Ga naar inhoud

Info gevraagd Aopen H700C


Aanbevolen berichten

[quote:faa698f782="Prin0096"][quote:faa698f782="brammy!"]mijn amd proccesor is ook vaak rond de 60 graden maar dit levert geen problemen op[/quote:faa698f782] Een P4 wordt warm hoor. 61 graden is niet hoog genoeg voor een spontane restart (als de bios de juiste waarde aangeeft). Maar om terug te komen op je vraag. Die Coolermaster is een stuk beter dan de bijgeleverde koeler. Mijn ervaring is, dat deze meestal maar "net aan" zijn.[/quote:faa698f782]Een AMD mag heter worden, zo rond de 50 C, een Intel daar integen, (m.u.v. de Prescott) hoort veel koeler te zijn.. :roll: Ik zou als ik rolla was voor een goed, stille Zalman kijken.. :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Weet je zeker dat je mobo en CPU wel goed is? Lijkt me sterk dat je met een boxed cooler deze problemen ondervind. Anders zou het een algemeen bekend probleem moeten zijn lijkt me. Heb je nog garantie op je PC? Anders zou ik gewoon ff terug naar de winkel. Kunnen zij ff kijken of je mobo en CPU wel in orde zijn.
Link naar reactie
[quote:793510eaa4="Dracoplasm"]Volgens mij klopt dat niet, de meeste 'nieuwe' p4's worden juist erg warm. Dus eigenlijk is dat net andersom met amd, die werden voorheen erg warm en blijven nu mooi koel :wink:[/quote:793510eaa4] Dit klopt. AMD 64 processors worden over het algemeen minder warm. Mijn "64" (een S754 Sledgehammer) haalt gemakkelijk de 53 graden, maar bij intensief gebruik loopt deze op tot 60 graden. Niets aan de hand, want de fan gaat gewoon sneller draaien.
Link naar reactie
[quote:0ccbba41c6="roy_startpag"]Weet je zeker dat je mobo en CPU wel goed is? Lijkt me sterk dat je met een boxed cooler deze problemen ondervind. Anders zou het een algemeen bekend probleem moeten zijn lijkt me. Heb je nog garantie op je PC? Anders zou ik gewoon ff terug naar de winkel. Kunnen zij ff kijken of je mobo en CPU wel in orde zijn.[/quote:0ccbba41c6] Ik heb nog garantie op het mobo & de cpu. Heb ongeveer een half jaar geleden mijn pc geupgrade. De nieuwe kasten hebben allemaal een fan in het zijpaneel met een "buis" er aan die over de cpu koeler valt en de warme gelucht gelijk af voert naar buiten toe. Ik heb dus een nieuw mobo + cpu in een "oude" kast gebouwd.
Link naar reactie
Tja.... je zou het spul eens gewoon op je bureau kunnen opbouwen zonder die kast. Zo kun je erachter komen of het die kast is die de warme lucht vasthoudt. Mocht je door op de configuratie op het bureau nog steeds rare temperatuursschommelingen hebben dan zou ik ff terug gaan met je mobo en CPU. Natuurlijk zou het best kunnen dat de temperatuur dan wel goed zal zijn. Maarja als je ziet dat-tie veel schommelt dan weet je wel dat er iets mis is. Dan moeten ze in de winkel maar ff uitzoeken welke van de 2 de boosdoener is.
Link naar reactie
Maakt je koeler wel goed contact, je schrijft namelijk dat het koelblok niet warm wordt, terwijl je Proc 50+ graden is. Misschien teveel pasta gebruikt. Boxed koelers zijn nooit top of the range natuurlijk, maar hij moet zijn werk wel kunnen doen, en als hij niet warm wordt is dat niet het geval Als je proc 60 graden wordt, zal je koeler toch minimaal een graad of 50 moeten zijn, mits goed gemonteerd.
Link naar reactie
Weet iemand ook waarom die melding "overclocking failed..." gegeven wordt? Ik had trouwens hetzelfde probleem, ook deze melding, alleen bij mij reboote de pc om de 5 minuten dus maar een nieuwe gekocht. Bij mij lag het denk ik niet aan de temperatuur, want ik had toen de kast open en de sensor gaf volgens mij nog geen 50 graden aan.
