Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    328

Persoonlijk vind ik die X850 niet zo spannend, de X800 en X800XL (R430 core) zijn een stuk itteressanter ivm hun prijs. de X850XT en het Platinum broertje zullen voorlopig slecht leverbaar blijven. ik moet zegen dat de prijzen van de X850XT PE me meevallen, ze zijn onder de 500 euro al te koop, dat was met de X800XT PE wel anders. Ik zelf zit meer te wachten op de R520 core, die vind ik een stuk itteressanter.
Link naar reactie
In die tijd dat je daar op wacht kan je misschien wat doen aan je type kwaliteit, het zit vol fouten, iets meer geduld met typen van je post graag, zo moeilijk is het niet. tenzij je dislecties bent, dan kan je er niets aan doen en kan je het bovenstaande als niet geschreven bescouwen. de R520 komt ergens tussen April en Augustus uit. dat is erg ruim genomen, niets is zeker. als je nu al een goed systeem hebt is het wachten de moeite waard. heb je op dit moment niets bijzonders en wil je de laatste games spelen dan zou ik er niet op gaan wachten.
Link naar reactie
Hier is een link naar The Inquirer: [url]http://www.theinquirer.net/?article=20896[/url] De R520 zou in Mei uit moeten. Lijkt me sterk dat deze informatie klopt, is wel heel snel achter elkaar, de X850XT PE is nog niet eens leverbaar en dat duurt ook nog wel even, denk dat er wel een paar maanden aan vast geknoopt worden :wink: Ik heb in ieder geval mijn Sapphire X850XT binnen, zal jullie op de hoogte houden :)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Er is weer wat nieuws op grafisch gebied :) De X700pro, X800 en X800XL zijn nu ook in AGP verkrijgbaar: [img:27c47b1493]http://www.hkepc.com/hwdb/rialto/card.jpg[/img:27c47b1493] Hier nog meer foto's waar je goed kan zien dat de Brugchip (Rialto) aan de achterkant zit en geen heatsink nodig heeft zals bij de HSI van nVidia: Als je [url=http://www.hkepc.com/hwdb/rialto-5.htm]hier[/url] kijkt zie je ook dat de HSI een stuk warmer word. http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33806431 Benchmarks zijn hier te vinden: http://www.hkepc.com/hwdb/rialto-6.htm Ok wel in het chinees maar de benchmarks zijn universeel ;)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Dat zou je dan moeten vragen aan die persoon waar je die 512MB 6800Ultra bij gezien hebt. of heb je hem niet in het echt gezien maar op een website? Ik heb meerdere fabrikanten gevraagd om mijn een 6800Ultra 512MB PCIe te suren (o.a. Aopen en XFX). Maar zij hebben niet eens een test exemplaar beschikbaar, laat staan dat ze al te koop zijn. Of 512mb zinvol is op de huidige generatie grafische kaaarten vraag ik mij af, ik denk zelf dat deze generatie net niet krachtig genoeg is om game instellingen te gebruiken die 512mb nodig hebben. Alhoewel 2x 6800 Ultra 512mb in SLI wel krachtig genoeg moeten wezen om 512mb te benutten. Er komt van ATI ook nog een 512MB verassing aan waar ik nog niets over mag zeggen. Ik hoop zo spoedig mogelijk het verschil tussen 256mb en 512mb kaarten te kunnen gaan testen met gelijkwaardige grafische chips.
Link naar reactie
[quote:389c9e365e="Red Dragon"]Dat zou je dan moeten vragen aan die persoon waar je die 512MB 6800Ultra bij gezien hebt. of heb je hem niet in het echt gezien maar op een website?[/quote:389c9e365e]Kheb em idd op een website gezien, de XFX 6800Ultra met 512MB. [quote:389c9e365e="Red Dragon"]Er komt van ATI ook nog een 512MB verassing aan waar ik nog niets over mag zeggen.[/quote:389c9e365e]Ook niet een heel klein beetje? :( ben nu wel heel benieuwd... 8)
Link naar reactie
Ik ben bang dat de nextgeneration nog een tijdje gaat duren als ik zie dat de aandacht wordt gevestigd op Sli/AMR en 512 mb kaarten. De laatste vind ik een overbodige zet, zeker gezien de kosten, voor de huidige generatie. Het is natuurlijk wel zo dat er een keer 512 kaarten moeten komen, anders gaat de texturesize nooit omhoog in games, maar de timing is uitermate slecht gekozen... Misschien dat je in D3 en Far Cry en sommige Everquest2 levels in combinatie met AA baat hebt bij 512 mb, maar volgens mij ben je dan met SLI beter af kwa performance ;) wat voorlopig ook amper veel duurder is dan de een 512 mb gf6800U.
