Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Iemand hier ervaring met de Zalman Ressonator? ik wil die gaan gebruiken om mijn grafische kaart (X850XT) te gaan koelen in mijn toekomstige Vapo LS pc. de Zalman moet dan dus alleen de videokaart koelen en meer niet. Ik weet dat hij minder krachtig is dan de waterkoeling die ik nu gebruik maar je kan er toch wel redelijk mee koelen neem ik aan. Ik kan me herinneren dat er op dit forum iemand was met zo'n ressonator.
Link naar reactie
[quote:55cfe3d739="Red Dragon"]Iemand hier ervaring met de Zalman Ressonator? ik wil die gaan gebruiken om mijn grafische kaart (X850XT) te gaan koelen in mijn toekomstige Vapo LS pc. de Zalman moet dan dus alleen de videokaart koelen en meer niet. Ik weet dat hij minder krachtig is dan de waterkoeling die ik nu gebruik maar je kan er toch wel redelijk mee koelen neem ik aan. Ik kan me herinneren dat er op dit forum iemand was met zo'n ressonator.[/quote:55cfe3d739]Wat wil je weten zou ik zeggen? De VGA koeler moet je er los bijkopen, en aangezien dat gewoon een holle pijp is, zou ik, als u performance wilt, een ander blokje kopen. Die WB52 is dag eignelijk wel zonde maarja ;)
Link naar reactie
Ik wou wat gebruikers ervaring :) Ik kan me voorstellen dat het geen top cooling is, maar altijd beter dan een lawaairige lucht koeling lijkt me. Ik wist dat er een appart blokje voor gekocht moet worden. Ik kan het Swiftech blokje wat ik nu heb ook houden maar ik vraag me af of dat wel gaat passen met die slangen van de Zalman. Als ik jou verhaal zo lees is dat Zalman blokje ruk [edit] ik zie het verkeerd, je bedoeld met zonde dat het CPU blok overblijft. ja die ga ik natuurlijk niet gebruiken als ik Phase Change op mijn CPU heb dadelijk ;)
Link naar reactie
De site is nu ff down maar bij alphacool.de hebben ze ook passieve radiatoren en veel verschillende koelblokken. Zomaar een ideetje ;) verschillende slangdiktes kan je altijd wel oplossen door wat koppelingetjes te gebruiken. Wat mij niet aanspreekt in de reserator is die ingebouwde pomp. Maakt het toch kwetsbaar al zou die het best gewoon goed kunnen doen...
Link naar reactie
Overigens is die slang 12mm (OD) en 8mm (ID), mocht je het interessant vinden. Daarbij kan je de VGA block kopen voor 22 dollar, en dan krijg je dus 2 blokjes + heatsinks. Dus wellicht kunt u zich er een voorstelling bij maken. Overigens is dit geen 0 dB systeem, omdat het pompje niet helemaal stil is, en het pompje doet 300 LPU.
Link naar reactie
verschillende slangdiktes e.d. is geen probleem, gebruik nu 1/2"en 3/8" tygon slangen met koppelingen die nog steeds niet lekken. Helemaal stil hoeft ook niet, de Vapo LS is ook niet helemaal stil en de OCZ Powerstream 600watt voeding die er in komt ook niet. Wat mij aantrok tot de Zalman waterkoeling is dat hij lekker simpel te instaleren is en daardoor erg makkelijk van grafische kaart kan verwisselen, die X850XT moet over een paar maanden plaatst maken voor een ATI R520 tenslotte. Ik kan dus wel op die site van Vandread kijken naar wat anders maar het moet dus wel iets wezen wat handig naast de kast of achter de kast kan staan. Het is puur voor de grafische kaart bedoeld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...