Link naar reactie
[quote:7ce71a9334="<?pc>"]Weet iemand ook waarom die melding "overclocking failed..." gegeven wordt? Ik had trouwens hetzelfde probleem, ook deze melding, alleen bij mij reboote de pc om de 5 minuten dus maar een nieuwe gekocht. Bij mij lag het denk ik niet aan de temperatuur, want ik had toen de kast open en de sensor gaf volgens mij nog geen 50 graden aan.[/quote:7ce71a9334] Dat zou ik ook wel willen weten. Ben net terug van vakantie en moet nu het probleem maar eens oplossen. De pc-winkel is gesloten wegens vakantie. Dus daar heen gaan wordt direct niet. Heb nu nog steeds het zijpaneel verwijderd en direct na het opstarten heb ik de pc in Windows geherstart. Daarna in het bios gekeken en toen zat de temp rond de 50 graden. Ik zal later nog even weer kijken de pc wat stressen met 3Dmark o.i.d.
Link naar reactie
Heb zonet nog even naar de temps gekeken nadat ik een software pakket heb geinstalleerd en daarna nog even rustig geinternet. Was de temp in Xp met Asus prog 38 graden Pc geherstart in bios 52 graden Nadat Windows op gestart was weer gekeken met Asus prog 47 graden Dit alles nog met het zijpaneel verwijderd. Het koelbok voelt niet trouwens niet warm aan.
Link naar reactie
Kan zijn dat ik het verkeert gelezen heb maar start je pc nou opieuw op bij 52 graden, zet dat in de bios dan even op 70 graden. Zo'n 50 graden lijkt me niet zo super vreemd met deze proc en een boxed cooler. Bij echt intensief zou 60 niet eens heel vreemd zijn. Je kan er heb beste een stevige zalman koeler op zetten, dan zijn die temps wel weer wat netter en worden onderdelen op je mobo ook weer beter gekoeld.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik ben zonet met Studio van Pinnacle bezig geweest om m'n film op te slaan als mpeg bestand begint dat asus prog in eens te reageren. Blijkt dat de temp al op 72 graden C zit. Snel alles afgesloten en in de bios gekeken. Deze gaf 66 graden aan. Daarna het zijpaneel van de kast verwijderd en het koelblok voelde warm aan. Daarna weer opgestart en het koelblok werd weer kouder. Ik heb trouwens nu 3 koelers in mijn kast zitten. Onder 1 die naar binnen blaast en boven 2 die naar buiten blazen. In 1 van mijn vorige reacties had ik het over de Aopen H700B kast, dit is een z.g.n Prescott ready kast. Zou deze kast qua koeling beter zijn dan mijn huidige Aopen HQ08??
Link naar reactie
[quote:bcdd4e003d="rolla"]Hallo, Af en toe herstart m'n computer spontaan. Gisteren gebeurde het terwijl ik aan het downloaden was en wat muziek aan het uitzoeken. Ik heb de computer uitgezet en weer aangezet kreeg ik de melding "overclocking failed, please enter setup" o.i.d. Ik heb in het bios naar de cpu temp gekeken, was temp 61 graden. Nu denk ik dus dat de cpu te warm wordt en daarom de pc opnieuw opstartte. Dit gebeurt heel af en toe. Nu heb ik het zijpaneel verwijderd en de pc opgestart is temp in Windows 38 graden (volgens pc probe van Asus) heb de pc geherstart geeft het bios 53 graden aan. Ik kijk daarna weer in Pc probe zie ik eerst 49 graden en daarna zakt de temp naar 44 graden. Kan de H700 kast (meer ruimte voor koelers 8) ) van Asus dit mijn probleem oplossen? Of is er een andere oorzaak die ik over het hoofd zie? Alvast bedankt voor de reacties. specs ==== Asus P5GD1 mobo 3,2 GHz s775 Pentium CPU Boxed Intel CPU cooler 1024 MB geheugen Asus EN6600/TD 256 MB videokaart[/quote:bcdd4e003d] ik heb het zelfde moederboord en de zelfde CPU alleen met een