microsoft een keiharde monopolie heeft op de markt en dat dit een negatieve uitwerking heeft op bepaalde personen, lijkt me in deze niet erg zinvol. Tuurlijk, mensen hebben Windows-software, maar veelal niet legaal. [/quote:80c150ebdc] [color=red:80c150ebdc]Niet legaal? Op 99% van de verkochte PC's wordt legale Windows- en\of Officesoftware voorgeïnstalleerd meegeleverd. Wat wil je ze nog meer meegeven?[/color:80c150ebdc] [quote:80c150ebdc="my009054"]De vraag is of men zodra er meer foefjes komen als de aanmeldingsfoefjes die Microsoft je zonder dat je daar iets tegenin te brengen hebt oplegt bij het registreren van hun besturingssysteem ineens wel dat geld zullen spenderen aan software. Ik denk het niet en ik denk dan ook zeker dat Linux nog eens grote voeten in aarde krijgt. [/quote:80c150ebdc] [color=red:80c150ebdc]Over welk deel van de gebruikers heb je het nu? En over welke software heb je het? 99% procent gebruikt z'n PC om een mailtje te sturen naar de buurman en wat te surfen bij AH om te kijken wat de laatste bonusaanbieding is en om af en toe een boodschappenbriefje te schrijven. De software die daarvoor nodig is zit allemaal al voorgeïnstalleerd op de PC[/color:80c150ebdc] [quote:80c150ebdc="my009054"]mensen die Windows gebruiken en er stuk bij been over te klagen hebben. Enigszins terecht, omdat het toch wel veiligheidslekken bevat en het structureel niet goed in elkaar zit. [/quote:80c150ebdc] [color=red:80c150ebdc]En daar liggen gebruikers wakker van!? Veiligheidslekken? Zelfs medewerkers van het Microsoft-concern zélf waren het slachtoffer van aanvallen omdat ze "vergeten" waren om veiligheidspatches te installeren. Tsja, ik heb vernomen dat er ook nog steeds systeembeheerders rondlopen die servicepacks maar onzin vinden...[/color:80c150ebdc] [quote:80c150ebdc="my009054"]Misschien zal men ooit nog eens gaan begrijpen dat ze daar Playstations, X-boxen en Nintendo's voor hebben... [/quote:80c150ebdc] [color=red:80c150ebdc]En waarom zouden ze? Het kan toch allemaal al op die PC die ze net hebben gekocht? Dan ga je toch niet nog iets extra's aanschaffen?[/color:80c150ebdc] [quote:80c150ebdc="my009054"] Maar inderdaad, buiten dat het onder Linux ook moeiteloos werkt via WineX zal zelfs de doorgewinterde hoobyist met kinderen het een te overwegen feit vinden... Sorry dat ik je uitlokte tot een reactie, ik wil je alleen erop wijzen dat hetgeen Microsoft doet qua marketing en oplichting van hun klanten dankzij hun Monopolie-positie niet goed is! [/quote:80c150ebdc] [color=red:80c150ebdc]Niet goed? Je argumenten tot nu toe zijn flinterdun. Weet je eigenlijk wel wat de PC-bulkgebruikers wilt?[/color:80c150ebdc] [quote:80c150ebdc="my009054"]Microsoft-software alleen maar door resistricities te stellen aan manieren van registreren die ik niet pik. Die regels worden m.b.t. Palladium straks allemaal nog eens aangescherpt en de vraag is hoelang dat goed gaat.[/quote:80c150ebdc] [color=red:80c150ebdc]Niet pikken? Format C: en een ander besturingssysteem erop. Maak je geen illusies. Of dat goed gaat, bepalen gebruikers niet. Die registratie zal de bulkgebruikers overigens worst wezen :D [/color:80c150ebdc]
Link naar reactie
Allereers, ik ben zo flauw geweest om in de posting van Ben enkele quote-tags te plaatsen, omdat het origineel niet bepaald leesbaar is (ondanks de kleuraccenten) Om de discussie leesbaar te houden wou ik ook vragen om niet-relevante onderdelen uit de quotes te knippen.. [quote:edf509c945="Ben Jonson"] [color=red:edf509c945]Niet legaal? Op 99% van de verkochte PC's wordt legale Windows- en\of Officesoftware voorgeïnstalleerd meegeleverd. Wat wil je ze nog meer meegeven?[/color:edf509c945] [/quote:edf509c945] 99% van de pc's bevat inderdaad Windows voorgeinstalleerd, maar dat geldt absoluut niet voor MS Office. Daarnaast is er meer in deze wereld dan alleen die pakketten, je hebt veel grafische software, spelletjes, visrusscanners, onderhoudsprogramma's, firewalls, etc. etc.. Lang niet alles van die pakketten worden door de gebruikers legaal gebruikt. Wees nu eerlijk, hoeveel mensen om je heen ken je die uitsluitend legale software onder Windows gebruiken? [quote:edf509c945] [color=red:edf509c945]Over welk deel van de gebruikers heb je het nu? En over welke software heb je het? 99% procent gebruikt z'n PC om een mailtje te sturen naar de buurman en wat te surfen bij AH om te kijken wat de laatste bonusaanbieding is en om af en toe een boodschappenbriefje te schrijven. De software die daarvoor nodig is zit allemaal al voorgeïnstalleerd op de PC[/color:edf509c945] [/quote:edf509c945] Tja, dat is dus niet waar. Heel veel pc-gebruikers spelen spellen, die lang niet altijd worden aangeschaft, gebruiken MS Office, welke lang niet bij elke pc wordt meegeleverd, en verder applicaties