Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 4


Aanbevolen berichten

[quote:2a40cb817b="pcguy"]Putjes zijn idd beter omdat de warmte dan door minder koper heen moet. Het valt evt wel uit te rekenen maar ik heb geen zin om dat te doen. [/quote:2a40cb817b] Eensch :) probeer het geheel lekker krap op elkaar te doen, krijg je een flink krappe en snelle flow wat de wervelingen verbeterd [quote:2a40cb817b] Dat C ding komt wss de flow in je blok niet echt ten goede. Ik ben er meer voor om 2 uitgangen te maken.[/quote:2a40cb817b] C ding vond ik ook nogal vreemd, vooral omdat het links helemaal open was, beter hou je rechts de boel dicht (niet bewerken) en die je de outlet links met misschien een klein schotje links
Link naar reactie
  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:db89bbfdd1="detonate"]ok dan halen we de u vorm weg en nemen dan 2 uitgangen ipv 1, maar ik heb het volgende idee!! we maken tussen de staafjes putjes zodat ik putjes heb en staafjes. wat vinden jullie daarvan[/quote:db89bbfdd1]Als je je het moeilijk wilt maken, kun je natuurlijk ook een standbeeld van napoleon erin maken :P In ieder geval, zo maak je de dikte van het koper wel meer, die juist zo klein mogelijk gehouden moet worden, voor de beste warmte-overdracht. Het oppervlak wordt groter, maar of het ook nuttig is? Een deel van het water zal dan namelijk al over de staafjes heen naar de zijkanten gaan, wat natuurlijk niet zo goed is. En ik snap nog steeds niet echt wat het voordeel is van 2 uitgangen tov 1 uitgang.
Link naar reactie
In dit blokje heb je in het midden een structuur. hetzij paaltjes, hetzij putjes of whatever. Als je het water daarop het blokje in spuit dan krijg je wervelingen op dat punt, wat het beste is voor de koeling. Nou krijg je als je de outlet aan de zijkant doet een flow van de inlet naar de outlet, en dus door de helft van het blokje. Het andere gedeelte heeft weinig flow. Gebruik je 2 outlets dan is er wel flow door het hele blokje doordat het water zowel naar de ene kant als naar de andere kant gaat. Overigens ben ik ook geen voorstander van putjes en paaltjes. Alleen putjes is imho beter.
Link naar reactie
Ik kwam dit tegen op internet: [img:b1b4a888cc]http://www.csolutions.com.sg/products/watercooling/coolingking/ck7_pic2_2.jpg[/img:b1b4a888cc] [img:b1b4a888cc]http://www.adnpc.net/dossiers/55/images/1_2.jpg[/img:b1b4a888cc] [img:b1b4a888cc]http://www.hardh2o.com/images/reviews/liquida/dangerden-tdx/32tb.jpg[/img:b1b4a888cc] (DangerDen TDX) [img:b1b4a888cc]http://www.procooling.com/reviews/assets/images/ph-wbc-lrc1.jpg[/img:b1b4a888cc] (LR Cascade) [img:b1b4a888cc]http://www.wsu.edu:8080/~i6735189/cpu/amd/mill8.jpg[/img:b1b4a888cc]
Link naar reactie
hey, ff dringend vraagje! hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende. ik heb de asus n6600 256MB, en daar zit natuurlijk weer zo'n irritant rumoerig koelertje op! nu wilde ik weten of je deze kan aansluiten op mijn fancontroller; coolermaster earogate II. Alleen zit ik met het volgende probleem: mijn fancontroller heeft 3 pinnetjes, en mijn fannetjes 2! (Nu heb ik vernomen dat als je 3 pinnetjes heb dat er ook een toerenmetertje in zit.... ) de 3 pinnetjes heeft de kleurenvolgorde:zwart, rood, geel de 2 pnnetjes heeft deze volgorde:rood, zwart HELP!
Link naar reactie
[quote:40cf70e4ce="bmwmaster"]maar hoe moet je dat op elkaar aansluiten dan?? gewoon rood op rood en zwart op zwart en dan doet ie het ??[/quote:40cf70e4ce]Ja. Je hebt alleen geen toerentalmeter, maar daar maakt ie geen probleem van denk ik. Dit kun je zelf testen door bij een bestaande fan even de gele draad uit het stekkertje te trekken. Dit doe je door bij de opening (aan de bovenkant) met een passer/scherp mes dat kleine lipje in te drukken.
Link naar reactie
Let wel op dat als je dat doet, dus een bestaande fan ff de teller uit zetten, dat de aerogate dan alarm zal slaan. Dit is btw geen ramp. Zelf heb ik ook een arogate II, maar ik weet niet of deze ook fatsoenlijk werkt als er geen toerenteller op de fan zit. Ik zou zeggen, probeer het, maar niet direct gaan knippen en solderen, eerst maar eens tegen elkaar houden ofzo om te kijken of het werkt.
Link naar reactie
[quote:e302640603="bmwmaster"]heb net getest, en hij doet het wel alleen. je ziet de hele tijd een rood knipperende knop... :cry: en dat is knap irritant!! dus het hele feestje gaat niet door. en het wordt waarschijnlijk dan zo'n zalman.... ook nie slecht maar niet wat ik wilde. ( weer meer geld) bedankt voor de tips iedereen![/quote:e302640603]Als je een 6600 hebt met zo'n PCI brug of iets dergelijks, dus dat je koeler 'scheef' erop zit, dat kun je er geen zlaman op zetten. Maar heb je al geprobeerd op de grote knop lang in te houden? Er was daar iets mee.
Link naar reactie
[quote:134150623c="Red Dragon"]Die brug heet HSI en vertaald het PCI-Express signaal wat uit de NV43 chip komt om in een AGP signaal. De Zalman VF700 serie past ook op een 6600GT AGP ondanks de HSI.[/quote:134150623c]Maar hij heeft een A8N Deluxe, dus hoogstwaarschijnlijk heeft hij de PCI-express variant, dus ook geen HSI (high-speed interconnect toch?). Dan kan je er hoogstwaarshcijnlijk ook de VF700 op gooien, maar je kan er ook een NVSilencer 6 op doen. En vast nog meer koelers :P
Link naar reactie
[quote:3c28b987c9="bmwmaster"]jah me mobo heeft idd PEG... :D heb de a8n sli seluxe. en sli is alleen uitgevoerd op peg!.... :wink: thanks[/quote:3c28b987c9]Heb je al op de grote ronde knop gedrukt? Aangezien dat ook gewoon op de coolermaster website staat dat je zo alarmen kan negeren. Staat dus ook in je manual.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heren en dames, Ik heb net een nieuw moederbordje + processor. Een DFI Lanparty UT Socket 754 met een AMD 64 3200+. Nou ben ik op zoek, naar de krachtigste luchtkoeler, die er is. Losse onderdelen maakt niet uit. Dus een keigoed koelblok, met een grote fan erop. Wie heeft enig idee welke combinaties, ik hiervoor kan bemachtigen! Alvast bedankt!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...