Ga naar inhoud

[ WinXP ] Updates automatisch installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Geachte allemaal, Ik wil geen XP-ServicePack-1 maar wel de mogelijkheid tot het automatisch downloaden en installeren van die updates. Voor degenen die niet weten wat ik bedoel, zie [url=http://www.microsoft.com/netherlands/security/protect/windowsxp/updates.asp]HIER[/url] screenshot. Ik heb namelijk alleen de optie "downloaden en waarschuwen zodra gedownload" Dan nog even een klein vraagje off-topic, Norton 2003 Virusscanner of Panda AntiVirus? Bedankt voor advies en tips
Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:29290364ec="Belg"]Heb je dat zelf gevonden? knap hoor! [/quote:29290364ec] Wat heb ik zelf gevonden, iets meer duidelijkheid is wel gewenst :P Ik bepaal graag zelf wat ik wel en niet wil, ik wil geen ServicePack 1, omdat XP daar aanzienlijk trager van wordt en ik dat niet wil. Bovendien wil ik geen PC Cilin, maar Norton of Panda... Kortom, veel replys maar geen antwoord :-?
Link naar reactie
Een service pack valt ook onder een update (het verschil is minder groot dan je denkt). Alle updates ná SP1 komen straks weer bijeen in een nieuwe SP. Ik vrees dat je je Windows-updatestrategie moet bijstellen. :) En of het wel zo verstandig is om dat "automatisch" laten doen heb ik grote bedenkingen. NIET alles is namelijk nuttig en nodig.
Link naar reactie
Ik begrijp nog steeds de topic starter niet. Nod32 is gewoon op dit moment de beste virusscanner die er is. Goed je kunt voor norton kiezen, maar dat is dus een virusscanner die het alleen commercieel handig aanpakt, maar nogmaals het is zeker niet de beste scanner. Verder als je zo angstvallig blijft vasthouden dat door sp-1 de pc langzamer zou worden, dan zou ik windows niet meer gebruiken. Het kwam door een of andere update dat de pc langzamer werd, maar dat is allang verholpen. En ik zou zelf alle automatische updates uitzetten. Het zou niet de eerste keer zijn, dat er door de automatische updates de pc er niet beter op wordt. Zeker als het gaat om updates mbt drivers. En er zijn genoeg sites waarop gelijk een melding wordt gemaakt als er een belangrijke update is. Bijv bij www.zdnet.nl
Link naar reactie
Ik zal het proberen uitleggen; Ten eerste heeft Windows voor mij een andere functie dan voor jullie waarschijnlijk. Ik werk er praktisch nooit in. Ik heb geen enkele vertrouwen in Microsoft en ik wil niet - om meerdere redenen - SP1 op mijn pc hebben! Ik wil zelf weten wat ik installeer en ik wil dat Windows automatisch updates installeert die niet systeemafhankelijk zijn. Dat kan via de updatetool die standaard in windows zit. Mijn vraag is dan eigenlijk ook alleen maar, hoe krijg ik de optie die te zien is op de screenshot in mijn eerste post in dit topic? Moet ik daarvoor XP-SP1 installeren, of mag ik misschien zelf kiezen wat ik erop zet. Dat is gewoon mijn enige vraag. De discussie of SP1 nu wel of niet beter is doet er in deze niet toe. Ik wil daarover dus ook weinig kwijt, buiten dan dat ik het niet wil en hoop dat het dan toch mogelijk is een dergelijke systeemfunctie te hebben. W.b. de virusscanners... Ik draai al jaren Norton, met het blaster-virus was Symantec de eerste die er de beveiliging tegen uitbracht, het draait prima met XP. Nadeel: Het download de updates wel, maar je moet perse inloggen als root om ze te installeren. Dat wil ik niet, dus vandaar mijn neiging tot panda. Ik heb laatst een test in C'T gelezen (computer techniek, niet Computer!Totaal) en daarin heb ik voor mezelf twee namen in mijn geheugen geprint: Norton en Panda. Ik wil dus graag weten wat de beste is van die twee. Ik heb dus eigenlijk - zou je kunnen zeggen - toen al gefilterd op welke ik wel/niet wil hebben. Er zal dus wel een rede voor zijn geweest dat ik tussen deze twee moest kiezen. Ik internet/e-mail/ftp niet in Windows, mijn broer speelt er spellen en de netwerkshares van Linux-server worden er gemount. Het enige wat die scanner dus moet doen is de pc scannen en updaten. Alle andere feateres zijn voor mij overnodig. Ik hoop dat ik het nu uitgelegd heb en dat iemand mij kan uitleggen hoe ik die optie in XP krijg zonder SP1 te installeren. Dat wil ik weten, meer niet.
Link naar reactie
Ik zou zeggen: Als je zo paranoide bent gebruik dan geen windows xp of is ie illegaal en kun jij geen sp-1 installeren???? Verder de losse updates zitten ook gewoon in de sp-1. Verder ga maar lekker op de bladen af die norton adviseren. Waarom is nod 32 dan de enige die vanaf het begin een 100% score heeft?? En verder een wat jij wilt kan niet en als je windows toch bijna niet gebruikt waarom blijf je dan zo zeuren?