als paint shop, System Works van Norton, en ga zo maar door. Even een cd'tje lenen van iemand is vrij gebruikelijk, daarnaast hebben veel mensen meerdere pc's, maar niet meerdere dozen van dezelfde software. Als dat niet mogelijk was, en de pc-gebuiker elke cent moest betalen voor elke installatie die hij deed, dan keek men heel anders tegen software aan... [quote:edf509c945] [color=red:edf509c945]En daar liggen gebruikers wakker van!? Veiligheidslekken? Zelfs medewerkers van het Microsoft-concern zélf waren het slachtoffer van aanvallen omdat ze "vergeten" waren om veiligheidspatches te installeren. Tsja, ik heb vernomen dat er ook nog steeds systeembeheerders rondlopen die servicepacks maar onzin vinden...[/color:edf509c945] [/quote:edf509c945] Geloof me, gebruikers liggen wakker van veiligheidslekken. Maar de meeste gebruikers leggen zich daar bij neer, omdat ze er van uit gaan dat dit nu eenmaal bij pc's hoort, net zoals instabiliteit, dataverlies, etc. iets onoverkomelijks is bij pc's. De meeste thuisgebruikers hebben ook geen flauw idee dat er ook nog andere OS'en zijn naast Windows en DOS. Ze hebben hooguit gehoord van MacOS, maar dat draait op andere hardware, dus... [quote:edf509c945] [color=red:edf509c945]En waarom zouden ze? Het kan toch allemaal al op die PC die ze net hebben gekocht? Dan ga je toch niet nog iets extra's aanschaffen?[/color:edf509c945] [/quote:edf509c945] Playstation en X-Box zijn razend populair. Mensen schaffen die dus heus wel aan. [quote:edf509c945] [color=red:edf509c945]Niet pikken? Format C: en een ander besturingssysteem erop. [/color:edf509c945][/quote:edf509c945] Zo eenvoudig gaat dat niet, propietary-software heeft een zgn vendor lockin. Als je als bedrijf bijv. intensief gebruik maakt van MS Office, dan kun je niet eenvoudig migreren naar Linux, omdat geen enkel Office-pakket onder Linux bestanden van het MS Office-formaat probleemloos importeerd. En dat geldt niet alleen voor Office-software, maar voor nog heel veel andere zaken. En dan hebben we het niet eens over de hardware-ondersteuning, en het feit Linux een andere know how vereist dan Windows. Zoals Edmond al aangaf is een overschakeling van Windows naar bijv. Linux dusdanig pijnlijk dat het niet eens wordt overwogen. Max
Link naar reactie
[quote:b6625198fb="my009054"]Zeker met KDE (Jajaja, Max... :wink: ) zit je als beginner (en om geen discussie met Max te krijgen ook als gevorderde :roll: ) goed. Het is m.i. dan ook een fantastisch pakket. [/quote:b6625198fb] Weet je wat het mooiste aan KDE is? Dat je het achterwege kunt laten bij je installatie, zonder dat dit gevolgen heeft voor het functioneren van het systeem. KDE is fantastisch met zijn DCOP-framework, KIO-technologie, KParts en al wat nog meer voor desktop-oplossingen, maar wat moet je er in godsnaam mee op een server? Bij Linux kun je er voor kiezen om KDE te vervangen voor een lichtere grafische interface, of (vaak nog beter) helemaal af te zien van een grafische interface, en de server vanaf een desktop-pc (al dan niet grafisch) te beheren. En dat is een stukje flexibiliteit die ik mis bij dat andere OS dat zowel als desktop en server toepasbaar is.. Max
Link naar reactie
[quote:57b459d5e0="my009054"]Zeker met KDE (Jajaja, Max... :wink: ) zit je als beginner (en om geen discussie met Max te krijgen ook als gevorderde :roll: ) goed. Het is m.i. dan ook een fantastisch pakket. [/quote:57b459d5e0] Over gevorderden gesproken, het Canadese meteorolisch instituut is ook [url=http://www.newsforge.com/article.pl?sid=03/10/16/1914221&mode=thread&tid=136&tid=137]overgegaan op KDE[/url] (en linux natuurlijk :) ) Gezien het feit dat RH eigenlijk Gnome als standaard gebruikt is dat natuurlijk een aardige opsteker dit project. Max
Link naar reactie
[quote:f65e920c28="maximilaan"]Wees nu eerlijk, hoeveel mensen om je heen ken je die uitsluitend legale software onder Windows gebruiken?[/quote:f65e920c28] Als Linux het moet hebben van de mensen die nu illegaal zaken draaien op Windows, of zelfs een illegale Windows gebruiken, dan wordt het wel wat triestig. Ik snap die hoop niet. [quote:f65e920c28="maximilaan"]Als dat niet mogelijk was, en de pc-gebuiker elke cent moest betalen voor elke installatie die hij deed, dan keek men heel anders tegen software aan...