Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb ook eens een vraag :D Deze week krijg ik mn NB en GPU waterblock binnen, maar daar heb je natuurlijk niks aan als je de rest niet hebt. Ik heb dus nog nodig: - pomp - rad - CPU blok - reservoir Welke onderdelen raden jullie mij aan? Het moet een performance set worden, dus el cheapo onderdelen is niet nodig. Liefst alles 1/2" aansluitingen, net als mn andere waterblokken. Rad zou ik graag een 360mm voor hebben, tenzij dat geen meerwaarde heeft natuurlijk :wink:
Link naar reactie
resevoir heb ik nog wel voor je, danger den 1/2" :) maar een bay resevoir is natuurlijk ook leuk. als CPU blok zou ik een Danger Den RBX voor p4 nemen, of zo'n Swiftech blok die op meerdere cpu's kan. Qua pomp een Swiftech MPC650, die is alleen erg prijzig, alternatief is een Enheim pomp of een Hydor L30
Link naar reactie
[quote:b2ffd77e74]Ben ik wel met je eens dat het geen OC koeler is, hij is tenslotte bedoeld om je pc stil te maken. toch denk ik dat je met ee resonrator beter kan overklokken dan met lucht.[/quote:b2ffd77e74] Ik begrijp uit jullie posts dat de reserator nou niet bepaald een goede oc/prijs verhouding heeft... Over het budget, ik heb zeker wat uit te geven, als ik het dan doe, wil ik het gelijk goed doen. Ik heb wel gezien dat de goede sets erg prijzig zijn... maar dan moet ik nog even drie maanden sparen. Ik wil in elk geval een goede oc kunnen behalen, al weet ik dat je dan ook een goede voeding/geheugen ect. nodig hebt. Zeg maar wat nu echt een goede waterkoeling set is die wel redelijk stil is maar ook goede oc prestaties behaalt.
Link naar reactie
Ga jij waterkoeling doen?? Dat zou ik niet doen als ik [b:ae61e2d325]jou[/b:ae61e2d325] was. Zo'n installatie moet je ook onderhouden, en bij jou gaat het er alleen om dat het langer mee gaat... Verder ben je zuur als je lekkage krijgt, zal papa niet leuk vinden dan :wink: Houdt toch gewoon die 7000B AlCU en neem dan gewoon een VF700 voor je videokaart en een PAPST casefan, ben je ten eerste zowieso goedkoper uit, en ten tweede stiller, en ten derde geheel risicoloos...
Link naar reactie
[quote:957e6c462c="Comp-Freak"]De waarden die jij instelt met de dail, slaat ie automatisch op, dwz dat ie, zonder dat je bewust het op slaat, het bij de volgende reboot gewoon onthouden heeft. Heb je btw temp sensoren er aan zitten?[/quote:957e6c462c] Ja ik heb er 3 sensoren aan ''hangen''.....( maakt dat uit dan.?)
Link naar reactie
[quote:9099386965="bmwmaster"]Ja ik heb er 3 sensoren aan ''hangen''.....( maakt dat uit dan.?)[/quote:9099386965]Nou, iig in zoverre dat de Aerogate de fans harder laat lopen als ie boven een bepaalde temp komt. Misschien kan je eens proberen of het wel goed gaat zonder sensoren.
Link naar reactie
Over temp sensors gesproken, ik heb aan mijn Coolermaster cooldrive 6 vier van die temps sensors zitten, heb er nu een tussen de CPU cooler en de heatspreader van de A64 zitten maar die temps die die afgeeft zijn nooit goed, waar kan ik het beste de sensor voor de cpu plaatsen? het beste is natuurlijk onder de heatspreader op de core maar dat zie ik niet zo zitten.
Link naar reactie
Tsja, waar zou de sensor op de processor zelf zitten RD? Ik heb hem zelf AAN de heatspreader zitten, op het kopere gedeelte van mijn Waterkoel-blok, en dan schelen de tems 'maar' 3 graden over het algemeen.. Maar eigenlijk zou zon ding ook op je moederbord aangesloten meoten kunnen worden, om ze de exacte temps door te krijgen.
Link naar reactie
RD, heb je hem er echt _tussen_ zitten? Dan maakt namelijk je koelblok minder goed contact he. Externe sensoren plaatsen is altijd moeilijk en je zult nooit een accurate meting krijgen. Bij die Zalman koeler kan je hem mooi tussen 2 plaatjes koper klemmen, vlakbij de processor. Scheelde 10 graden, maar wel consequent.
Link naar reactie
Ik heb hem niet in het midden van de heatspreader, de cooler maakt dus wel goed contact met het midden, dadelijk als er een Vapo op zit ga ik het anders doen. Overgens heeft de Vapo LS ook nog eens 3 a 4 sensors, kom dadelijk om in de sensors ;) Wil er ook nog twee op de 6800 ultra's plakken maar ben ook nog niet uit waar. Ik zit inderdaad met het feit dat ik de metingen niet vertrouw, als ik de afwijking weet kan ik daar teminste rekening mee houden.
Link naar reactie
RD, waar jij de sensor nu hebt zitten is bijna de beste plaats mogelijk. Als je zegt dat de temperatuur afwijkt, kijk je dan naar je bios readout? Want die wijkt eerder af dan een temp sensor. Op mijn Vapo LS krijg ik maar 1 sensor aan de praat, de standaard sensor in de vapo head. Die op de backplate en in de clamshell doen het niet :-? Daar baal ik wel van want de temperatuur kan ik nu nooit goed uitlezen....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...