Ga naar inhoud

Info gevraagd Aopen H700C


Aanbevolen berichten

Hallo, Af en toe herstart m'n computer spontaan. Gisteren gebeurde het terwijl ik aan het downloaden was en wat muziek aan het uitzoeken. Ik heb de computer uitgezet en weer aangezet kreeg ik de melding "overclocking failed, please enter setup" o.i.d. Ik heb in het bios naar de cpu temp gekeken, was temp 61 graden. Ik heb een AOpen HQ08 tower en deze reeds onder in voorzien van een koeler die naar binnen blaast en bovenin bij de HD, dus boven de voeding, een koeler die naar buiten blaast. Nu denk ik dus dat de cpu te warm wordt en daarom de pc opnieuw opstartte. Dit gebeurt heel af en toe. Nu heb ik al op internet gekeken naar een voor mijn cpu geschikte kast en zag dat bijv. de AOPEN H700 tower boven het moederbord nog ruimte heeft voor 2 80mm koelers en een koeler aan de zijkant die de cpu warmte direct naar buiten blaast. Dit heeft mijn kast niet. 1 van 2 klopt volgens mij niet. Nu heb ik het zijpaneel verwijderd en de pc opgestart is temp in Windows 38 graden (volgens pc probe van Asus) heb de pc geherstart geeft het bios 53 graden aan. Ik kijk daarna weer in Pc probe zie ik eerst 49 graden en daarna zakt de temp naar 44 graden. Kan de H700 kast (meer ruimte voor koelers 8) ) van Asus dit mijn probleem oplossen? Of is er een andere oorzaak die ik over het hoofd zie? Alvast bedankt voor de reacties. specs ==== Asus P5GD1 mobo 3,2 GHz s775 Pentium CPU Boxed Intel CPU cooler 1024 MB geheugen Asus EN6600/TD 256 MB videokaart
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een CoolermasterC15-9JD3A-0L cooler is dat wat? [img:05a489a73d]http://www.lubcom.nl/producten/40ko054.jpg[/img:05a489a73d] type C15-9JD3A-0L bestemd voor socket 775 bestemd voor cpu Pentium 4 maximum cpu speed Prescott 3,6 Ghz / celeron 2.8 Ghz aansluiting 3 pin soort lagers sleeve bearing fan grootte 80 mm silence ja
Link naar reactie
Als je een beetje handig bent, kun je ook een paar gaten in de kast zagen, en daar fans achter zetten. Is goedkoper dan een nieuwe kast. De beste plekken zijn onderin het zijpaneel links (in-), en het bovenpaneel (uitblazend). Ik heb een HX08, en dat is bijna dezelfde kast. Mijn kasttemperatuur is 28 graden, met een opstelling als beschreven. http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/blowhole/index_eng
Link naar reactie
[quote:85335854ce="gerben"]Als je een beetje handig bent, kun je ook een paar gaten in de kast zagen, en daar fans achter zetten. Is goedkoper dan een nieuwe kast. De beste plekken zijn onderin het zijpaneel links (in-), en het bovenpaneel (uitblazend). Ik heb een HX08, en dat is bijna dezelfde kast. Mijn kasttemperatuur is 28 graden, met een opstelling als beschreven. http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/blowhole/index_eng[/quote:85335854ce] Dat is zeker goedkoper, maar dan moet het wel netjes gebeuren en dat zie ik mijn niet zo 1-2-3 doen. Dat systeem wat bij de nieuwe kast gebruikt wordt zou ik eigenlijk in mijn kast moeten kunnen maken. Dat er een koeler aan de zijkant zit en dat er een buis o.i.d over de cpu koeler heen valt, zodat de warme lucht gelijk naar buiten afgevoerd wordt. Ik ga niet zomaar gaten in mijn kast zagen. [img:85335854ce]http://www.aopen.nl/products/images/housing/products/h700%20series01.jpg[/img:85335854ce] En deze kast heeft ruimte voor koelers dan mijn huidige kast. Zie ook link [url]http://www.aopen.nl/Products/housing/h700series.htm[/url]
Link naar reactie
[quote:180ef1bbbf="Sander_e_s"]Roy bedoelt denk te weinig ipv geen. :-? Anders heb je totaal gelijk :P[/quote:180ef1bbbf] Ik hoor en zie vaak dat mensen er zelfs totaal geen pasta tussen smeren. En dat blijkt nu nog steeds te werken. Het hoeft dus niet meteen mis te gaan. Maar goed ik adviseer de TS om gewoon te zorgen voor koelpasta tussen de CPU en de heatsink.
Link naar reactie
[quote:e3f780e1c1="roy_startpag"]Is de FAN nog wel intakt. Niks afgebroken? Het hoeft maar heel klein te zijn en dan kan het al niet helemaal meer werken.[/quote:e3f780e1c1] Die werkt wel hij draait / blaast gewoon. [quote:e3f780e1c1="Prin0096"]Ik ben ook in het bezit van een HQ08 en heb daar twee koelers in geplaatst. De onderste kun je gewoon plaatsen (uitblazend) en voor de bovenste kun je twee gaatjes boren om vervolgens de koeler met twee zelftappertjes vast te schroeven.[/quote:e3f780e1c1] Ik heb dus onder in een koeler zitten en boven in aan de achterkant een koeler geplaatst. Daar is namelijk ruimte voor 2 koelers.
Link naar reactie
De temp was toen hij spontaan herstartte rond de 61 graden volgens het bios. [quote:b72dae8cad="rolla"] Nu heb ik het zijpaneel verwijderd en de pc opgestart is temp in Windows 38 graden (volgens pc probe van Asus) heb de pc geherstart geeft het bios 53 graden aan. Ik kijk daarna weer in Pc probe zie ik eerst 49 graden en daarna zakt de temp naar 44 graden.[/quote:b72dae8cad] Volgens mij klopt dat progje van Asus of mijn Bios niet qua temp weergave. Een andere cpu koeler plaatsen zou dit mijn probleem kunnen oplossen? Zo ja is bovenstaane Coolermaster een verbetering t.o.v mijn boxed cooler?
Link naar reactie
[quote:6746f54609="rolla"]De temp was toen hij spontaan herstartte rond de 61 graden volgens het bios. [/quote:6746f54609] Een P4 wordt warm hoor. 61 graden is niet hoog genoeg voor een spontane restart (als de bios de juiste waarde aangeeft). Maar om terug te komen op je vraag. Die Coolermaster is een stuk beter dan de bijgeleverde koeler. Mijn ervaring is, dat deze meestal maar "net aan" zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...