[/quote:f65e920c28] Microsoft leert bij. De nieuwe Office 2003 mag je al op 3 pc's installeren ipv 1 (althans de Studenten en Onderwijzers editie die feiltelijk voor alle thuisgebruikers is bedoeld). [quote:f65e920c28="maximilaan"]Geloof me, gebruikers liggen wakker van veiligheidslekken. Maar de meeste gebruikers leggen zich daar bij neer, omdat ze er van uit gaan dat dit nu eenmaal bij pc's hoort, [/quote:f65e920c28] [quote:f65e920c28="maximilaan"] De meeste thuisgebruikers hebben ook geen flauw idee dat er ook nog andere OS'en zijn naast Windows en DOS. Ze hebben hooguit gehoord van MacOS[/quote:f65e920c28] De eerste is deels correct, velen leggen zich er bij neer maar evenvelen interesseert het helemaal niet. Net zoals de meesten inderdaad niet weten dat er behalve Windows nog iets anders is. [quote:f65e920c28="maximilaan"]Zo eenvoudig gaat dat niet, propietary-software heeft een zgn vendor lockin. Als je als bedrijf bijv. intensief gebruik maakt van MS Office, dan kun je niet eenvoudig migreren naar Linux, omdat geen enkel Office-pakket onder Linux bestanden van het MS Office-formaat probleemloos importeerd. [/quote:f65e920c28] Leest KOffice het native bestandsformaat van OpenOffice? mvrgroet Edmond
Link naar reactie
[quote:0f258abac3="Edmond Varwijk"] Als Linux het moet hebben van de mensen die nu illegaal zaken draaien op Windows, of zelfs een illegale Windows gebruiken, dan wordt het wel wat triestig. Ik snap die hoop niet. [/quote:0f258abac3] Waar het om gaat is dat je nu door het vele illegale gebruik een soort "concurrentievervalsing" krijgt. Als we dat even buiten Linux plaatsen, hoe kunnen goedkopere oficepakketten als StarOffice en WordPerfect Office concurreren met MS Office als de gebruiker maling heeft aan de prijs en het product illegaal (gratis) gaat gebruiken?? [quote:0f258abac3="maximilaan"]Microsoft leert bij. De nieuwe Office 2003 mag je al op 3 pc's installeren ipv 1 (althans de Studenten en Onderwijzers editie die feiltelijk voor alle thuisgebruikers is bedoeld). [/quote:0f258abac3] Dat is inderdaad een vooruitgang. [quote:0f258abac3] Leest KOffice het native bestandsformaat van OpenOffice? [/quote:0f258abac3] Yep, koffice heeft importfilters voor openoffice. Momenteel zullen die ook niet voor 100% openoffice-bestanden kunnen lezen, maar daar komt verbetering in, de volgende versie van koffice zal native het bestandsformaat van openoffice gaan gebruiken. Max
Link naar reactie
[quote:b1173486bb="Edmond Varwijk"]Als Linux het moet hebben van de mensen die nu illegaal zaken draaien op Windows, of zelfs een illegale Windows gebruiken, dan wordt het wel wat triestig. Ik snap die hoop niet.[/quote:b1173486bb] Om daar nog iets aan toe te voegen, enkele jaren geleden werd een MS-topman tijdens een interview gevraagd wat ze vonden van het feit dat in bijv. China er onzagelijk veel illegaal gebruik wordt gemaakt van MS Office. Reactie van de topman was dat hij liever had dat ze MS Office illegaal gebruikten, dan dat ze legaal een concurrerend pakket gebruiken. Voordeel van het illegaal gebruiken van de MS Software was dat de gebruikers gewoon raken aan het product, en oa door de vendor lockin van het propietary bestandsformaat (wat natuurlijk niet alleen op MS slaat, maar op alle propietary-softwareproducten) er niet meer zonder kunnen. Zodra het MS-product een goede marktpenetratie heeft pakt MS het illegaal gebruik gewoon aan door dit moeilijker te maken en actief te bestrijden. Max
Link naar reactie
Uit de Automatiseringsgids van deze week, voorpagina: [quote:61234ae958="Automatiseringsgids"]Het SANS institute en de FBI hebben een lijst van de 20 belangrijkste internetbeveiligingsproblemen uitgebracht, zowel voor Windows als voor Unix/Linux. ... Voor Windows is het belangrijkste knelpunt IIS. Gestegen van de derde naar de 2e plaats is SQL server. ... In Unix is BIND ... het grootste knelpunt. Ook via Apache en Sendmail zijn het afgelopen jaar met succes vele internetaanvallen gedaan. SANS en FBI doen geen uitspraken over welk besturingssysteem het kwetstbaarst is. Opvallend is wel dat SNMP, voor beide OS-en hetzelfde, bij Windows op plaats 10 staat en bij Unix/Linux op 7. Dit impliceert dat er in Windows meer lekken zitten. Symantec ontkent dit laatste en ziet voor beide evenveel problemen. "De lijst van SANS is goed maar wij kijken ook naar andere lijsten zoals die can CERT"[/quote:61234ae958] En dan staat er ook nog een leuk stuk in over de nieuwe MS beveiligingsstrategie: niet-kritische-patches per maand samen, alle patches zullen vanav kwartaal 1/2004 volledig te uninstalleren zijn, aantal herstarts bij patches zal 30 procent minder zijn, er komt een campagne om klanten en ontwikkelaars verder te informeren, er komt voor ontwikkelaars een speciaal beveiligingsforum. Kortom, of je nu Linux of Windows gebruikt, denk zelf ook na. Patchen is altijd nodig, code is mensenwerk. En in de toekomst, wordt alles prachtig. groetjes Edmond
Link naar reactie
