Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 4


Aanbevolen berichten

Een peltier op je mem is wel heel erg extreme en zal niks uitmaken tegenover een 80mm fan die erop waait. Daarbij is een peltier veel moeilijker om erop te krijgen, en hij kost meer geld. Kun je beter een constructie maken met pijpen waardoor water stroomt al weet ik niet of dat echt meer helpt hoor :roll:
Link naar reactie
  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:131b8dadac="ArneLH"]Is het zinvol om je mem met een peltierelement of waterkoeling te koelen? Als een peltier zin heeft (wat ik denk) van wat voor warmtestraling moet ik dan uitgaan (wat verbruiken ramchippies)? Het is in ieder geval eXtreme 8) .[/quote:131b8dadac] Over het algemeen vrij nutteloos. Net als je plaatje met grote heatsinks... de fans alleen zijn genoeg, het geheugen zal namelijk zonder heatsinks zijn warmte sneller kwijt kunnen dan met. Een peltier lijkt me trouwens een ramp aangezien je ze dan aan beide kanten moet doen over een breed oppervlak (pelts zijn meestal vierkant...) en je moet de boel dan isoleren.... nou veel sterkte :lol:
Link naar reactie
[quote:27480f12b1="bmwmaster"][quote:27480f12b1="Red Dragon"]Leuk te zien dat je je ruimte probleem creatief hebt opgelost met het kastje onder je pc, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als je je definitieve metalen kastje hebt gebouwd. Ik ben ook benieuwd of je nu ook verder komt dan die 3,7ghz van je :)[/quote:27480f12b1] hey RD wat een bijna associale config(s) heb je gewoon man! *met alle respect* om bij weg te kwijnen! héérlijk om dat te zien! enige moeilijke is om het te geloven. :lol: ( moest 'k ff kwijt)[/quote:27480f12b1] Als je het niet geloofd wil ik nog wel wat extra foto's maken, of je komt gewoon gezellig een bakkie koffie doen hier in Harderwijk en dan mag je van mij ook wel even Doom III: Resurrection of Evil of Splinter Cell 3: Chaos Theory spelen op de SLI bak. 8)
Link naar reactie
[quote:6ffe0374fa="Red Dragon"]Als je het niet geloofd wil ik nog wel wat extra foto's maken, of je komt gewoon gezellig een bakkie koffie doen hier in Harderwijk en dan mag je van mij ook wel even Doom III: Resurrection of Evil of Splinter Cell 3: Chaos Theory spelen op de SLI bak. 8)[/quote:6ffe0374fa] Lekker offtopic trouwes ;) maar om maar even verder te gaan :P Even objectief gezien: merk je nou echt verschil met gamen tussen je 2 pc's? En zou je het onder "normale" omstandigheden het prijsverschil gerechtvaardigt vinden? [quote:6ffe0374fa]Functie Vapo chilled gaming machine!! [/quote:6ffe0374fa] Loop je niet wat vooruit op de zaken? :lol:
Link naar reactie
[quote:26591d2b26="Vandread"] Lekker offtopic trouwes ;) maar om maar even verder te gaan :P Even objectief gezien: merk je nou echt verschil met gamen tussen je 2 pc's? En zou je het onder "normale" omstandigheden het prijsverschil gerechtvaardigt vinden?[/quote:26591d2b26] Met de SLI bak kan ik zo goed als alle games op 1600x1200 spelen met AA4x en AF8x, dat wil met de andere pc niet (X850XT PE). Enige uitzondering is Splinter Cell 3: CT, met alles op max detail (shader Model 3.0 geactiveerd en hardware shadows) haal ik met 1600x1200 en AF8x met 2x 6800 Ultra in SLI maar 20fps of zo gemiddeld, met dat spel moet ik dus AF en AA uitschakkelen. voor games is de SLI 6800 Ultra bak het beste, maar dat is nogal logisch. Onder "normale" omstandigheden zou ik alleen een X850XT PE nemen ipv 2x 6800 Ultra in SLI. SLI is simpelweg te duur voor wat je er voor terug krijgt. [quote:26591d2b26="Vandread"] [quote:26591d2b26]Functie Vapo chilled gaming machine!! [/quote:26591d2b26] Loop je niet wat vooruit op de zaken? :lol:[/quote:26591d2b26] Dat is de functie van de PC, daat die Vapo LS er nog steeds niet is ligt niet aan mij, ik heb reeds weken geleden het geld overgemaakt, hij staat in backorder bij de leverancier van Icomputers :( Om nog wat on-topics te posten, ik ga als het mee zit dit weekend waterkoeling (Zalman reserator) op mijn SLI bouwen, als het is gelukt post ik wel wat foto's.
Link naar reactie
Ik ben een beetje aan het orienteren geweest welke het ging worden..Het is uiteindelijk een Thermaltake Bigwater geworden..Ziet er leuk uit nu zo ingebouwd alleen heb ik nu een vaag iets, ik kan mijn processor maar op 1,5 Ghz zetten wil mijn PC het fatsoenlijk doen. Zet ik in het BIOS de fsb op 200 krijg ik abrubt een sirenegeluid uit mijn kast waarna de PC uitknalt... Kan dit een koelingkwestie zijn?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:e16159b07e="bbbb"]Weet iemand mischien een goede koeler voor mijn videokaart: geforce4 mx4000. En waar ik dan die cooler kan kopen.[/quote:e16159b07e]Mja, wat is je doel? Om het stiller te maken zou ik er gewoon een passieve op zetten, een ZM 80 C/D bijvoorbeeld van zalman, of zelfs een ZM50-HP. Maar die zijn moeilijk te krijgen. Je kan ook de VF700 van Zalman op je kaart zetten, die is ook stil en makkelijker te monteren.
Link naar reactie
[quote:a6248619a4="bbbb"]Ik wil er vooral spelletjes mee spelen. Marr wil geen nieuwe videokaart vind het wel leuk om dingen zelf te bouwen.[/quote:a6248619a4]Een videokaart wordt niet sneller van een nieuwe koeler op je videokaart hoor! Is het zo dat je geluidshinder hebt of wil je overklokken? Overklokken heeft namelijk niet zo briljant veel zin met deze kaart.
Link naar reactie
[quote:2bde3f1354="bbbb"]Nee dat weet ik alleen mijn videokaart word nogal heet.[/quote:2bde3f1354]Wat is heet? En wat maakt het uit: het is toch de stock koeler? Zou moeten werken. Maar je kunt wel de koelers monteren die in heb genoemd. De VF700 is wel makkelijker te monteren dan een ZM80D/C-HP, en goedkoper ook. Daarbij koelt ie beter, maar is niet passief.
Link naar reactie
Ik zou graag een paar fans in mn kast op 7 volt laten draaien maar hoe doe ik dat? Is daar een handleiding voor? Ik heb al op het net gezocht en ik vond een aantal engelse maar daar werden nogal moeilijke termen gebruikt. Verder stond er iets over dat het gevaarlijk kan zijn en dat er een mogelijkheid bestaat dat er een veel te hoge spanning komt te staan op de +5 volt lijn?! Zou iemand mij hier ff mee kunnen helpen? Thnx.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...