Ga naar inhoud

Info gevraagd Aopen H700C


Aanbevolen berichten

Misschien is het zinnig om ook al is er plaats voor een fan toch ter plekke de kleine gaatjes er uit te zagen , de doorgang wordt daardoor zeker verdubbeld en de uittredende lucht botst dan niet tegen de plaat rond de kleine gaatjes en werkt dan ook niet de lucht die wel door de kleine gaatjes kan tegen. Mijn idee is dat de luchttransport door deze actie ongeveer verdrievoudigd! Aan de buitenzijde kan dan evt een draadrekje wat op de vier schroefgaten van de fan past gezet worden, deze hebben nagenoeg geen weerstand voor de uittredende lucht!
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:2aaa625391="rolla"]@Sander1337 Die melding krijg ik niet constant. Ik heb hem de laatste tijd niet meer gehad. In die kast van mij zit voor in een koeler die lucht naar binnen blaast. De warme lucht van de cpu moet naar boven gaan en boven in zorgen 2 koelers er voor dat die warme lucht naar buiten wordt geblazen. Kan het niet zo zijn dat die warme lucht niet goed afgevoerd wordt?? De nieuwere kasten zijn prescott ready. Die hebben een koeler in het zijpaneel met een ding wat over de processorkoeler valt, zodat die warme lucht gelijk afgevoerd wordt. Zou zo'n kast niet een oplossing zijn voor het koelingsprobleem?? Ik denk dan aan de H700B van Aopen.[/quote:2aaa625391] mijn cheap siemens scaleo behuizing is alles behalve P4 ready, hij werd geleverd met een celeron 2.2, dus daar kan het niet aan liggen. bovendien heb jij 3 fans, ik maar 2 en ik heb de melding ook niet constant, alleen wel op onverwachte tijden bovendien, zou deze processor met 1 casefan al zo nodig gekoelt moeten kunnen worden dat deze niet boven de 70 graden uit zou kunnen komen
Link naar reactie
[quote:82f82acd29="Sander1337"][quote:82f82acd29="rolla"]@Sander1337 Die melding krijg ik niet constant. Ik heb hem de laatste tijd niet meer gehad. In die kast van mij zit voor in een koeler die lucht naar binnen blaast. De warme lucht van de cpu moet naar boven gaan en boven in zorgen 2 koelers er voor dat die warme lucht naar buiten wordt geblazen. Kan het niet zo zijn dat die warme lucht niet goed afgevoerd wordt?? De nieuwere kasten zijn prescott ready. Die hebben een koeler in het zijpaneel met een ding wat over de processorkoeler valt, zodat die warme lucht gelijk afgevoerd wordt. Zou zo'n kast niet een oplossing zijn voor het koelingsprobleem?? Ik denk dan aan de H700B van Aopen.[/quote:82f82acd29] mijn cheap siemens scaleo behuizing is alles behalve P4 ready, hij werd geleverd met een celeron 2.2, dus daar kan het niet aan liggen. bovendien heb jij 3 fans, ik maar 2 en ik heb de melding ook niet constant, alleen wel op onverwachte tijden bovendien, zou deze processor met 1 casefan al zo nodig gekoelt moeten kunnen worden dat deze niet boven de 70 graden uit zou kunnen komen[/quote:82f82acd29] Die H700B heeft in de buurt van de processor plaats voor 2 casefans. Dus die de processor van koele lucht voorzien. Die koeler in het zijpaneel voert de warme lucht van de processor af. Tevens is deze kast 5 centimeter dieper dan mijn huidige kast. Dit kan betekenen dat dat gat in het midden groter is. In mijn huidige kast zal de lucht naar boven moeten en daar er uit worden geblazen door 2 casefans. Maar die lucht moet wel door het gat waar alle ide- en stroomkabels ook doorlopen. Zou dat geen belemmering kunen zijn voor een goede doorstroming? Dat gat is nou niet echt groot en dan heb ik bovenin voor de koelers nog een hardeschijf zitten waar de warme lucht ook nog eens bij langs moet. Of zal dat niets uit maken en kan ik beter een andere cpu koeler nemen bijvoorbeeld deze: [img:82f82acd29]http://www.lubcom.nl/producten/40ko054.jpg[/img:82f82acd29] Coolermaster C15-9JD3A-0L Ik heb nu namelijk de boxed koeler er nog op zitten en die maakt aardig wat lawaai.