[quote:9d84e091c1="maximilaan"]Om daar nog iets aan toe te voegen, enkele jaren geleden werd een MS-topman tijdens een interview gevraagd wat ze vonden van het feit dat in bijv. China er onzagelijk veel illegaal gebruik wordt gemaakt van MS Office.[/quote:9d84e091c1] Volgens mij is dit een fabeltje of achterhaald. Officieel heeft MS altijd gesteld dat mensen voor hun product moeten betalen en ik kan me zo een uitspraak dus niet voorstellen. Impliciet zegt de man dan namelijk dat illegaal gebruik goed is en niet strafbaar als je maar aangeeft dat je anders een Pinquin in je pc stopt. En dat kan dus nooit zo zijn. Illegaal massagebruik levert maar heel tijdelijk een voordeeltje hoor. WordPerfect is er media '80 groot mee geworden en uiteindelijk failliet door gegaan, en dat nog altijd de meeste WP gebruikers een illegale 4.2 of 5.1 gebruiken mag wat dat betreft genoeg zijn. Als je de mensen niet opvoedt dat software geld kost zal men nooit over die streep gaan. Kijk ook naar alle mislukte projecten om ook maar iets commercieels voor Linux uit te brengen. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
[quote:85555be95c="maximilaan"]Waar het om gaat is dat je nu door het vele illegale gebruik een soort "concurrentievervalsing" krijgt.[/quote:85555be95c] Snap ik niet, men gebruikt een gratis Linux of een "gratis" Windows, wat is het verschil. Als er al verschil is dan is dat ten nadele van Microsoft, de Linux is namelijk gratis en mag gratis gebruikt worden terwijl MS eigenlijk geld wil zien en niet ziet en dus met onbetaalde ontwikkelkosten en marketingkosten blijft zitten. [quote:85555be95c="maximilaan"]Yep, koffice heeft importfilters voor openoffice.[/quote:85555be95c] Ik heb er erg slechte ervaringen mee, al moet ik bekennen de laatste KO nog niet getest te hebben op dit punt. Maar ik laat me graag verrassen. De KO die ik toen had snapte helemaal niets van de gezipte XML van OO. Overigens scoort Linux, of ik moet eigenlijk zeggen de opensourcegemeenschap, op dit punt beter dan Microsoft. Die laatste heeft structureel lak aan alle filters voor andere dan applicaties waar zij nog concurrentie van ondervindt. De filters in Office zijn dus bijvorbeeld al 10 jaar niet in ontwikkeling.
Link naar reactie
[quote:3dc82cc9a9="TNT2003"] Snap ik niet, men gebruikt een gratis Linux of een "gratis" Windows, wat is het verschil. [/quote:3dc82cc9a9] Het ene is legaal gratis, en het andere niet. [quote:3dc82cc9a9] Als er al verschil is dan is dat ten nadele van Microsoft, de Linux is namelijk gratis en mag gratis gebruikt worden terwijl MS eigenlijk geld wil zien en niet ziet en dus met onbetaalde ontwikkelkosten en marketingkosten blijft zitten. [/quote:3dc82cc9a9] Tja, MS maakt winst op haar software, dus ze blijven iig niet zitten met onbetaalde ontwikkelingskosten/marketingskosten. Verder mag Linux dan wel gratis te gebruiken zijn, het ontwikkelen van Linux is verre van dat. Verschil tussen Linux en Windows is echter dat de ontwikkelingslast van Linux wordt verdeeld over vele schouders, terwijl MS Windows (vrijwel) geheel inhouse ontwikkelt. Maar als je Linux terzijde zet, je bent het toch wel met me eens dat andere bedrijven die de zelfde werkwijze hanteren als Microsoft (bijv. wordperfect office vs ms office), dat het voor het goedkopere wordperfect moeilijk concurreren is als de gebruiker dat andere pakket toch gratis (ilegaal strafbaar, diefstal, whatever) gebruikt? [quote:3dc82cc9a9] Ik heb er erg slechte ervaringen mee [/quote:3dc82cc9a9] Nadeel van KOffice is dat er veel te weinig ontwikkelaars zich met dit omvangrijke project bezighouden. Daardoor zitten er veel hiaten in het product, waaronder ongetwijfeld de ondersteuning van OOo-bestanden. De stap naar het gebruiken van het OOo-bestandsformaat is wat dat betreft verstandig, omdat hierdoor dit bestandformaat kan uitgroeien tot een nieuwe standaard (althans voor linuxoffice), en het koffice-project zich niet hoeft bezig te houden met het ontwikkelen/onderhouden van eigen bestandsformaten. Maar zoals gezegd gaat de ontwikkeling van koffice niet bijster snel, pin me dus niet vast op een datum of versie waarin OOo-bestanden native door koffice worden gebruikt. [quote:3dc82cc9a9] Overigens scoort Linux, of ik moet eigenlijk zeggen de opensourcegemeenschap, op dit punt beter dan Microsoft. Die laatste heeft structureel lak aan alle filters voor andere dan applicaties waar zij nog concurrentie van ondervindt. De filters in Office zijn dus bijvorbeeld al 10 jaar niet in ontwikkeling. [/quote:3dc82cc9a9] Eigenlijk geldt dit voor de hele commerciele software-industrie. MS-Office is tenminste nog deels gedocumenteerd, naar wat ik begrepen heb is dat bijv. bij Lotus niet het geval.. Men koestert een wantrouwen naar elkaar toe lijkt het en probeert krampachtig de eigen markt te behouden. Unix is door dit soort wantrouwen uiteindelijk uit elkaar gespat.. Max
Link naar reactie
