Ga naar inhoud

AEG lavamat L54600


Tukkertje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
dag harry ik heb de printplaat nog een keer grondig bekeken en heb niets vreemds kunnen ontdekken, ook heb ik alle bedrading bekeken en niets afwijkends kunnen ontdekken. ik heb de foutcode nog een keer uitgelezen hij begint met start/pauze en einde knipperen 2x samen en daarna doet einde nog 3x welk lampje geeft het eerste cijfer aan ? want als het een E2x storing is waren we in de verkeerde hoek aan het zoeken, niet dat ik je adviezen in twijfel trek maar ik vind het zo vreemd dat ik niets kan ontdekken ik heb nu de niveau regelaar zelf ook doorgeblazen en hoorde een paar klikjes ik heb de afvoerslang een stuk hogerop gehangen we hebben nu een wasje aangezet die het hiervoor niet deed , en tot nog toe loopt het zn programma feilloos door wat denk jij ervan gr bennie

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Einde is het eerste deel van de foutcode, dus nog steeds E52. Als hij uit valt is de motor dan warm of heet? Laat hem eens een was draaien zonder wasgoed en zeep. Hoe hoog komt het water te staan in de trommel? Als er te veel water in komt zal de motor zwaar belast worden en op zijn oververhitting beveiliging er mee stoppen. Dat zou je moeten kunnen meten omdat dan de thermische beveiliging tussen pen 6 en 7 open gaat (= oneindig word) Wat ook nog de oorzaak kan zijn is dat één van de 3 relais op de elektronica module gammel is. En dan met name K2 en K3. Die bepalen de draairichting. K4 bepaald het maximale toerental. Als één van deze 3 een slechte verbinding maakt zal de motor stoppen en dus een E52 melding geven. Soldeer die 3 relais eens goed door, is misschien al voldoende. K2, K3 en K4 zijn de 3 relais die naast elkaar zitten.
Link naar reactie
dag harry ik heb laatst gelijk na de storing de thermische beveiliging gecontroleerd en die werd niet aangesproken ik heb vanmorgen juist de contacten van de relais goed bekeken en ze zagen er allemaal goed uit ik durf ook niet op de gok te gaan solderen op de module het wasje van 60 graden kort heeft vanmorgen probleemloos gedraait, maar dat deed ie laatst ook nadat ik het allemaal weer in elkaar had gezet dus alle vertrouwen heb ik er nog niet in ik ben nu al 1 maand aan het ouwehoeren met die wasmachine , als die nu weer kuren gaat vertonen doet ze hem weg het was in ieder geval een mooi leerproject en bedankt voor alle hulp en adviezen ik laat nog wel weten of het weer kuren gaat vertonen of dat het weer doet gr bennie

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
na het solderen van de contactpunten van K2 K3 en K4 heeft de machine al 5 verschillende wassen vlekkeloos achter elkaar gedraait , dan heeft het blijkbaar toch aan de contacten gelegen, het solderen is me 100 procent meegevallen (vaake bi'j te bange) zeggen we dan . ik ben toch blij dat ik het geprobeert heb en ik heb de smaak te pakken, ik ga nu de printplaat van mn eigen werkloze (AEG) droger repareren , kijken of me dat ook lukt HARRY BEDANKT gr bennie

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...