Link naar reactie
[quote:bf7854a18f="rolla"][quote:bf7854a18f="Sander1337"][quote:bf7854a18f="rolla"]@Sander1337 Die melding krijg ik niet constant. Ik heb hem de laatste tijd niet meer gehad. In die kast van mij zit voor in een koeler die lucht naar binnen blaast. De warme lucht van de cpu moet naar boven gaan en boven in zorgen 2 koelers er voor dat die warme lucht naar buiten wordt geblazen. Kan het niet zo zijn dat die warme lucht niet goed afgevoerd wordt?? De nieuwere kasten zijn prescott ready. Die hebben een koeler in het zijpaneel met een ding wat over de processorkoeler valt, zodat die warme lucht gelijk afgevoerd wordt. Zou zo'n kast niet een oplossing zijn voor het koelingsprobleem?? Ik denk dan aan de H700B van Aopen.[/quote:bf7854a18f] mijn cheap siemens scaleo behuizing is alles behalve P4 ready, hij werd geleverd met een celeron 2.2, dus daar kan het niet aan liggen. bovendien heb jij 3 fans, ik maar 2 en ik heb de melding ook niet constant, alleen wel op onverwachte tijden bovendien, zou deze processor met 1 casefan al zo nodig gekoelt moeten kunnen worden dat deze niet boven de 70 graden uit zou kunnen komen[/quote:bf7854a18f] Die H700B heeft in de buurt van de processor plaats voor 2 casefans. Dus die de processor van koele lucht voorzien. Die koeler in het zijpaneel voert de warme lucht van de processor af. Tevens is deze kast 5 centimeter dieper dan mijn huidige kast. Dit kan betekenen dat dat gat in het midden groter is. In mijn huidige kast zal de lucht naar boven moeten en daar er uit worden geblazen door 2 casefans. Maar die lucht moet wel door het gat waar alle ide- en stroomkabels ook doorlopen. Zou dat geen belemmering kunen zijn voor een goede doorstroming? Dat gat is nou niet echt groot en dan heb ik bovenin voor de koelers nog een hardeschijf zitten waar de warme lucht ook nog eens bij langs moet. Of zal dat niets uit maken en kan ik beter een andere cpu koeler nemen bijvoorbeeld deze: [img:bf7854a18f]http://www.lubcom.nl/producten/40ko054.jpg[/img:bf7854a18f] Coolermaster C15-9JD3A-0L Ik heb nu namelijk de boxed koeler er nog op zitten en die maakt aardig wat lawaai.[/quote:bf7854a18f] ik heb geen eens een koeler die koude lucht naar de CPU zuigt, alleen eentje voor intake en een blowhole, eentje die de warme CPU lucht naar buiten zou moeten zuigen, ik denk alleen dat dit niet voor de CPU telt aangezien de FAN ongeveer op de helft van de hoogte van mijn CPU zit
Link naar reactie
[quote:2f8a5af92f="Sander1337"][ ik heb geen eens een koeler die koude lucht naar de CPU zuigt, alleen eentje voor intake en een blowhole, eentje die de warme CPU lucht naar buiten zou moeten zuigen, ik denk alleen dat dit niet voor de CPU telt aangezien de FAN ongeveer op de helft van de hoogte van mijn CPU zit[/quote:2f8a5af92f] Nee maar jij hebt wel een Coolermaster koeler en ik de boxed koeler. Misschien dat daar het verschil zit?? Misschien dat ik dan ook beter mijn koeler kan wisselen voor een ander koeler. Die coolermaster die ik hier boven aan gaf misschien?? Ik vindt het alllemaal nu wel een beetje vreemd. Zou wel graag een duidelijke oorzaak willen zien te achterhalen. Dan kan ik het probleem bij mijn leverancier neerleggen.