[quote:70e102e949="Edmond Varwijk"]Volgens mij is dit een fabeltje of achterhaald. Officieel heeft MS altijd gesteld dat mensen voor hun product moeten betalen en ik kan me zo een uitspraak dus niet voorstellen.[/quote:70e102e949] Ik heb hem destijds op de radio gehoord, in een item over illegale software. Je kent ze misschien wel, met van die cijfertjes dat 70% van het mkb illegale software gebruikt. In die tijd had je ook die spots die de mensen informeerden over het feit dat illegaal gebruik van software strafbaar is. Ik herinner me de uitspraak nog goed, omdat ik die zo opmerkelijk vond voor MS. Mogelijk dat de spreker hierbij buiten zijn boekje is gegaan.. Heb destijds overigens een klacht ingediend bij de reclamecodecommissie over die spot (die naar mijn mening te veel impliceerde dat het installeren van meerdere exemplaren van 1 softwareproduct altijd tegen de licentie is). De reactie van MS hierop (slingert hier thuis nog wel rond) gaf me ook een aardig beeld van dit bedrijf tov de softwaremarkt. Er stond bijv. zoiets in als "software = microsoft, microsoft = software", hiermee uitleggend dat hun marktpenetratie er toe heeft geleid dat de rest er niet toedoet, of iets in die trant.. [quote:70e102e949] Impliciet zegt de man dan namelijk dat illegaal gebruik goed is en niet strafbaar als je maar aangeeft dat je anders een Pinquin in je pc stopt. En dat kan dus nooit zo zijn.[/quote:70e102e949] Inderdaad, daarom vond ik het erg opmerkelijk.. [quote:70e102e949] Illegaal massagebruik levert maar heel tijdelijk een voordeeltje hoor. WordPerfect is er media '80 groot mee geworden en uiteindelijk failliet door gegaan, en dat nog altijd de meeste WP gebruikers een illegale 4.2 of 5.1 gebruiken mag wat dat betreft genoeg zijn. [/quote:70e102e949] Hmm, over de teloorgang van WordPerfect ken ik een heel andere variant. Die is meer in de trant van wedden op verkeerde paard (corel stemde voor os\2, terwijl Windows met de prijzen wegliep) tegenwerking van MS (onjuiste informatie over Windows geven waardoor de omzetting werd getraineerd), mismanagement (overname door Novell, die totaal geen verstand had van usersoftware, en bovendien het gros aan WordPerfect-ontwikkelaars de laan uit stuurde) met tot slot de overname van Corel toen het WP-schip al gezonken was.. [quote:70e102e949] Als je de mensen niet opvoedt dat software geld kost zal men nooit over die streep gaan. Kijk ook naar alle mislukte projecten om ook maar iets commercieels voor Linux uit te brengen.[/quote:70e102e949] Heeft dat niet meer te maken dat de markt voor Linux toen (en nu?) te klein is? bijv. WP Office voor linux was leuk, maar destijds bleek uit meerdere onderzoeken dat slechts 2% van de Linux-gebruikers een linux-desktop gebruikten, deel dat door het percentage dat uberhaupt Linux gebruikte en dan blijkt het aantal potentiele klanten aardig laag uit te vallen.. Maar verder heb je wel gelijk, ook met Internet zie je dat het moeilijk is om daar betaalde diensten op poten te zetten, doordat Internet van oudsher als gratis wordt gezien (providerkosten/inbelkosten uitgezonderd) Max
Link naar reactie
[quote:b87a53f18b="maximilaan"]Hmm, over de teloorgang van WordPerfect ken ik een heel andere variant. Die is meer in de trant van wedden op verkeerde paard (corel stemde voor os\2[/quote:b87a53f18b] We gaan nu wel erg zwalken, de kans dat een Mod ons gaat locken is vrij groot, maar WP is pas echt verzopen en met haar Corel, toen die op Linux ging gokken hoor. Dat heeft pas echt de kasreserves doen verdwijnen. WPOffice 2000 was een redelijk product dat op Windows goed verkocht, maar toen men daarna meende binnen een jaar van zowel de CorelDRAW-suite en de WordPerfect-suite WINE-varianten voor Linux te moeten uitbrengen en die vervolgens aan de straatstenen niet kwijt te raken waren, men er bovendien nog een eigen Corel LINUX distro tegenaan gooide als reddingsboei die ook mislukte, was het over en uit. [quote:b87a53f18b="maximilaan"]Heeft dat niet meer te maken dat de markt voor Linux toen (en nu?) te klein is?[/quote:b87a53f18b] Ook, maar ook met wat jij en ik beide al zagen dat Linux-gebruikers erg ervan overtuigd zijn dat software gratis is. Men downloadt een distributie en voelt zich vervolgens een ridder tegen het grote Microsoft. Woehaa. Dat kan iedereen. Daarom dat ik dus altijd zeg (en ik val in herhaling) dat Linux alleen gratis zou moeten zijn voor wie er aan bijdraagt met code. Dat is a. heel goed voor Linux en b. heel goed voor de gebruikers die leren dat code geld kost of moeite. Kan men zelf niet programmeren, dan betaalt men een uur een programmeur. Zoiets. "Codeware" zou het moeten heten ;) groetjes Edmond
Link naar reactie
