Ga naar inhoud

Welke programmeertaal?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:dc0deb56e5="giraffic"]Hoi, in alle discussie is Java een beetje vergeten. Ga een bij Sun kijken. Daar kun je gratis de NetBeans IDE downloaden. Heb je alles om eenvoudig en geavanceerd te kunnen programmeren voor Windows en Linux.[/quote:dc0deb56e5]Vlak boven jouw post staan drie posts over Java 8) [quote:dc0deb56e5="giraffic"]C en C++ zijn te hoog gegrepen voor een beginner.[/quote:dc0deb56e5]Sorry, maar ik ben begonnen met C (PCs) en assembly (microcontrollers). Ik ben uiteraard wel heeeeeeeel erg slim :lol: Het is eigenlijk heel simpel. Je moet niet direct grafische applicaties willen maken. Begin met een simpele [i:dc0deb56e5]Hello world[/i:dc0deb56e5] en bouw het verder uit. Op het moment dat je de taal onder de knie hebt, kun je je gaan verdiepen in GUIs.
Link naar reactie
Dat zou voor mij denk ik de doorslaggevende reden zijn om voor python te kiezen en niet voor perl. Ik wil een scripttaal leren die in de plaats van bash te gebruiken is en ik zit tussen perl en python te twijfelen, omdat python leesbaardere code is, maar perl wordt meer gebruikt en er is ook een compiler voor en bovendien schijnt perl ook wat sneller te zijn.
Link naar reactie
[quote:750611c065="Wim Sturkenboom"]Sorry, maar ik ben begonnen met C (PCs) en assembly (microcontrollers). Ik ben uiteraard wel heeeeeeeel erg slim :lol: Het is eigenlijk heel simpel. Je moet niet direct grafische applicaties willen maken. Begin met een simpele [i:750611c065]Hello world[/i:750611c065] en bouw het verder uit. Op het moment dat je de taal onder de knie hebt, kun je je gaan verdiepen in GUIs.[/quote:750611c065] Als het om het programmeren op zich gaat, kun je net zo goed C of C++ nemen om te beginnen. Een van de lastige dingen zijn pointers omdat daar nog wel eens onduidelijke fouten bij kunnen voorkomen. Assembler is wel handig (zeker niet noodzakelijk) om te kennen als je aan C begint omdat je C dan beter begrijpt. Zo wordt een char-variabele (8 bit) geconverteerd naar een int, bij een aanroep van een functie. In de c-leerboeken staat niet hoe dat komt, maar als je assembler kent weet je, dat de stack met words (16 bit) of met dwords (32 bit) werkt. Wanneer een functie wordt aangeroepen wordt de char-variabele op de stack geplaatst, maar die kan dus geen 8-bit variabelen aan. Die wordt dus intern geconverteerd naar 16 bit, en vervolgens weer naar 8 bit. Ook zijn die pointers beter te begrijpen als je weet hoe de processor en het geheugen e.d. werkt, want anders is C een beetje een vage taal imho. Bovendien is bij C++ het leren van de taal op zich maar de helft van het werk: daarna zul je ook nog wat API's moeten gaan leren. Als je het leuk vindt om te programmeren is er C. Als je snel wat in elkaar wil zetten is er python of een andere scripttaal.
Link naar reactie
[quote:bab57e13ce="giraffic"]C en C++ zijn te hoog gegrepen voor een beginner.[/quote:bab57e13ce] Bij mij op school krijgen mensen zonder enige programmeerervaring ook les in C. Het is misschien niet de beste keus, maar het is zeker te doen. Ik zou beginnen met C zonder GUI. Zoals al eerder gepost is. Koop een goed boek voor C en zorg ervoor dat je thuis raakt in de taal zonder de GUI te gebruiken. Die fout maakten ze bij ons op school. We moesten meteen met editboxjes gaan slepen en plakken. Zo leer je niet programmeren.
Link naar reactie
[quote:a0ea154d71="Bill Gates"][quote:a0ea154d71="Paranoid Android"]http://www.cs.uu.nl/people/jeroen/courses/ip-nl.doc Hier vind je een boek (gratis) van waaruit je java kan leren.[/quote:a0ea154d71]Ahhhhhhh, sentiment: ik heb leren programmeren van Jeroen Fokker (uit dat dictaat) ;)[/quote:a0ea154d71] Ik ook !!! In ieder geval staan er genoeg suggesties om een goede keuze qua programmeertaal te maken lijkt mij.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo Computerbacterie, Ik ben op de site van PYTHON geweest. Probeer http://world.std.com/~carlg/basic.html omdat de officiele site van LB al enkele dagen down is. Volg een rondleiding om een goede indruk van de taal te krijgen. LB wordt nog steeds ontwikkeld. (Versie 4 is nu in alfa teststadium) LB gebruikt de klassieke BASIC commando's, aangevuld met enkele commando's om WINDOWS te programmeren. Reuze simpel. Abcott
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...