Link naar reactie
[quote:0b27b7385d="SkinnerEd"]Ik ben bang dat de nextgeneration nog een tijdje gaat duren als ik zie dat de aandacht wordt gevestigd op Sli/AMR en 512 mb kaarten. De laatste vind ik een overbodige zet, zeker gezien de kosten, voor de huidige generatie. Het is natuurlijk wel zo dat er een keer 512 kaarten moeten komen, anders gaat de texturesize nooit omhoog in games, maar de timing is uitermate slecht gekozen... Misschien dat je in D3 en Far Cry en sommige Everquest2 levels in combinatie met AA baat hebt bij 512 mb, maar volgens mij ben je dan met SLI beter af kwa performance ;) wat voorlopig ook amper veel duurder is dan de een 512 mb gf6800U.[/quote:0b27b7385d] Hoe wou je het dan hebben? Met de nieuw G70 core van nVidia... Die kaart (schijnt iets van minimaal 24 pipelines en 16 vertexshaders te hebben... ATi 24 vertexshaders en 32 pipelines). Die kaart gaat dus zeker al meer dan 500 euro kosten :-? En er dan ook nog een 512MB van produceren... DoomIII in 2048X1536 met Ultra Settings is ook leuk... Je moet er maar van houden :) Greetz,, Sylvester :wink:
Link naar reactie
512 mb is naar mijn ideed voor deze generatie niet zo interessant omdat, met de settings en/of de games waar het uitmaakt je denk ik beter of Sli of een next gen kaart kan nemen omdat: -de huidige generatie meestal te langzaam is voor die paar echte zware spellen zoasl EQ2, SplintercellCT in die extreme settings; -er nu nog te weinig spellen zijn die meer dan 256 mb aan textures vragen en tegen de tijd dat dat wel zo is, verval je in punt 1; - de kaarten met 512 mb nu nog zo zeldzaam zijn dat ze in een soort exclusieve range vallen waardoor je meer betaald dan wanner op grote schaal 512 mb next kaarten geproduceerd worden. In principe zal de G70 niet veel meer moeten kosten dan de 6800 (kleinere die), dus ik betaal dan liever 700 eur voor een 512 mb G70 dan een 512 mb 6800U.
Link naar reactie
Her punt van de 512mb kaarten is inderdaad dat de G70 en R520 nog even op zich laten wachten. Of 512mb echt nut heeft op de huidige generatie kaarten is te bezien. IK hoop dit spoedig te kunnen testen, ik test dan voornamelijk op 1600x1200 met AA geactiveerd. Vooral Anti-Aliasing (AA) heeft voordeel aan veel geheugen. Ik heb zelf al wat cijfers gezien van het verschil tussen 256mb en 512mb maar deze kwamen rechtstreeks van ATI en daardoor niet echt objectief. Bovendien kan ik er niets over kwijt omdat ik onder NDA sta.
Link naar reactie
[quote:aa890b41ae="PCMWeb"]nVidia heeft aan het pci-express standaardisatieplatform gevraagd of ze de huidige energieeisen mogen overschrijden. Volgens nVidia is 75W van het moederbord en 75W van de voeding niet voldoende voor hun nieuwe grafische chipset, codenaam G70. nVidia wil graag dat de kaart 75W betrekt van het moederbord, en dan nog eens tweemaal 75W via voedingsconnectors. Dat betekent dat de nieuwe grafische kaarten van nVidia maar liefst 225W verstoken. Een 450W-voeding zal als minimum gelden om een systeem stabiel te laten draaien. Een van de redenen van dit hoge energieverbruik is het productieproces dat nog op 130nm draait. ATI heeft aangekondigd met haar nieuwe chipsets over te stappen op 90nm. Dit betekent vrijwel zeker dat de kaart minder energie verbruikt dan die van nVidia.[/quote:aa890b41ae] Ik weet niet wat er waar van is, maar zal dit gevolg hebben voor de temperatuur van de GPU? En wat voor koeler zal er dan op zitten?
Link naar reactie
Tja. dat is denk ik ook de reden dat men met 850watt voedingen gaat komen : http://www.tweakers.net/nieuws/37197 twee G70 kaarten in SLI gaat achterlijk veel van je voeding vragen ben ik bang voor. Even wat anders. de 512MB X800XL is vandaag gelanceerd: http://apps.ati.com/ir/PressReleaseText.asp?compid=105421&releaseID=705309 Eerste review: http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/512/ Prestatie van de 512MB laat te wensen over. Ik denk zelf dat 512mb wel van belang is in de toekomst maar dat je dan toch minimaal een R520 of G70 nodig hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...