[quote:3793322c2f="Ben Jonson"][color=red:3793322c2f]Niet legaal? Op 99% van de verkochte PC's wordt legale Windows- en\of Officesoftware voorgeïnstalleerd meegeleverd. Wat wil je ze nog meer meegeven?[/color:3793322c2f][/quote:3793322c2f] Op diezelfde 99% staat illegaal MS-Office, AntiVirus en Nero Burning Rom... Om maar eens een paar standaardprogramma's te noemen. [quote:3793322c2f][color=red:3793322c2f]Over welk deel van de gebruikers heb je het nu? En over welke software heb je het? 99% procent gebruikt z'n PC om een mailtje te sturen naar de buurman en wat te surfen bij AH om te kijken wat de laatste bonusaanbieding is en om af en toe een boodschappenbriefje te schrijven. De software die daarvoor nodig is zit allemaal al voorgeïnstalleerd op de PC[/color:3793322c2f][/quote:3793322c2f] Mensen gebruiken de pc tegenwoordig voor een tig meer doeleinden dan surfen en mailtjes sturen. Mensen draaien softwarepakketten voor fotobewerking ivm. de digitale camera, mensen gebruiken het volledige office-pakket van Microsoft illegaal en de meeste zeggen dan ook nog "dat iedereen het doet" Natuurlijk heeft bijna iedereen - inclusief veel (lees 99%) zakelijke gebruikers - illegale software op hun pc. Als we het Kazaa en het neerladen van MP3'tjes achterwege laten... [quote:3793322c2f][color=red:3793322c2f]En daar liggen gebruikers wakker van!? Veiligheidslekken? Zelfs medewerkers van het Microsoft-concern zélf waren het slachtoffer van aanvallen omdat ze "vergeten" waren om veiligheidspatches te installeren. [/quote:3793322c2f] Ja, op het moment dat een Blaster-virus hun pc binnenkomt liggen zij daar zeker wakker van. Op het moemnt dat SobigF ook hun pc-bestanden onzedelijk betast ligt men daar wakker van ja. Het gaat er dus maar om dat mensen zodra ze de gevaren zien door ze te ervaren er zeker aandacht aan schenken. Het tweede genoemde getuigt nu dus weer van een stukje onprofessionaliteit van Microsoft. Voorbeeldfunctie? En maar in de pers verkondigen dat het allemaal onze eigen schuld is... De patch was er toch al... [quote:3793322c2f]Tsja, ik heb vernomen dat er ook nog steeds systeembeheerders rondlopen die servicepacks maar onzin vinden...[/color:3793322c2f][/quote:3793322c2f] Inderdaad; weten wat er op je systeem geinstalleerd wordt is veel belangrijker dan zomaar domweg dubbelklikken op een servicepack en maar hopen dat het dan weer goed is. Mensen die weten welke updates ze installeren en mensen die weten wat er op hun pc relevant is om te beveiligen en op welk niveau... Dan ben je goed bezig. Niet als je de servicepacks van Microsoft standaard en altijd als goed en veilig beschouwt en gewoon dubbel aanklikt omdat je je dan denkt veiliger te zijn terwijl je in hemelsnaam niet weet wat er gebeurt... [quote:3793322c2f][color=red:3793322c2f]En waarom zouden ze? Het kan toch allemaal al op die PC die ze net hebben gekocht? Dan ga je toch niet nog iets extra's aanschaffen?[/color:3793322c2f][/quote:3793322c2f] Nou, ligt eraan... Een Playstation doet het over 10 jaar met dezelfde spellen nog; een pc ook wel maar je zult moeten updaten wil je met de markt meegaan. Wil je dat niet, ook geen probleem maar dan zul je in de toekomst erachter komen dat producenten - of je dat wilt of niet - je opdringen bijvoorbeeld nieuwe messenger-software te installeren. De vraag is dus maar hoelang het duurt voor je nieuwe windowsen verplicht moet aanschaffen. Magoed, spellen kun je onder Linux ook draaien, het is zeker wel een zwakker punt en het kan een rede zijn Windows te willen blijven gebruiken. Op dat punt moet ik je gelijk geven. [quote:3793322c2f][color=red:3793322c2f]Niet goed? Je argumenten tot nu toe zijn flinterdun. Weet je eigenlijk wel wat de PC-bulkgebruikers wilt?[/color:3793322c2f][/quote:3793322c2f] Jouw argumenten zijn dan wel in rood gekleurt, maar het maakt ze er echt niet om meer over naar huis te schrijven naar hoor :wink: Leg mij het nut eens uit van een argument van de tegenpartij wat als volgt luidt: "Jouw argumenten deugen niet. (=punt)" [quote:3793322c2f][color=red:3793322c2f]Niet pikken? Format C: en een ander besturingssysteem erop. Maak je geen illusies. Of dat goed gaat, bepalen gebruikers niet. Die registratie zal de bulkgebruikers overigens worst wezen :D [/color:3793322c2f][/quote:3793322c2f] Nee, dat zie je dus verkeerd. Op het moment dat je er niet meer omheen kan omwille de techniek; zouden dan al die bulkgebruikers ineens geld gaan betalen voor hetgeen ze vroeger met een kopietje van de buurman deden? Is dat wat de bulkgebruikers - zoals in jouw vorige argument aangegeven - willen? Nee natuurlijk niet; dan willen ze nog liever Linux. Als mensen mijn Linux systeem zien; dan heb ik het dus over die massa-bulkgebruikers die een XP-kopietje hebben draaien; dan is het eerste wat ze zeggen "dat ziet er mooi uit" Alsof dat het belangrijkste is. Als een OS simpel oogt en men denkt ermee te kunnen werken, zijn ze bij voorbaat geintereseerd. Als het dan gratis is en naar het schijnt nog beter ook, twijfelt men niet langer en instaleren zij masaal Linux.