Link naar reactie
[quote:336d1f7e1b="my009054"]Ik zal het proberen uitleggen; [color=red:336d1f7e1b]Uitleggen? Met je uitleg is niks mis mee hoor. Je lijkt eerder problemen te hebben met goed lezen (is ook niet eenvoudig).[/color:336d1f7e1b] Ten eerste heeft Windows voor mij een andere functie dan voor jullie waarschijnlijk. Ik werk er praktisch nooit in. Ik heb geen enkele vertrouwen in Microsoft en ik wil niet - om meerdere redenen - SP1 op mijn pc hebben! Ik wil zelf weten wat ik installeer en ik wil dat Windows automatisch updates installeert die niet systeemafhankelijk zijn. Dat kan via de updatetool die standaard in windows zit. [color=red:336d1f7e1b]Wat lees ik daar? Je wilt zelf weten wat je wilt installeren maar je wilt ook dat Windows die updates niet automatisch installeert? En wat zijn updates die niet "systeemafhankelijk" zijn? Bij mijn weten installeert XP alleen updates voor XP en niets anders.[/color:336d1f7e1b] Mijn vraag is dan eigenlijk ook alleen maar, hoe krijg ik de optie die te zien is op de screenshot in mijn eerste post in dit topic? Moet ik daarvoor XP-SP1 installeren, of mag ik misschien zelf kiezen wat ik erop zet. Dat is gewoon mijn enige vraag. [color=red:336d1f7e1b]Helaas, daarvoor zal je die door jouw verfoeide SP1 inderdaad moeten installeren: http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Automatic_Updates[/color:336d1f7e1b] De discussie of SP1 nu wel of niet beter is doet er in deze niet toe. [color=red:336d1f7e1b]Dat bedoel ik dus met slecht lezen. In de SP1 zitten AL CRUCIALE UPDATES. Dat wil bij jouw maar niet doordringen. Wel updates installeren maar niet de SP1 getuigt van volslagen onkunde, naïviteit en van een logica waar ik niet bij kan.[/color:336d1f7e1b] Ik wil daarover dus ook weinig kwijt, buiten dan dat ik het niet wil en hoop dat het dan toch mogelijk is een dergelijke systeemfunctie te hebben. W.b. de virusscanners... Ik draai al jaren Norton, met het blaster-virus was Symantec de eerste die er de beveiliging tegen uitbracht, het draait prima met XP. [color=red:336d1f7e1b]Voor de goede orde: Microsoft had zélf al maanden eerder een patch uitgebracht die het systeem beschermde tegen dat virus. Helaas was het klootjesvolk te stom om die patch te installeren. Toen het kalf al tien keer verdronken was, begonnen anti-virusproducenten de virus-put pas te dempen.[/color:336d1f7e1b] Nadeel: Het download de updates wel, maar je moet perse inloggen als root om ze te installeren. Dat wil ik niet, dus vandaar mijn neiging tot panda. Ik heb laatst een test in C'T gelezen (computer techniek, niet Computer!Totaal) en daarin heb ik voor mezelf twee namen in mijn geheugen geprint: Norton en Panda. Ik wil dus graag weten wat de beste is van die twee. Ik heb dus eigenlijk - zou je kunnen zeggen - toen al gefilterd op welke ik wel/niet wil hebben. Er zal dus wel een rede voor zijn geweest dat ik tussen deze twee moest kiezen. Ik internet/e-mail/ftp niet in Windows, mijn broer speelt er spellen en de netwerkshares van Linux-server worden er gemount. Het enige wat die scanner dus moet doen is de pc scannen en updaten. Alle andere feateres zijn voor mij overnodig. Ik hoop dat ik het nu uitgelegd heb en dat iemand mij kan uitleggen hoe ik die optie in XP krijg zonder SP1 te installeren. Dat wil ik weten, meer niet. [color=red:336d1f7e1b]Weet je nu wat je wilde weten? Een tip voor jou: blijf weg van alles wat Windows heet. Hoef je je nooit meer zorgen te maken over Windows-updates. :lol: [/color:336d1f7e1b] [/quote:336d1f7e1b]
Link naar reactie
[quote:325a7572ab="my009054"]Mijn vraag is dan eigenlijk ook alleen maar, hoe krijg ik de optie die te zien is op de screenshot in mijn eerste post in dit topic? Moet ik daarvoor XP-SP1 installeren, of mag ik misschien zelf kiezen wat ik erop zet. Dat is gewoon mijn enige vraag. [quote:325a7572ab="Ben Jonson"] Helaas, daarvoor zal je die door jouw verfoeide SP1 inderdaad moeten installeren: [/quote:325a7572ab][/quote:325a7572ab] Hm, in Windows Update Windows XP is de update: Automatische updates voor Windows, juni 2002 Download grootte: 415 kB [quote:325a7572ab] Automatische updates voor Windows, juni 2002 Download grootte: 415 kB Met deze bijgewerkte Windows-functie kunt u de planning instellen op basis waarvan updates voor Windows worden geïnstalleerd op de computer. Download deze component nu zodat u een melding ontvangt als er essentiële updates beschikbaar zijn. Automatische updates voor Windows, juni 2002 Met deze bijgewerkte Windows-functie kunt u de planning instellen op basis waarvan updates voor Windows worden geïnstalleerd op de computer. Download deze component nu zodat u een melding ontvangt als er essentiële updates beschikbaar zijn. Systeemvereisten Deze update is bestemd voor Windows XP. Beginnen Gebruik de volgende stappen om voorkeuren voor automatische updates in te stellen: Klik op Start en kies Configuratiescherm en Systeem. Klik op de tab Automatische updates. Selecteer de gewenste methode voor het ontvangen van meldingen. Installatie verwijderen Deze update kan niet worden verwijderd. [/quote:325a7572ab]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...