Ga naar inhoud

AEG lavamat L54600


Tukkertje

Aanbevolen berichten

dag mensen, ik ben aan het stoeien met een wasmachine bij sommige programma's stopt de machine na het wassen vooral bij 30 of 40 graden , hij laat het water er ook gewoon in staan gewoon pompen doettie wel , centrifugeren ook ik heb de slangetjes doorgeblazen ik heb de pomp vervangen de tachospoel zag er nog mooi uit koolborstels zijn bij mijn weten ook nog goed stekkers en bedrading nagekeken kookwas met soda om alles te ontvetten maar niks helpt iemand nog een idee groeten van bennie

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Lees de foutcode eens uit. Zet de machine aan op een willekeurig was programma en als hij draait dan de toetsten Voorwas en Kort samen indrukken en ingedrukt houden. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan dan knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon? Indien Einde 2 keer en Start/Pauze 1 keer dan heb je fout E21: machine pompt niet (snel genoeg) af. Controleer dan de slang tussen kuip en pomp. Daar zit een eco bal in die mogelijk blijft plakken.
Link naar reactie
dag harry de laatste kookwas heeft waarschijnlijk toch geholpen vandaag doet de wasmachine gewoon, ik hoop dat die het ook gewoon blijft doen ik heb nu alle onderdelen wel gezien haha ik had dit hele forum al doorzocht en alle mogelijke oplossingen geprobeert en ik hoop dat we nu gewonnen hebben bedankt, gr bennie

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
dag harry ik heb geen gruis kunnen ontdekken toen ik de motor eruit gehaalt had maar als de koolborstels bijna op zijn kan de wasmachines wel afzonderlijk spoelen of centrifugeren dat doet het namelijk wel maar ik kan ze altijd even eraf halen om te kijken gr bennie

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Met resetten los je niets op. Als de motor draait, (wassen en centrifugeren) vonkt hij dan ook erg? Anders blijft de tacho spoel over. Moet tussen de 150 en 400 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. In de tacho spoel zit een magneetje. Controleer of deze nog vast zit en niet gescheurd is. Weet je zeker dat de stekker verbinding goed is? Controleer de module ook op losse contacten en koolborstel gruis.
Link naar reactie
dag harry als ik de motor met de hand een draai geef gaf het 0.6 volt het magneetje zit wel goed of de motor vonkt is me niet opgevallen , ik heb regelmatig de pomp gecontroleert toen ik het vervangen had op lekage , dan was het me wel opgevallen denk ik de weerstand zal ik nog een keer meten dat heb ik nog niet gedaan en de module is dat waar de bedrading aan de motor zit? gr bennie

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Hij heeft nu 2 programma's foutloos doorlopen. Toen ik de motor alleen had schoongemaakt van binnen toen bleef tie halverwege het spoelen stilstaan. Maar nu ik de printplaat heb schoongemaakt heeft het al 2 programma's gedaan . Ik hoop dat we nu gewonnen hebben. Bedankt voor je hulp harry

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...