Link naar reactie
[quote:234d222a07="Edmond Varwijk"]Linux is goed bezig maar Windows ook. Bovendien moet je als je fair speelt de nieuwe functies van Windows desktop en server samen vergelijken met die van Linux, dat immers desktop en server in 1 OS is.[/quote:234d222a07] Nou, ik ben wel van mening dat je dat niet zo kunt bepalen. De structuur van een Linux systeem is nu eenmaal geheel van de grond af aan anders. Ik zeg niet op alle fronten beter, maar wel dermate anders dat het een vergelijking wordt waar je m.i. weinig mee opschiet. Laten we het erop houden dat Linux stabiler, flexibeler, vrijer en goedkoper is en dat windows... nouja, dat mensen er meer aan gewend zijn. Tuurlijk is Windows en dan met name XP prima geschikt als huis/tuin/keuken OS; muis inpluggen en werken. Maar dat is Linux ook... Linux biedt hetzelfde voor minder geld maar biedt meer flexibiliteit, vrijheid, stabiliteit blablabla [quote:234d222a07]Ik twijfel daar aan. Als het mag ;) Het is erg afhankelijk van hoe je een monopolie definieert en wanneer dat vervolgens schadelijk is. [/quote:234d222a07] Microsoft heeft een Monopolie, ongeacht hoe je Monopolie op de juiste wijze formuleert. Of het slechter is si de vraag; het is natuurlijk wel een vorm van een standaard die ingebakken is in bijvoorbeeld het bedrijfsleven waar *.doc door de monopolistische marktwerking de absulute officieuze standaard is. (inmiddels wet ik wel dat het niet de beste is...:roll:) [quote:234d222a07]En wie maakt zich daar druk om? Wie het geinstalleerd heeft of installeert, ziet er blijkbaar geen probleem in en dus ook geen reden om Linux te gaan gebruiken. .[/quote:234d222a07] Op het moment niet, maar als het straks niet meer of te moeilijk te omzielein valt een kopietje te installeren maakt "men" zich er wel druk om. Men ziet er dan wel een probleem in en zal gedeeltelijk overstappen m.i. [quote:234d222a07]Denk je nou echt dat als al die mensen Linux zouden draaien er niet geklaagd zou worden? Klagen is a way of life voor bijna iedereen. Klagen hoort bij werken, en das maar goed ook. [/quote:234d222a07] Niet bij mijn way of life. Tuurlijk klaag ik weleens, maar niet omdat het erbij hoort. Men klaagt over miniscule dingen die wel hun irritatie hebben. Dat is in deze dus Windows. Of er oom geklaagd wordt bij Linux, we zullen het in de toekomst zien. [quote:234d222a07]Zie daar heb je een punt, maar dat punt spreekt net zo hard voor freeware en shareware op Windows. Ik betoog hier al jaren dat mensen minder mee moeten lopen in de race om de laatste versie op hun pc te hebben. OpenOffice is een pracht pakket (aan het worden) en inmiddels nummer 2 op mijn Office-lijst. [/quote:234d222a07] Op het moment dat Microsoft vindt dat men niet genoeg verdient bakken ze weer een gemene marktstrategie in - die ze door hun monopoliepositie tochy wel kunnen winnen - welke zorgt dat men geen freeware gebruikt. Bijvoorbeeld door dingen te "integreren" in Windows waardoor het zogenaamd noodzakelijk is voor het functioneren van het OS. Dat de concurrent er dan niet naast geinstalleerd kan worden, tja... Dat heeft te maken met de onafhankelijkheid van het OS. Om kort te gaan; mensen moeten wel mee met nieuwere windows versies anders pakt Microsft ze op een andere manier, bijvoorbeeld door verplicht te stellen te updaten. Zie voorbeeld MSN. [quote:234d222a07]Waar zie jij die oplichting?[/quote:234d222a07] Door mensen onbetaald voor Microsoft te laten werken, wat ze al jaren doen. Microsoft is vanwege hun intensieve winstberekeningen en nog niet volmaakt monopolistische groei, van mening dat ze niet alles "kunnen" testen. Wat doen ze dus, ze sturen een prutsversie van hun OS de markt in, waarop gebruikers die kopen om te testen met het idee "kunnen we dat nieuwe OS van Microsoft vast krijgen" En wat blijkt, haha.. Ja het lukt. Nu snel een mailtje naar MS, kijk eens als je dit en dat doet dan loopt ie vast. Waarop Microsoft hun product aanpast, in geval van Windows 2000 er een paar kleurtjes omheen bouwet een nieuwe Mediaspeler erin en het onder de naam XP weer voor een erg duur bedrag de markt ingooit. Uiteraard met een oplossing erin die eventuele fouten die in woindows optreden doormailt naar MS, zodat ze die straks in Longhorn weer kunnen oplossen en dat weer kunnen gaan verkopen. Microsoft laat mensen voor haar werken en verdient er nog aan ook. Pure oplichting. [quote:234d222a07]Microsoft kan iets fantastisch doen tegen Linux, prachtige techniek in haar producten stoppen. Linux kan iets fantastisch doen tegen Microsoft, prachtige techniek in haar producten stoppen.