COOLERMASTER koeling die iets kleiner is als die werd getoond op dit forum:deze heb ik CPU Cooler(CI5-9HDPA-0L) Socket Type : Socket T Heat Sink Dimension : :∮90x(H)37mm with copper ∮30*(H)28.9mm Fan Speed : 2200±10 % rpm. Thermal Resistance : Rja 0.39 C/W Application : Intel Presscott LGA775 PINS hijs erg stil door een langzaam draaiende fan, ik weet niet of hij los verkrijgbaar is, hij zat bij mijn pc toen ik deze kocht, hij weet mij P4 idle naar zon 45 tot 55 graden terug te brengen (55 in de zomer, 45 in de winter) full load is bij mij zon graad of 60 tot 65 (60 in de winter/ 65 in de zomer) bij het opstarten toont mijn bios aan dat mijn CPU zon 55 tot 60 graden is, 61 is dus echt geen probleem, en al helemaal niet bijzonder. deze melding heb ik overgins ook wel eens gehad, op totaal vreemde momenten krijg ik deze melding (alleen tijdens het opstarten na het zien van het ASUS P5GD1 logo), het begon eigenlijk na het instaleren van AI BOOSTER en sindsdien altijd last van gehad, ik heb ASUS hierover gebeld en alles gedaan wat mogelijk is om contact te zoeken (behalve rooksignalen:D), maar ze weigeren hier wat aan te doen, verder druk ik gewoon altijd op F1, dan gaat de pc gewoon netjes verder met opstarten, misschien dat een BIOS FLASH helpt, dit heb ik nog nooit geprobeerd. Ook INTEL was niet bereid mij hierbij te helpen, ik heb iig nooit gebeld, maar wel een klacht in gediend over extreme temperaturen en hoog stroomverbruik van deze CPU, ze zeiden dat ze het geval zouden onderzoeken, sindsdien nooit meer antwoord van ze gehad. als je het weet, wil ik het ook graag weten, het gebeurt namelijk regelmatig, ik heb wel uitgevonden dat de CPU temp er niks mee te maken heeft, ik heb wel eens de casefan voor de test uit mijn PC gehaald waardoor de CPU temperatuur in de bios zon 65 graden bereikte, hier had mijn pc dan gewoon geen probleem mee, ik heb de fouten overgins ook gewoon op 50 graden etc. het overnieuw opstarten heb ik trouwens ook nog nooit gehad, mijn 2e systeem heeft hier ook nog nooit last van gehad, en deze draait op een QTEC 350W voeding, alleen beide pcs met beide het zelfde moederboord krijgen de CPU nooit onder de 40 graden (das zeker) en restarten ook nooit zomaar, ik gebruik een kast met slechts ruimte voor een intake fan voor en een outtake hole achter (siemens scaleo M behuizing), 2 casefans dus, mijn CPU is nooit te warm geworden en ik heb een hele tijd in de zomer met zijpaneel dicht op 3.6GHz gedraait, dit ging gewoon moeiteloos en de CPU bereikte maar 68 graden max. en tijdens de OC fase heb ik de fout nooit gehad, totdat ik weer terugOCde naar 3211 MHz, toen begon het weer. ik betwijfel of dit de oplossing is maar toch, misschien is het relevant. (dus OCen naar 3644 MHz:D) sander
Link naar reactie
@Sander1337 Die melding krijg ik niet constant. Ik heb hem de laatste tijd niet meer gehad. In die kast van mij zit voor in een koeler die lucht naar binnen blaast. De warme lucht van de cpu moet naar boven gaan en boven in zorgen 2 koelers er voor dat die warme lucht naar buiten wordt geblazen. Kan het niet zo zijn dat die warme lucht niet goed afgevoerd wordt?? De nieuwere kasten zijn prescott ready. Die hebben een koeler in het zijpaneel met een ding wat over de processorkoeler valt, zodat die warme lucht gelijk afgevoerd wordt. Zou zo'n kast niet een oplossing zijn voor het koelingsprobleem?? Ik denk dan aan de H700B van Aopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...