Link naar reactie
[quote:3e155d7aea="rolla"][quote:3e155d7aea="Sander1337"][ ik heb geen eens een koeler die koude lucht naar de CPU zuigt, alleen eentje voor intake en een blowhole, eentje die de warme CPU lucht naar buiten zou moeten zuigen, ik denk alleen dat dit niet voor de CPU telt aangezien de FAN ongeveer op de helft van de hoogte van mijn CPU zit[/quote:3e155d7aea] Nee maar jij hebt wel een Coolermaster koeler en ik de boxed koeler. Misschien dat daar het verschil zit?? Misschien dat ik dan ook beter mijn koeler kan wisselen voor een ander koeler. Die coolermaster die ik hier boven aan gaf misschien?? Ik vindt het alllemaal nu wel een beetje vreemd. Zou wel graag een duidelijke oorzaak willen zien te achterhalen. Dan kan ik het probleem bij mijn leverancier neerleggen.[/quote:3e155d7aea] eigenlijk zou intel dit aan moeten pakken, een boxed koeler moet in staat zijn de processor dusdanig te koelen dat deze niet boven de 70 graden komt, zoals ik vertelde. als intel een koeler meelevert die vervolgens correct is geinstalleerd en toch de CPU temp boven de 70 graden zou laten komen, levert Intel een verkeerd product. ik zou dus ondanks mijn pogingen gewoon telefonisch contact proberen te zoeken met Intel, en ze daar dit verhaal vertellen. het kan toch immers zeker niet dat de Boxed koelers van intel niet krachtig genoeg zijn om een 3.2 GHz CPU te koelen, wat zou de 570J 3.8 GHz dan wel niet aan temperatuur halen met stock koeler? :S verder heeft een kennis van ons een INTEL 915G moederbord, met een 3.2 GHz CPU + BOXED KOELER en een CASE4U PAX kast , en hier komt de CPU niet boven de 65 graden, met zowaar slechts één blowhole+fan. dus het is of verkeerd gemonteerde koeler, of een slechte koeler, waarschijnlijk de eerste, ik zou dit eens goed nakijken. verder, het probleem met het booten, dit komt niet door de temperatuur, al is het wel storend als de PC zo warm wordt. dus gewoon proberen intel te benaderen, het is hun taak om dit op hun te nemen. het is immers hun product.
Link naar reactie
[quote:890ef64322="Sander1337"] eigenlijk zou intel dit aan moeten pakken, een boxed koeler moet in staat zijn de processor dusdanig te koelen dat deze niet boven de 70 graden komt, zoals ik vertelde. als intel een koeler meelevert die vervolgens correct is geinstalleerd en toch de CPU temp boven de 70 graden zou laten komen, levert Intel een verkeerd product. ik zou dus ondanks mijn pogingen gewoon telefonisch contact proberen te zoeken met Intel, en ze daar dit verhaal vertellen. het kan toch immers zeker niet dat de Boxed koelers van intel niet krachtig genoeg zijn om een 3.2 GHz CPU te koelen, wat zou de 570J 3.8 GHz dan wel niet aan temperatuur halen met stock koeler? :S verder heeft een kennis van ons een INTEL 915G moederbord, met een 3.2 GHz CPU + BOXED KOELER en een CASE4U PAX kast , en hier komt de CPU niet boven de 65 graden, met zowaar slechts één blowhole+fan. dus het is of verkeerd gemonteerde koeler, of een slechte koeler, waarschijnlijk de eerste, ik zou dit eens goed nakijken. verder, het probleem met het booten, dit komt niet door de temperatuur, al is het wel storend als de PC zo warm wordt. dus gewoon proberen intel te benaderen, het is hun taak om dit op hun te nemen. het is immers hun product.[/quote:890ef64322] Verkeerd gemonteerd lijkt me sterk, omdat het koelbok gewoon warm wordt. Ik vond de montage van een socket 478 koeler beter. Ik ga morgen zowiezo even contact opnemen met mijn leverancier aangezien ik mobo + cpu + geheugen + videokaart een half jaar geleden heb gekocht.
Link naar reactie
[quote:b4f8663ca2="Sander_e_s"][img:b4f8663ca2]http://www.pcware.be/images/products/p-2B-993.JPG[/img:b4f8663ca2] wat is google toch handig 8)[/quote:b4f8663ca2] Waar slaat dit op?? :( Ik heb reeds gezocht met google & zoeken.nl. :wink: Van de H700A, B en C heb ik informatie kunnen vinden op de AOpen site en ik heb van H700A een complete test gezien, maar van de H700C zou ik graag wat meer info hebben omtrent de kleur. Die foto's op de AOpen site wijken toch af van de werkelijkheid qua kleur. Zo is die H700B grijs met glanzend zwart, terwijl dat op de AOpen site niet goed zichtbaar is. Voor dat ik mijn huidge kast kocht, had ik er al een paar keer een pc mee gebouwd, dus ik wist hoe die er uit zag, maar van de H700C weet ik dat niet. Daarom zou ik graag wat persoonlijke ervaringen / info willen hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...