[/quote:234d222a07] Mee eens. Start ermee Microsoft, ern wel nu! Mee eens. Ga zo door Linux... Ook in de toekomst! [quote:234d222a07]Precies! En als die klant ondanks strikte regels bij Microsoft toch beter af is dan bij Linux, dan moet hij vooral Microsoft producten kiezen. Is hij daarentegen beter af bij Linux, dan moet hij daar voor kiezen. Zo simpel is het. [/quote:234d222a07] Mee eens. Nu nog te weten zien te komen wie waarmee het beste af is. Door minder regels en strenge toezichten op pruductregistratie en betaling zal de keuze in de toekomst m.i. meer naar de OpenSource kant gaan hangen.
Link naar reactie
[quote:b362dec778="my009054"]Linux ... Ik zeg niet op alle fronten beter .... Laten we het erop houden dat Linux stabiler, flexibeler, vrijer en goedkoper is ... Linux biedt hetzelfde voor minder geld maar biedt meer flexibiliteit, vrijheid, stabiliteit blablabla[/quote:b362dec778] Inderdaad "blablabla". [quote:b362dec778="my009054"]Microsoft heeft een Monopolie[/quote:b362dec778] Niet mijn mening, zeker niet zoals jij het stelt. Maar is een heel andere discussie. [quote:b362dec778="my009054"]Of er oom geklaagd wordt bij Linux, we zullen het in de toekomst zien.[/quote:b362dec778] Mensen klagen altijd en mensen op het werk klagen nog iets meer. Dat is een verplichte uitlaatklep. Geen mens kan zonder en dat mensen in moderne kantoren waar Windows regeert dus klagen op WIndows is net zo logisch als dat die ambtenaren in Munchen straks wel eens klagen over Linux, de nieuwe Opel Kadett, de smaak van de koffie.... Kortom, dat mensen nu klagen over Windows zegt mij nada. Bovendien komt veel klagen voort uit dat men op het werk dingen niet kan of mag die men thuis wel kan en mag (door gebruikersrechten) en nog meer door eigen technisch onbenul. [quote:b362dec778="my009054"]Microsft ze op een andere manier, bijvoorbeeld door verplicht te stellen te updaten. Zie voorbeeld MSN.[/quote:b362dec778] Microsoft kan niemand verplichten te upgraden. [quote:b362dec778="my009054"]Door mensen onbetaald voor Microsoft te laten werken, wat ze al jaren doen. ... ze sturen een prutsversie van hun OS de markt in, waarop gebruikers die kopen om te testen ... in geval van Windows 2000 er een paar kleurtjes omheen bouwet een nieuwe Mediaspeler erin en het onder de naam XP weer voor een erg duur bedrag de markt ingooit ... Microsoft laat mensen voor haar werken en verdient er nog aan ook. Pure oplichting.[/quote:b362dec778] Sorry hoor, maar hier kan ik weinig mee. Heb je enig inzicht in de hele menselijke geschiedenis? Heb je wel eens deelgenomen aan een betatest, bij Microsoft (liefst) en anders elders? Weet je hoeveel werk dat is, hoe enorm veel gebruikersfeedback er dan loskomt en verwerkt wordt met zichtbare verbeteringen in het product tijdens de betacyclus? En ook XP afdoen als een 2000 met kleurtjes, tsja, ik kan daar weinig mee. "Microsoft laat mensen voor haar werken en verdient er nog aan ook. Pure oplichting." Wat denk je dat mijn werkgever doet als ik a.s. maandag weer aan het werk ga, er geld op toeleggen of geld aan verdienen? Ik hoop dat ie er geld aan verdient, dan weet ik dat ik er over een jaar ook nog zit. En wat denk je, de programmeur bij SuSE of RH die zijn Porsche voor de deur zet en binnen gaat, zijn pc inschakelt en schrijft "hello world". Verdient SuSE of RH daar aan of leggen ze er per uur een paar honderdjes bij? groetjes Ed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...